En ny dag truer... os widescreen fans :-(
Fra : Morten DH

Dato : 22-05-02 21:53

Tja her gik man og troede pan/scan var noget fanden havde skabt - så vil jeg
nødigt møde ham der har fået den her 'geniale' ide:
http://www.widescreenmuseum.com/flikfx/

Jeg er sgu lidt i tvivl om det er ment som en joke for det er bare ringe
lavet

Fra : Torben Simonsen

Dato : 22-05-02 22:15

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> writes:

> Tja her gik man og troede pan/scan var noget fanden havde skabt - så vil jeg
> nødigt møde ham der har fået den her 'geniale' ide:
> http://www.widescreenmuseum.com/flikfx/

Martin Hart. Skriver en del i rec.arts.movies.tech - og er lidt af
en spøgefugl.

> Jeg er sgu lidt i tvivl om det er ment som en joke for det er bare ringe
> lavet

Lad være med at være i tvivl.

--
-- Torben.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-05-02 22:23

Torben Simonsen wrote:

> Lad være med at være i tvivl.

Øv. Troede lige jeg havde en god grund til endnu engang at blive
fortørnet over de der "dumme amerikanere"

Tenz.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-05-02 22:26

Tenzel Kim wrote:

> Øv. Troede lige jeg havde en god grund til endnu engang at blive
> fortørnet over de der "dumme amerikanere"

Men efter nu at være nået til side fire hvor Lawrence er ved at brænde
sit eget ansigt af kan der desværre ikke være tvivl om at det er en
joke. Øv

Ganske underholdende dog.

Tenz.

Fra : Jørgen Bo Jensen

Dato : 23-05-02 01:35

ja, ild i næsen - og denne sætning:
Lawrence of Arabia available on DVD April 1st, 2002
siger vel det hele. :)

/Jørgen Bo Jensen.

Fra : Torben Simonsen

Dato : 22-05-02 22:30

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Øv. Troede lige jeg havde en god grund til endnu engang at blive
> fortørnet over de der "dumme amerikanere"

Også efter at have set nederste billede på side 4, hvor der stort
set går ild i næsen på Lawrence? Det er da stor kunst.

--
-- Torben.

Fra : Tenzel Kim

Dato : 22-05-02 22:22

Morten DH wrote:

> [...]
> http://www.widescreenmuseum.com/flikfx/
>
> Jeg er sgu lidt i tvivl om det er ment som en joke for det er bare ringe

"Finally, with modern digital technology it has become possible to
eliminate the problems associated with pan & scan along with correcting
directorial errors in the original film that are still visible in the
letterbox version. The FlikFX digital recomposition system now places
all the actors on the television screen without those jarring jumps back
and forth all over the original frame. Attention distractions by the
windows in the background have been reduced by over 50%. Additionally,
the drama is heightened as the sergeant now faces off against Mr. Lawrence."

Wow. Dette er lige hvad vi altid har gået og ønsket os. Istedet for
widescreen og pan & scan kan vi nu få filmudgaver hvor man fuldstændig
tilsiddesætter instrutørens billedopsætning og bringer nye ting til
scenerne som ikke nødvendigvis var tiltænkt i den oprindelige version.

Hvordan kan man ikke elske sådan et initiativ... Lad os håbe at der er
nogle filmskabere der sagsøger ham langt ind i det forrige årtusinde for
at maltragtere deres film uden at ha fået lov.

Tenz.

Fra : Michael N. Petersen ~

Dato : 23-05-02 12:06

Idioten må enten have for mange penge, for meget tid eller være syg i roen.

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 23-05-02 12:22

Michael N. Petersen Krogh skrev:

> Idioten må enten have for mange penge, for meget tid
> eller være syg i roen.

Jeg synes nu, joken er ganske fin.

--
Mvh. Peter