Munsterland 520 Dominant
Fra : Hugotit

Dato : 23-05-02 15:02

Hejsa.
Jeg har nogle problemer med vandet til toiletskyl,når vi bruger kontakten på
sædet,sker der ikke noget,men hvis vi lukker for bruseren,kan vi skylle den
vej,fra håndvasken.
Jeg er ikke helt klar over funktionen på den gule lampe på sædet,den blinker
bare hele tiden.
Er der nogen der har haft dette problem,og løst det...?
Der er ikke meget hjælp at hente i manualen............
Og hvordan kommer vi ind til den (defekte) kontakt..?
Venlig Camping hilsen

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : PHK

Dato : 23-05-02 15:36

"Hugotit" <hugotit@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har nogle problemer med vandet til toiletskyl,når vi bruger kontakten

> sædet,sker der ikke noget,men hvis vi lukker for bruseren,kan vi skylle

Det er garanteret motoren til toilettet, det er galt med. Hvis det er samme
model som jeg har, skal du tage holderen til toiletpapir ud - få et godt tag
i den, så ryger den ud - under den er motoren. Formentlig kan du prikke lidt
til motoren, så kører den igen.

> Jeg er ikke helt klar over funktionen på den gule lampe på sædet,den
blinker
> bare hele tiden.

Den er til gengæld ikke på mit toilet, så det er nok ikke ens, det vi har.
Men mon ikke alligevel det er ovennævnte motor, det er galt med, - og ikke
kontakten?

--
_
|_|

Fra : Hugotit

Dato : 23-05-02 16:38

> [...]

> |_|
>
> Beklager,Jeg ikke fik oplyst årgangen på vognen,den er fra 89,altså inden
Thetford o. lign. kom frem,den har 1 pumpe & 1 vandtank til det hele,derfor
kan vi åbne hanen,ved toilettet,åbne for vandet ved håndvasken,og skylle den
vej............

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Dan Andersen

Dato : 23-05-02 21:32

Har du tjekket kontakten i håndtaget, der åbner for vandet? I hver af
vandhanehåndtag er der en lille kontakt, der slutter strømmen, når du
drejer/åbner for vandet.. Kontakten består af to lameller. Hvis der er
ir/skidt på disse kontakter, skabes forbindlesen ikke og pumper starter
derfor heller ikke.
Du trækker simpelthen op i drejehåndtaget og vumpti, så er kontakten til at
se. Kortslut evt. men en skruetrækker for at se funktionen.
Hvis ikke, må du købe en ny drejekontakt - den er nem at montere.
Iøvrigt har jeg løsningen på en afhjælpning af de problemer, der opstår med
den gl. type kasettetoilet Münsterland campingvognene var udstyret med inden
Thetford fik udviklet deres system. Mail mig gerne for foto mv.
Har selv en 495 TK Deluxe fra 91

Fra : Hugotit

Dato : 25-05-02 00:16

Hej Dan.
Jeg siger 1000 tak for tippet,det er bare gemt så pokkers godt af
vejen,under sædet.
Den lampe der blinker,hvilken funktion har den..indikator for tømning
eller...?
Den er ret træls,for vi kan ikke høre radio inde i
vognen...tik...tik...tik.....
Venlig hilsen

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-05-02 11:02

Det er en indikator for tømning - jeg har sat den ud af kraft, for man kan
jo se, hvornår tanken skal tømmes og min stod også og blinkede efter kørsel
med vognen.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-05-02 13:57

On Sat, 25 May 2002 12:02:00 +0200, "Dan Andersen" <dan@dbamott.dk>
wrote:

>Det er en indikator for tømning - jeg har sat den ud af kraft, for man kan
>jo se, hvornår tanken skal tømmes og min stod også og blinkede efter kørsel
>med vognen.

Nu kender jeg ikke det konkrete WC, men generelt sige, at det jo
fungere ved at når væskestanden når et bestemt punkt, så registere det
at det er fuldt, når du køre så skvulper det, og når kontakten.
Er det ikke indrettet således at lampen lyser konstant når det er
fuldt, og så blinker når kontakten aktiveres periodisk under kørsel?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Hugotit

Dato : 26-05-02 18:05

> Det er en indikator for tømning - jeg har sat den ud af kraft, for man kan
> jo se, hvornår tanken skal tømmes og min stod også og blinkede efter
kørsel
> med vognen.

Joh,men vores vogn står fast,men den blinker hele tiden,det lille print,der
hænger der,er det også noget til det,problemet er at Jeg ikke ser ret
godt,derfor er det så pokkers besværligt at se hvad der hører sammen,Jeg
ville gerne deaktivere den føler.

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-05-02 23:19

> [...]
> hænger der,er det også noget til det,problemet er at Jeg ikke ser ret
> godt,derfor er det så pokkers besværligt at se hvad der hører sammen,Jeg

Hvad med at få jeres lokale forhandler til at hjælpe jer så i ikke får
ødelagt mere end godt er ?
hvor har i vognen henne ?

Hilsen Jørgen

Fra : Hugotit

Dato : 27-05-02 22:15

> Hvad med at få jeres lokale forhandler til at hjælpe jer så i ikke får
> ødelagt mere end godt er ?
> hvor har i vognen henne ?
>
> Hilsen Jørgen
>
> Joh-Men.
udkørende service koster jo en bondegård,modsat skal vi jo have kørt x antal
læs hjem,for derefter at afmontere fortelt,
og transportere vognen til en forhandler............
i øvrigt ligger vi i Bogense......
så alt andet bliver prøvet først,der er jo ikke noget moderne isenkram,der
kan gå i stykker...
1 kontakt + 1 pumpe..................
Hilsen

--
Hugotit
hugotit@hotmail.com

Fra : Hugotit

Dato : 27-05-02 22:23

Jeg lægger et foto op i dk.binaer,hvis det lykkes....