Skal vi lege?
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-05-02 09:11

Jeg foreslår en leg, som fortsætter, så længe folk har lyst.

Jeg starter med en linje eller nogle ord fra en sang. I andre skal
gætte, hvilken sang der er tale om. Den, der kender svaret, skriver
det og fortsætter legen med det samme ved at skrive en ny linje,
som vi andre så skal gætte. Det kan være en hvilkensomhelst sang
i princippet, men det skal selvfølgelig være til at gætte.

Værsgo:
"Og man siger at efter stormens pisken kommer solen frem,
men det hjælper sjældent dem, der er blevet våde."

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : .Kody

Dato : 23-05-02 09:55

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:aci8qr$3vu$2@sunsite.dk...
> Jeg foreslår en leg, som fortsætter, så længe folk har lyst.

> Værsgo:
> "Og man siger at efter stormens pisken kommer solen frem,
> men det hjælper sjældent dem, der er blevet våde."

Svar : Anne Linnet Tusind stykker

Her er en ny, jeg håber ikke den er for let

"Tonight it comes for your body, it comes to set your soul alight"

..Kody

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 23-05-02 10:15

> Svar : Anne Linnet Tusind stykker
>
> Her er en ny, jeg håber ikke den er for let
>
> "Tonight it comes for your body, it comes to set your soul alight"
>
> .Kody

Sort Sol - Let Your Fingers Do The Walking

"I'm not dumb but I can't understand, why she walks like a woman and talks
like a man..."

/Ulrik

Fra : .Kody

Dato : 23-05-02 10:29

"Ulrik Lauritzen" <ulau98@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> Sort Sol - Let Your Fingers Do The Walking
>
> "I'm not dumb but I can't understand, why she walks like a woman and talks
> like a man..."
>
> /Ulrik

Svar : The kinks - Lola, eller måske med Natual Born Hippies

Hvad med denne ?

"Luck has found its rightful owner Still my eyes are closed.."

Fra : nikolaj borg

Dato : 23-05-02 10:40

..Kody wrote:
> "Luck has found its rightful owner Still my eyes are closed.."

DAD - Everything glows?

"I bought some rockstar ashes / from the back of Rolling Stone / I guess he
wouldn't mind it / They couldn't sell his soul"

/Nikolaj

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-05-02 13:22

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i

> DAD - Everything glows?
>
> "I bought some rockstar ashes / from the back of Rolling Stone / I guess he
> wouldn't mind it / They couldn't sell his soul"
>
> /Nikolaj

Eels - Tiger in my tank

Hvad med denne her
have you been to the desert, have you walked with the dead. There is a
100.000 people being killed for their bread.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-05-02 14:45

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
> have you been to the desert, have you walked with the dead. There is a
> 100.000 people being killed for their bread.

Bad Religion - Punk Rock Song

Prøv denne her:

Well she tossed all nite like a ragin' sea
woke up an' climbed from th' suicide machine
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-05-02 17:30

Torben Larsen wrote:
> [...]
>
> Prøv denne her:
>
> Well she tossed all nite like a ragin' sea
> woke up an' climbed from th' suicide machine

Mercury Rev. - Opus 40

hvem kan så denne her uden brug af Google eller lign!!

so please don't keep on asking
If there's something wrong
'cause you now damn well if i was fine
i would've never ever written this song.

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Martin Helbo

Dato : 25-05-02 17:59

> [...]

[snip]

> [...]
>
> Michael
> --
> Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Ahh, mon ikke det er life of agony, skulle mene sangen hedder Bad seed.

Hvad så med:

We were right out there refused to do accustical versions
of the electrical songs we refused to record in the first place
....Then we smashed our shit

/Martin Helbo

Fra : Lars Rindsig

Dato : 25-05-02 18:15

Martin Helbo wrote:

> We were right out there refused to do accustical versions
> of the electrical songs we refused to record in the first place
> ...Then we smashed our shit

Todd Snider: Talkin' Seattle Grunge Rock Blues.

Hvem kan:

I'm getting tired of you
You're getting tired of me
And it's the final act
Of our little tradgedy

LArs

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-02 21:06

Lars Rindsig wrote:

> I'm getting tired of you
> You're getting tired of me
> And it's the final act
> Of our little tradgedy

Warren Zevon

Denne gætter I aldrig
Let it be
Let it be
Let it be
Let it be

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-02 21:38

On Sat, 25 May 2002 22:05:41 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

>Denne gætter I aldrig
>Let it be
>Let it be
>Let it be
>Let it be

The Beatles

Hvad med "Som en fange længes mod at slippe fri",,,

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Peter G.

Dato : 25-05-02 21:32

In article <3cefc2db$0$70409$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Martin
Helbo <helbo@webhiker.dk> wrote...
´
> [...]
> ...Then we smashed our shit

Todd Snider - Talkin' Seattle Grunge Rock Blues
En af de morsommere tekster jeg har hørt.

