fiskeri i Århus Havn
Fra : mach1

Dato : 23-05-02 10:16

Er det tilladt at fiske ved Århus havn ?
Er der nogen mole / sted som er specielt anbefalelsesværdigt ??
Det skal nævnes at jeg er nytilflyttet til byen og ikke er specielt kendt på
havnen .

Mach1

Fra : P. Nielsen

Dato : 23-05-02 15:29

"mach1" <mach1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Er det tilladt at fiske ved Århus havn ?

på årus havn er fiskeri forbudt.
men hvis du ikke stiller dig lige op ad nogen som arbejder sker der som
regel ikke noget.
hvor der er bedst at fiske skal jeg ikke svare på

Fra : Mckinley

Dato : 23-05-02 15:39

Hvorfor er det forbudt? Gælder det hele havneområdet?

/Jens

Fra : Kim Nedergaard

Dato : 23-05-02 18:09

Jeg har fisket på havnen i årevis, dels fra den nye miljøhavn dels i
bassinerne, og har aldrig hørt om at det skulle være forbudt (det fremgår
iøvrigt også af Århus havns hjemmeside at "lystfiskere kan gøre gode
fangster på havnen") de eneste steder jeg ved der er fiskeri forbudt er på
Oliehavnen, Multiterminalen og kulhavnen.

K Nedergaard

Fra : Ivar Holm

Dato : 23-05-02 18:16

I.h.t. Standardreglement for overholdelse af orden i danske havne:

§ 25. Aktiviteter som kræver tilladelse:

........ pkt. e) fiskeri.

Fiskeri i havne kræver altså tilladelse. Denne kan dog nok gives generelt.

Ivar Holm

Fra : P. Nielsen

Dato : 23-05-02 18:26

"Ivar Holm" <iwholm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> § 25. Aktiviteter som kræver tilladelse:
>
> ....... pkt. e) fiskeri.
>
> Fiskeri i havne kræver altså tilladelse. Denne kan dog nok gives

det er forbudt.
men som sagt sker der intet hvis du ikke generer nogen og ellers følger de
henstillinger havnens folk kommer med.
det værste jeg har hørt om er at folk er blevet jaget 100m. længere ned af
en kaj.
hvis du er sart omkring undermålere er århus havn nok ikke stedet for dig.
vietnameserne hjemtager alt hvad de fanger... så kig ikke i deres spande.

Fra : Alex Linaa

Dato : 24-05-02 07:53

"P. Nielsen" <philip59@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vietnameserne hjemtager alt hvad de fanger... så kig ikke i deres spande.

Ud over dette skal man holde sig for øje, at Århus å har udløb midt i
havneområdet. Der er således totalt fiskeforbud 500 meter på hver side af
Europaplads (Hvis man kan finde ud af om det er 500 meter kaj, eller 500
meter "oprindelig kyst")

vh
Alex