MS Windows
briani 27239
damn - win98 > w2000 ødelægger ø & å ved k~
Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-05-02 10:15

Jeg er igang med at hælde en masse data fra en win 98SE til en Win2000,
altså 2 pcere forbundet med netkort

Men ø og å ødelægges i kopien i mappe- og filnavnene, f.eks.

Øet er ændret i mappenavnene
Printerk¢b
S¢gemaskiner

Ået er ændret i filnavnet
Profil pî mîlgruppe

Æ er vist uskadt! Og indhold af filer vises korrekt.
Win98SE er en DK
Win2000 er en EN, men indstillet til dansk tastatur ect., (også i kontrol
panel >> regional options )

Begge harddiske er iøvrigt FAT32-formateret

Det er noget rigtig DAMN

Al help modtages med kyshånd, Henrik

Fra : Per Herholdt

Dato : 23-05-02 10:59

> [...]
> panel >> regional options )
>
> Begge harddiske er iøvrigt FAT32-formateret

Hej
Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men kan det være fordi
stavekontrollen på den engelske udgave ikke er i stand til at "køre" dansk.
Hvis det er det der er galt kan du se en mulighed for at tilføje dansk
stavekontrol i gruppen: dk.edb.tekst.ms-word.

MVH Per

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 12:41

Thu, 23 May 2002 11:59:17 +0200, skrev "Per Herholdt"
<per.herholdt@tdcadsl.dk>:

>Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men kan det være fordi
>stavekontrollen på den engelske udgave ikke er i stand til at "køre" dansk.

Det kan umuligt at have noget med det at gøre.
Jeg kan fint kopiere fra win 98dk til win XPuk uden problemer,
hvis der skulle være et enkelt æøå ved en fejl.

For fremover vil jeg anbefale at undgå specielle tegn (herunder
æøå) i fil- og mappenavne.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-02 15:59

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke om det kan have noget med det at gøre, men kan det være fordi
> stavekontrollen på den engelske udgave ikke er i stand til at "køre"
dansk.

Stavekontrol i et operativsystem ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 23-05-02 19:22

"Henrik Hansen" <h-hansen@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3cecb3e3$0$11946$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> panel >> regional options )
>
> Begge harddiske er iøvrigt FAT32-formateret

Hej Henrik
Prøv at kontrollere din codepage i 2000, normalt står den den til cp 437 ret den til cp 865
så skulle det vis være iorden.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen

Fra : Nyhedsgruppe - Teled~

Dato : 24-05-02 09:18

> Prøv at kontrollere din codepage i 2000, normalt står den den til cp 437
ret den til cp 865
> så skulle det vis være iorden.
> Med venlig hilsen
> Paul Ø. Sørensen

Hej Paul

Hvor skal man rette codepage i Windows 2000 Prof.UK så den ikke er 437, men
f.eks. til 865 eller 850?

Config.nt ??
Autoexec.nt ??
Under "Miljøvariabler"?

Har du de nødvendige linier kode

Med venlig hilsen
Lars Ingvorsen

Fra : Madsen

Dato : 24-05-02 15:36

Nyhedsgruppe - Teledanmark skrev:

> Hvor skal man rette codepage i Windows 2000 Prof.UK så den ikke er
> 437, men f.eks. til 865 eller 850?
>
> Config.nt ??
> Autoexec.nt ??
> Under "Miljøvariabler"?

Fra et tidligere indlæg her i gruppen:

Prøv at søge i registreringsdatabasen (regedit) efter strengen
OEMCP.
Der skulle være 3 stykker. Disse står sikkert til 437 - Prøv at
ændre dem til 850 alle tre - Det virker ihvertfald under NT.
Husk evt. at eksportere nøglen inden du ændrer den.

Madsen.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 26-05-02 15:53

> [...]
> ændre dem til 850 alle tre - Det virker ihvertfald under NT.
> Husk evt. at eksportere nøglen inden du ændrer den.

1000Tak til dig Madsen og Paul! Fornemt, det hjalp på alle filnavne - men
dog ikke mapperne....

Vil en ny kopi at alle mapper mon hjælpe, så mappenavnene også bliver
korrekte?

Mvh. Henrik

Fra : Madsen

Dato : 26-05-02 16:01

Henrik Hansen skrev:

> Vil en ny kopi at alle mapper mon hjælpe, så mappenavnene også bliver
> korrekte?

Muligvis, men som tidligere nævnt så er det meget usmart med æ,ø og å i
filnavne og mappenavne og du ser nu hvorfor. Du vil ikke få andet end
problemer med det og specielt på tværs af platforme.

Madsen.

Fra : N/A

Dato : 26-05-02 15:53