Manga Vs. Hentai
Fra : Max

Dato : 22-05-02 19:54

Hej ,Hvad er forskellen på disse 2
det er vel 2 forskellige genre ?
er Hentai erotisk Manga elller ?

Er der ikke en flik mand eller dame der kan fortælle
mig om forskellen på disse 2

mvh
Max

Fra : Per K

Dato : 22-05-02 20:20

"Max" <Max@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er vel 2 forskellige genre ?
> er Hentai erotisk Manga elller ?
>
> Er der ikke en flik mand eller dame der kan fortælle

Hentai er asiatisk tegne porn.
Prøv selv at søge på f.eks www.google.com med ordet Hentai.
Der vil dukke en hyvlans masse links op til tegneporn sites.

Så egentlig kan man på en måde godt sige at Hentai er ekstremt erotisk
Manga.
Amazon har f.eks en speciel afd. for det på:
www.amazonhentai.com/DUshop/default.asp

Venligst Per

Fra : Peter Larsen

Dato : 22-05-02 21:07

"Max" <Max@mail.com> wrote in message
> [...]
> det er vel 2 forskellige genre ?
> er Hentai erotisk Manga elller ?
>
> Er der ikke en flik mand eller dame der kan fortælle

Hejsa

Manga har ikke noget med film at gøre som sådan. Den japanske
tegnefilms form som jeg tror du tænker på hedder Anime. Det er
tegneserierne der kaldes for manga.

Hentai er en undergenre af anime og betyder vidst nok pervers.

Mener også "erotisk" tegneserier kaldes for Hentai

Hilsen

Peter

Fra : Morten DH

Dato : 22-05-02 21:47

Peter Larsen <????Trump@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cebf977$0$18647$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hentai er en undergenre af anime og betyder vidst nok pervers.
>
> Mener også "erotisk" tegneserier kaldes for Hentai

Faldt lige over en lille Japansk/Dansk forklaring:
http://home0.inet.tele.dk/marie_m/anime/dansk/udtryk.html

Hentai benyttes svjv hovedsagligt om pornografisk materiale med science
fiction undertoner - tænk monstre, robotter, rumvæsner osv... Er desuden
stødt på den danske betegnelse "tentakel porno" med henvisning til de ofte
mange penetreringer der varetages af monstre og andet godtfolk med
adskillige flere lemmer end mennesker...

Urotsukidoji er en af de mere kendte af slagsen (www.imdb.com har en del
hits på det ord) - har fået set et par af dem... ikke just Disney film

Fra : Max

Dato : 22-05-02 23:06

> [...]

>Urotsukidoji er en af de mere kendte af slagsen (www.imdb.com har en del
>hits på det ord) - har fået set et par af dem... ikke just Disney film

Hej Peter & Morten

Anime kan jeg godt huske....nu du siger det skulle være Tegnefilm og
Manga tegneserierne , men linket siger at hentai er :
hentai = manga/anime porno : sagt på
en anden måde :
manga anime porno = hentai !?!

Jeg har også Urotsukidoji og den er udgivet af Manga Video !?!

Nu er jeg rigtig forvirret

mvh
Max

Fra : Fenris

Dato : 24-05-02 12:48

Max <Max@mail.com> er blandt andet berygtet for i

at have ytret:

> [...]
> en anden måde :
> manga anime porno = hentai !?!
> Jeg har også Urotsukidoji og den er udgivet af Manga Video !?!

Vi tager den once more from the top for arveprins Knud:

Manga = Tegneserier (betyder noget i retning af løsslupne tegneserier)
Anime = Tegnefilm (Japansk låneord fra amerikansk (animation))
Hentai = Bruges både om tegneserier og tegnefilm, af pornografisk natur.
Manga Video = Et firma der udgiver Anime, og dermed forvirrer mange

Et andet ord der ofte bruges om Anime (udenfor Japan) er Japanimation.

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------

Fra : Peter Larsen

Dato : 24-05-02 16:49

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> wrote in message

> Et andet ord der ofte bruges om Anime (udenfor Japan) er Japanimation.

Som hvis jeg ikke husker helt forkert rent faktisk også er et firma.

Hilsen

Peter

Fra : Max

Dato : 24-05-02 19:00

> [...]
>Manga Video = Et firma der udgiver Anime, og dermed forvirrer mange
>
>Et andet ord der ofte bruges om Anime (udenfor Japan) er Japanimation.

Så er den på plads,takker

Hvis nogen kender til et godt sted at købe Hentai på dvd ?
så råb lige til

Max

Fra : Geir Friestad

Dato : 25-05-02 09:47

Fenris <fenris@deathsdoor.com> wrote:

| Et andet ord der ofte bruges om Anime (udenfor Japan) er Japanimation.

Dette er et særdeles upopulært ord i mange kretser, ettersom det har
et snev av rasisme i seg ("jap" og "nip" var de amerikanske soldatenes
nedsettende måte å omtale japanerne på under andre verdenskrig).

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"The extreme always seems to make an impression."

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 25-05-02 18:27

On Sat, 25 May 2002 08:46:43 GMT, geir@portman.org (Geir Friestad)
wrote:

>Dette er et særdeles upopulært ord i mange kretser, ettersom det har
>et snev av rasisme i seg ("jap" og "nip" var de amerikanske soldatenes
>nedsettende måte å omtale japanerne på under andre verdenskrig).

Eller også er det blandingen af japan og animation?
Det er det jeg umiddelbart ser i ordet.

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Geir Friestad

Dato : 26-05-02 11:57

Stefan Bruhn <devnull@bruhn.tk> wrote:

| Eller også er det blandingen af japan og animation?
| Det er det jeg umiddelbart ser i ordet.

Begge deler er korrekt. Men ordet oppfattes uansett som støtende
av enkelte, og bør unngås. Fra rec.arts.anime FAQen:

Anime: Japanese word for animation, pronounced "ah-nee-may" The term
"anime" is preferred in this newsgroup over "japanimation" (a
term used by Americans to refer to Japanese animation), as the
latter seems to be offensive to some people.

(http://www.faqs.org/faqs/anime/welcome/)

--
Geir Friestad || geir@portman.org || www.portman.org
"No matter where you go, there you are."