MS Windows
briani 27239
Hvilken virusscanner til XP
Fra : Martin Franch

Dato : 22-05-02 19:52

Hej - jeg har netop haft mit andet virusangreb som Norton AV 2002 ikke
genkendte ( senest sulfnbk.exe ) så jeg har mistet tilliden til Norton. Har
prøvet at installere Kaspersky, men der går noget galt under win XP -
styresystemet bliver sløvt !
Er der nogen der kan foreslå andre muligheder ?

Mvh Martin Franch

Fra : SvenP

Dato : 22-05-02 21:03

> Hej - jeg har netop haft mit andet virusangreb som Norton AV 2002 ikke
> genkendte ( senest sulfnbk.exe ) så jeg har mistet tilliden til Norton.

Sidst jeg hørte om sulfnbk.exe virus var det et hoax, så jeg håber ikke du
har fulgt et råd om at slette den.

Sven

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 22-05-02 21:40

SvenP, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> Sidst jeg hørte om sulfnbk.exe virus var det et hoax, så jeg
> håber ikke du har fulgt et råd om at slette den.

Gad vide hvor den værste (farligste) virus befinder sig i Martins
system?

Fra : Martin Franch

Dato : 23-05-02 20:25

"Palle Hans Jensen" <palle@image.dk> wrote in message
> Gad vide hvor den værste (farligste) virus befinder sig i Martins
> system?

Til Palle Hans Jensen
Nu er gruppen mig bekendt ikke reserveret til professionelle brugere, så jeg
mener at du må affinde dig med forespørgsler - og misforståelser - af
amatøragtig karakter. Befinder problemstillinger sig under dit niveau kan du
jo undlade at bruge din tid på dét.
Hvad skal jeg konkludere af latterliggørende kommentarer, - måske at jeg kun
skal spørge om det jeg er sikker på i forvejen for ikke at "dumme mig" ?
Det kommer jeg ikke til at vide mere af....
Mvh Martin Franch

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 23-05-02 22:34

Martin Franch, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> det jeg er sikker på i forvejen for ikke at "dumme mig" ? Det
> kommer jeg ikke til at vide mere af.... Mvh Martin Franch

Til Martin Franch
For det første overså du vist min smiley. Det er i orden. Det kan
smutte.

For det andet synes jeg ikke jeg var speciel grov. Du konkluderer at
Norton er noget lort, udfra det faktum at den ikke kan finde en virus
i den fil du på forhånd kalder en virus. Du spørger jo ikke engang
som du ellers påstår du har gjort.

Du skrev:
"Hej - jeg har netop haft mit andet virusangreb som Norton AV 2002
ikke genkendte ( senest sulfnbk.exe ) så jeg har mistet tilliden til
Norton."

- Hvor spørger du om hvad sulfnbk.exe er for en størrelse? Jeg synes
det er noget klynkeri når du siger jeg er ond og du er en stakkels
forurettet intetanende bruger. Kan du se hvor jeg vil hen? Hvad er
dit andet virus angreb som Norton ikke fangede da? jdbgmgr.exe?

For mig virkede det som om du kom ind og slog ud med armene og
forklarede hvad Norton ikke kunne. Ikke hvad DU ikke kunne. Der er
sgu ikke noget i vejen for at være ny, men helt ærligt så synes jeg
ikke du gav udtryk for det... Direkte

Fra : Martin Franch

Dato : 24-05-02 14:28

Hej Palle - nu ved jeg så at krusedullerne betyder en smiley (!) så jeg
trækker mine ord i mig igen. Som jeg har beskrevet har jeg oplevet at mit
system blev så akut besynderligt ved to lejligheder, at jeg har taget for
givet, at der var tale om en virus. Søren Fischer skriver at Windows kan
finde på at gå ned uden at der er tale om en virus, så ok det kan jeg så
ikke tilskrive NAV.
For øvrigt burde det vel så være tilstrækkeligt med en geninstallation i en
sådan situation ( uden at formatere ) ?
Mvh Martin Franch

Fra : Palle Hans Jensen

Dato : 24-05-02 14:55

Martin Franch, for lige at citere noget af det du skrev i
dk.edb.system.ms-windows:

> Hej Palle - nu ved jeg så at krusedullerne betyder en smiley (!)
> så jeg trækker mine ord i mig igen.

- Helt i orden.

> [...]
> tilskrive NAV. For øvrigt burde det vel så være tilstrækkeligt
> med en geninstallation i en sådan situation ( uden at formatere

- Der er mange problemer tilsyneladende. Du nævner ACDSee som
åbenbart er associeret til mange filtyper. Har du prøvet at
afinstallere ACDSee?

- Du siger du har XP. Hvor meget plads har du på dit C-drev? Har du
prøvet at slå system recovery fra (Reserverer en del plads). HVis
ikke kunne du jo prøve at loade en tidligere konfiguration.

- I princippet kan du bare installere oven i, jo. Men jeg ville altid
lave en format. Det er heller ikke så meget mere besværligt. Når man
nu er i gang med setup'en kan man ligeså godt tage den hele vejen. Og
så være sikker på at tingene er i orden.

