Nu er det forbi....
Fra : Lene Hansen

Dato : 08-02-01 08:52

Hej.

Jeg har før fortalt min lille perserkat Emilie der efter al sandsynlighed
lider af PKD (cystenyrer). Eller led... for dyrlægen har nu lige været her
og aflivet hende. Hun blev kun halvandet år. Dårlige nyrer blev konstateret
da hun kun var 4-5 måneder.
Hun har klaret sig igennem med dyrlægen og min hjælp. Og har haft det godt.
Men den sidste måned er det gået så meget nedadbakke at det var tydeligt at
det ikke var så længe inden en aflivning var nær. Den sidste uge gik det
meget stærkt. Hun gik helt fra maden og i går begyndte hun at slingre lidt i
bagparten. Så et besøg at dyrlægen blev aftalt her hos mig til morgen. Og
Emilie sov hurtigt ind i mine arme inden hun blev endeligt aflivet. Det gik
så hurtigt og roligt så jeg tror ikke at Emilie nået at opfatte noget. Det
er overstået nu og jeg ved at det er det bedste for hende nu, men hvor er
det hårdt. Jeg har ikke sovet i nat. Og jeg savner hende allerede
forfærdeligt. Jeg hader at skulle aflive et dyr, selvom jeg ved det er det
bedste. Hun skal begraves herhjemme i min have, men dyrlægen tog hende med
for at obducere hende. Så det er samtidig "spændende" hvad de nyrer fejlede.
Hvis det er PKD så håber jeg at dyrlægen vil gå videre til den opdrætter
hvor jeg købte mine persere og fortælle hende at hun har et problem! Hvis
det er PKD så ved jeg at risikoen er stor for at andre af mine persere også
vil blive syge. Og 100% er det at en af forældrene er bærere.

Lene.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-02-01 11:13

Hej Lene

Ord duer ikke i en sådan situation, så jeg vil bare sende dig et kæmpekram.

Jeg tror nu du selv skal kontakte opdrætteren.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Denise

Dato : 08-02-01 12:07

Hej Lene
Jeg føler meget med dig. Jeg fik aflivet en af mine katte den 30.november og
tænker tit på ham, især når jeg skal sove, da han altid sov mellem vores
hovedpuder. Pladsen er nu heldigvis overtaget af hans halv-søster. Han blev
12 år, og vi havde oplevet en masse sammen, rejser herhjemme og til udlandet
på udstillinger, hvor vi stoppede da han blev Grand International Premier.
Han var utrolig god af sig med et dejligt temperament . Ind imellem føler
jeg mig skyldig for at have misforstået hans symptomer til at være
nyreproblemer, hvor det måske var sukkersyge, leverproblemer eller en
svulst, det blev ikke opklaret 100%. Vi fik ham brændt og urnen er begravet
i haven, hvor der er reserveret plads til hans halvsøster ved siden af ham,
hun er jo 12 år nu. Det sker stadig tit, at jeg står op når jeg kommer til
at tænke på ham, og så går jeg ind og ser fjernsyn for at få tankerne på
afstand.
Det tager desværre noget tid at kommer over noget sådan, men efterhånden kan
der gå længere og længere tid mellem hvor man tænker på dem, og jeg prøver
at huske og tænke på alle de sjove og dejlige ting vi nåede at oplevede
sammen, og heldigvis har jeg 3 andre katte tilbage, som jeg så kan kramme
på.
Det er jo også hårdt at din lille Emilie kun blev halvandet år, men du har
jo i samarbejde med din dyrlæge i hvert tilfælde gjort hvad du kunne, og din
mis har fået din kærlige omsorg til det sidste. Hun har det godt nu og
lider ikke, men det er jo savnet der er så hårdt og som også tager sin tid,
men prøv og tænk på de positive og morsomme ting der var med hende før hun
blev syg. Du må endelig lade os vide, hvis de finder ud af hvad hun fejlede
og jeg krydser fingre for, at dine andre misser ikke får problemer.
Kærlig hilsen Denise

Fra : Sten Hansen

Dato : 08-02-01 12:34

Hej Lene,

vi føler med dig. Vi måtte selv gå den tunge gang i oktober sidste år med
den ene af vores katte. Det er aldirg rart at tage afsked med et elsket
familiemedlem, som man har været glad for.

Men det er et af de tunge valg, vi som mennesker, må træffe indimellem. Vi
_skal_ altid tænke på vores dyrs velfærd og ikke på vore egne behov.

Det er godt, at du har mulighed for at begrave Emilie i din have, på den
måde vil hun altid være i nærheden og du kan lægge en blomst i ny og næ.

Mange knus og tanker.

Sambo, Mette og Sten

Fra : jetpool

Dato : 08-02-01 12:49

Det er utroligt hårdt at skulle aflive sin kat, jeg har også prøvet det, det
var ikke behageligt
Mkh.
--
Mor til Venus og Freja

Sten Hansen <stenh@attglobal.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95u10b$3uv$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kirstine

Dato : 08-02-01 13:09

Kære Lene!

Hele familien føler med dig - og sender masser af gode tanker til dig i
den svære tid.

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Gidde

Dato : 08-02-01 14:05

Hej
Jeg føler med dig, men vil også give udtryk for, at jeg synes det er en smuk og
kærlig måde du har håndteret det på. Hun sov ind hos dig, hvor hun var tryg, og
det må være den bedste måde at gøre det på.
Trøsteknus
- Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 08-02-01 15:32