MS Windows
briani 27239
Windows XP, Problem med bmp/jpeg.
Fra : bullit

Dato : 23-05-02 12:06

Jeg har stort set været tilfreds med XP, men iikke i øjeblikket.Når jeg
er på nettet og vil gemme et billed, vil den kun gemme i bmp uanset
hvilken af mine mapper jeg vælger, jeg bruger normalt jpeg format, det
kan jeg ikke, jeg har heller ikke nogen valgmulighed selvom jeg prøver i
filtype, der er kun bitmap og ikke andre valg.
Hvad gør jeg???

http://www.kandu.dk/

Fra : Mogens

Dato : 23-05-02 12:08

On Thu, 23 May 2002 11:05:48 GMT, "bullit" <bullit.news@kandu.dk>
wrote:

> [...]
>kan jeg ikke, jeg har heller ikke nogen valgmulighed selvom jeg prøver i
>filtype, der er kun bitmap og ikke andre valg.

Det er nok samme problem som med IE i Windows 98.

Du skal have tømt "Temporary Internet Files" mappen.
Det gøres inde fra indstillingerne i IE. Din IE er sikkert
sat til bare at fylde i mappen så længe der er plads på
harddisken og det er skyld i problemet. Sæt max størrelsen
ned til et eller andet fornuftigt, f.eks. 25 MB.

Når du har ryddet op i "Temporary Internet files" genstarter
du maskinen og så burde problemet være løst.

mvh Mogens

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-05-02 13:24

> [...]
> harddisken og det er skyld i problemet. Sæt max størrelsen
> ned til et eller andet fornuftigt, f.eks. 25 MB.

Been there, done that

Har du evt. en forklaring på fænomenet?

Fra : Mogens

Dato : 23-05-02 13:38

On Thu, 23 May 2002 14:24:28 +0200, "Henrik Steen Larsen"
<SLEThsl@adslhome.dk> wrote:

>Har du evt. en forklaring på fænomenet?

Det er jo et Microsoft produkt.
Er det ikke forklaring nok ?

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 23-05-02 15:27

> Det er jo et Microsoft produkt.
> Er det ikke forklaring nok ?

LOL

Fra : bullit

Dato : 23-05-02 16:05

http://www.kandu.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 12:42

Thu, 23 May 2002 11:05:48 GMT, skrev "bullit"
<bullit.news@kandu.dk>:

>Jeg har stort set været tilfreds med XP, men iikke i øjeblikket.Når jeg
>er på nettet og vil gemme et billed, vil den kun gemme i bmp uanset
>hvilken af mine mapper jeg vælger,

Tøm Temporary Internet Files i funktioner =>
internetindstillinger i IE og genstart.

Problemet som sådan ligger ikke i XP, men i IE fra version 5 og
opefter.