En af de lidt mere obskure nutidige soulssange

I'm getting tired of this politeness,
I want what you've got.
Or I'll just turn my back tonight,
And I'll say thanks a lot for nothing.
If I don't get lucky you don't get lucky too.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-05-02 23:34

Peter G. wrote:

> I'm getting tired of this politeness,
> I want what you've got.
> Or I'll just turn my back tonight,
> And I'll say thanks a lot for nothing.
> If I don't get lucky you don't get lucky too.

Lewis Taylor

Det er bare alt for nemt, når man kan finde dem på Google. Jeg må
indrømme, at Ivar Madsens opfølgning på min Beatles ikke kommer frem på
de søgemaskiner, jeg har benyttet, hvorfor jeg i stedet fortsætter her.
Denne gang med en klassiker i en lidt anden boldgade:

Let's rock
you don't stop
rock the rythm
that will make your body rock

Den originale kunstner, tak.

--
Kim Ludvigsen

Fra : Peter G.

Dato : 25-05-02 23:58

In article <3CF0114B.7410@mail.dk>, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote...

> Det er bare alt for nemt, når man kan finde dem på Google.

Det er heller ikke meningen at vi skal finde dem på Google. Meningen er
at DKM kommer musisk vidt omkring og genkendelsens glæde, når man ser en
sangtekst man kender.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.

Fra : Troels

Dato : 25-05-02 23:43

> Det er bare alt for nemt, når man kan finde dem på Google.

Er pointen ikke også at man _ikke_ skal bruge google??? ellers er der da
ikke meget konkurrence i det?

/Troels

Fra : Ivar Madsen

Dato : 25-05-02 23:52

On Sun, 26 May 2002 00:33:47 +0200, Kim Ludvigsen <ludvig@mail.dk>
wrote:

>Det er bare alt for nemt, når man kan finde dem på Google. Jeg må
>indrømme, at Ivar Madsens opfølgning på min Beatles ikke kommer frem på
>de søgemaskiner, jeg har benyttet

Det er da heller ikke meningen at man skal bruge søgemaskiner,
viden er hvad det handler om IMHO.
Hvis ikke der er en der er kommet med svaret iløbet af nogle dage, og
jeg ikke husker at komme med det, så sig lige til,,,

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-05-02 00:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er bare alt for nemt, når man kan finde dem på Google.

Som andre har påpeget - så går det sjove jo lidt af det.

> Let's rock
> you don't stop
> rock the rythm
> that will make your body rock
>
> Den originale kunstner, tak.

Den originale kunstner? Det er altså ikke Rapper's Delight med Sugarhill
Gang? Hrm, så er det formentlig Kurtis Blow (som blev citeret af Blondie).

Jeg er temmelig usikker på, om det er rigtigt, så ingen teksteksempel
herfra.

lars

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-05-02 10:40

Lars Rindsig wrote:

> Som andre har påpeget - så går det sjove jo lidt af det.

> Den originale kunstner? Det er altså ikke Rapper's Delight med Sugarhill
> Gang? Hrm, så er det formentlig Kurtis Blow (som blev citeret af Blondie).

Det er Sugarhill Gang, men der er andre, der senere har brugt teksten
(eller dele af den), så kom bare med en ny tekst. Og så må jeg bøje
hovedet i skam over at have brugt Google på tidligere tekster.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Rindsig

Dato : 26-05-02 12:50

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er Sugarhill Gang, men der er andre, der senere har brugt teksten
> (eller dele af den), så kom bare med en ny tekst.

Hrm,

It's not that you're wrong
It's just that I am right

> Og så må jeg bøje
> hovedet i skam over at have brugt Google på tidligere tekster.

Ja, suk, altså ... tsk, tsk ...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 27-05-02 20:31

Lars Rindsig wrote:

> It's not that you're wrong
> It's just that I am right

Øv, slet ingen? Det er "Indication" med The Zombies.

lars

Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 23-05-02 12:25

Man of madness who lives in my head
Keeping me awake at night he sits on my bed
??????

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-05-02 14:48

"Mikkel Bierberg-Petterson" <mbp@kvl.dk> wrote in message
> Man of madness who lives in my head
> Keeping me awake at night he sits on my bed
> ??????

Black Sabbath - Selling My Soul
Hold dig til tråden.....

Fra : Torben Larsen

Dato : 23-05-02 14:51

"Torben Larsen" <turbonegro@[REMOVE]hotmail.com> wrote in message
> Black Sabbath - Selling My Soul
> Hold dig til tråden.....

Og så havde jeg ikke set du havde startet en ny lidt længere nede - sorry !

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-05-02 06:14

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aci8qr$3vu$2@sunsite.dk...
> Jeg foreslår en leg, som fortsætter, så længe folk har lyst.

> Værsgo:
> "Og man siger at efter stormens pisken kommer solen frem,
> men det hjælper sjældent dem, der er blevet våde."

SVAR: "Sol sol kom igen" m. Birthe Kjær

Hilsen musikexperten