Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
God bog/godt hæfte om scannere og Paintsho~
Fra : Mads Pedersen

Dato : 07-02-01 23:42

NU har jeg squ snart fået nok af at sidde og kæmpe med at få nogle
ordentlige billeder ud af mine scanninger. Udover at farverne er skodagtige
er de indscannede billeder småuldne og størrelserne helt i skoven.

Et eksempel : et billede bliver i PSP opgivet til at fylde 54*81 cm (ca.),
men det kan sagtens være på en A4-side når jeg udskriver det, og jeg har
_ikke_ krydset af i feltet hvor man kan få udskriften til at tilpasse sig
papirstørrelsen.

Jeg har lidt en fornemmelse af, at det er antallet af lines/inch der
driller, for jeg har prøvet at sætte tallet højere i håbet om at få en
kvalitet der kan gøre sig på tryk. Det førte blot til at billedet i
udskriften blev mindre....

Kort sagt : jeg har brug for hjælp fra et godt hæfte eller en god bog om
såvel PSP som scanning. Nogen der kan nævne nogle gode titler? Gerne nogen
der kan indføre mig i de lidt mere basale ting så som hvilket filformat til
hvilket formål o. lign.

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse