MS Windows
briani 27239
win2000 logon cache
Fra : Martin

Dato : 23-05-02 16:27

Hej NG,
Jeg lavede en windows 2000 installation på min arbejdsplads, men glemte at
logge brugeren på domænet. Bagefter fragtede vi computeren videre til
Stockholm til de kontorer vi har derover.
Da jeg så efterfølgende tog til Sverige for at tilkoble maskinen fandt jeg
ud af min fejl.
Brugeren i Stockholm skal helst være logget på domænet, således han kan
komme igennem til hovedkontoret i København med VPN. Hvis vedkommende ikke
er på domænet kan vi ikke fra København fjernstyre Stockholm PC'en via
VPN-tunnelen. Vi har andre PC'er deroppe hvor det virker, men kun fordi de
kan logge på domænet.

Fjernstyringsprogrammet er VNC. Kan PCAnywhere måske godt komme på maskinen
selvom den ikke er på domænet? Kan man lave en fil, således man snyder
win2k's logon cache, således den alligevel kan logge på domænet?

MVH
Martin