opgiver næsten
Fra : Steen Jeberg

Dato : 08-02-01 08:26

Det skulle være så enkelt, men det driller mig.
Win 2000 på to computer.
Koblet sammen med Ethernet netkort og hub. Mener opsætningen med DNS og
subnet er korrekt.
Sammen arbejdsgruppe og forskellige computernavne. Bruger Microsoft
klientprogram + fil og udskriftsdeling +
TCP/Ip internetprotokol. Har også delt c-drevet på begge computere.
Men alligevel kan jeg ikke se computerne. Hvis jeg klikker på "Computere i
nærheden" får
jeg beskeden " Workgroup ikke tilgængelig. Listen med servere i dette
netværk er ikke tilrådighed
i øjeblikket".
Hvis jeg pinger den anden maskine får jeg timeout.
Hvad er der galt ?? Kender du svaret ??
Dusør gives.......

MVH
Steen Jeberg
sjeberg@image.dk

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-02-01 08:43

Hej Steen

"Steen Jeberg" <sjeberg@image.dk> skrev i en meddelelse news:95thre$2hfs$1@news.cybercity.dk...

> Hvis jeg pinger den anden maskine får jeg timeout.

Det er det første du skal have løst.

Check
Netkort, driver, TCP/IP, kabler, hub.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Steen Jeberg

Dato : 08-02-01 08:54

Ja så fik jeg selv dusøren. Det eneste der manglede var at installere:
IPX/SPX/NETBIOS transportprotokol og vupti så virkede det
uden yderligere indstillinger.

MVH Steen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-02-01 09:11

Hej Steen

"Steen Jeberg" <sjeberg@image.dk> skrev i en meddelelse news:95tjgr$2j4f$1@news.cybercity.dk...
> Ja så fik jeg selv dusøren. Det eneste der manglede var at installere:
> IPX/SPX/NETBIOS transportprotokol og vupti så virkede det
> uden yderligere indstillinger.

Kan de så pinge hinanden ?

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk

Fra : Steen Jeberg

Dato : 08-02-01 15:18

Ja ingen problemer med at Pinge.

MVH Steen

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 08-02-01 15:55

WOW.. det lyder som en MS inplementation af IPX :)

-Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 08-02-01 18:44

On Thu, 8 Feb 2001 08:26:12 +0100, "Steen Jeberg"
<sjeberg@image.dk> wrote:

> Hvis jeg pinger den anden maskine får jeg timeout.

Start med at få IP til at virke mellem de to maskiner, så skal
det andet nok virke bagefter.

> Hvad er der galt ?? Kender du svaret ??

Kan netkortene køre coax?
Hvis de kan, har du så konfigureret dem til UTP?
Får du link på netkortene?
Er de kabler du bruger 'lige igennem' eller 'krydsede'?
Har du andet udstyr på nettet siden du bruger en hub?
Hvilke IP-adresser har du givet de to maskiner?
Hvilken subnet-maske bruger du?
Kan de to maskiner pinge 127.0.0.1?
Kan de to maskiner pinge deres egen adresse?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/