--
Palle

Fra : Martin Franch

Dato : 23-05-02 14:09

Hej - det har jeg opdaget. Jeg fik faktisk et virusangreb og da jeg fik
mailen tilskrev jeg angrebet sulfnbk.exe.
Men det er ganske rigtigt en systemfil...
Ikke desto mindre hár jeg haft to angreb som NAV ikke kunne identificere.
Mvh Martin Franch

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-05-02 18:01

Martin Franch wrote:
> "SvenP" <saerlig@jubiimailns.dk> wrote in message

> Ikke desto mindre hár jeg haft to angreb som NAV ikke kunne
> identificere. Mvh Martin Franch

Gider ikke skrive hvilke 2 vira der slap igennem NAV2002?
Det tror jeg nemlig at vi er mange som gerne vil vide.

Btw, er du ikke rar at svare under det tidligere indlæg, og klippe det
fra som du ikke kommenterer ?
Læs evt. mere her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/

Fra : Martin Franch

Dato : 23-05-02 20:16

"Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> wrote in message
Gider ikke skrive hvilke 2 vira der slap igennem NAV2002?
> Det tror jeg nemlig at vi er mange som gerne vil vide.

Hej - første gang blev alle filer (eller i hvert fald alle programfiler)
tilsyneladende associeret til ACDsee så klikkede jeg fx på explorer ikonet
så åbne ikonet som et billed i ACDsee foruden at systemet blev ustabilt.
Anden gang dukkede en dialer op hele tiden sammen med et explorer vindue
hvor der ikke blev loadet noget, og al uanvendt plads på c - drevet
forsvandt.XP gav meldinger om kritisk lav harddiskplads hele tiden - der var
forinden ca 1 gb uanvendt plads. Jeg slettede ca 300 mb programmer for at
holde win kørende til at jeg kunne finde ud af hvad der var galt. Men vips
havde jeg stadig ingen plads tilbage på drevet !
Begge gange har jeg kæmpet til at kunne få NAV afviklet og den har ikke
fundet noget....

Sidste virus hvor pladsen på drevet forsvandt var den der foranledte mig til
at fæstne lid til hoax mailen, for beskrivelsen passede meget godt med det
der netop var sket...
Mvh Martin Franch

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 23-05-02 21:08

Martin Franch wrote:
> [...]
>
> Hej - første gang blev alle filer (eller i hvert fald alle
> programfiler) tilsyneladende associeret til ACDsee så klikkede jeg fx

Lyder ikke som virus... [1]

> Anden gang dukkede en dialer op hele tiden

Lyder ikke som virus... [1]

[1] Medmindre man vælger at opfatte Windoze som en virus der har befængt
ens maskine...

Fra : Martin Franch

Dato : 24-05-02 00:24

Hej Søren - kan du forklare mig hvad det så har været lidt mere specifikt...
Mvh Martin Franch

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-05-02 07:32

Martin Franch wrote:
> "Søren C. Fischer" <usenet@fischer-streton.dk> wrote in message

> Hej Søren - kan du forklare mig hvad det så har været lidt mere
> specifikt... Mvh Martin Franch

Ikke mere specifikt end at det lyder som om din Windows har "brækket
sig"...
Og årsagerne til at Windows pludseligt opfører sig totalt weird er
mange; de fleste af dem skyldes dog at brugeren har foretaget sig noget
uhensigtsmæssigt.

Fra : Henning Lund

Dato : 22-05-02 21:00

Martin Franch skrev:

> [...]
> under win XP - styresystemet bliver sløvt !
> Er der nogen der kan foreslå andre muligheder ?

Tag den gamle version af KAV, ligger på samme side.

--
Mvh.
Henning Lund

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 22-05-02 21:24

Martin Franch wrote:
> [...]
> Norton. Har prøvet at installere Kaspersky, men der går noget galt
> under win XP - styresystemet bliver sløvt !

http://www.csirt.dk/newssystem/theme.asp?ThemeID=7&ArticleID=98
Behøver vi at sige mere....?

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 23-05-02 16:06

"Martin Franch" <franch-lerager@wanadoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
win XP -
> styresystemet bliver sløvt !
> Er der nogen der kan foreslå andre muligheder ?

Jeg tror ikke du finder nogen der er væsentligt bedre end Norton.
Jeg vil anbefale dig at stole mere på Norton end dem der sender
dig falske virusadvarsler - især når det drejer sig om den slags
der forsøger at lokke dig til at ødelægge vigtige systemfiler.
Heldigt for dig at du ikke har Windows 98.

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Salva

Dato : 23-05-02 18:38

> Jeg tror ikke du finder nogen der er væsentligt bedre end Norton.

Hmm, det skulle da lige være www.kaspersky.com :)

-salva

Fra : Mogens

Dato : 23-05-02 17:12

On Wed, 22 May 2002 20:52:20 +0200, "Martin Franch"
<franch-lerager@wanadoo.dk> wrote:

> [...]
>styresystemet bliver sløvt !
>Er der nogen der kan foreslå andre muligheder ?

Kaspersky's Antiviral Toolkit Pro 3.0 virker
fint med XP uden at sløve den. Jeg har ikke
prøvet nogen af de nyere versioner.

AVP 3 har reddet mig adskillige gange.
( falske virusadvarsler hjælper den dog ikke på )

mvh Mogens

Fra : sus1234

Dato : 07-08-02 08:15

jeg skal ikke kunne sige om dette er det korrekte for dig at gøre men
jeg har sat min kærlighed på et lille freeware antivirusprogam som kan
hentes på www.grisoft.com den arbejderder sågar sammen med Eudora (mail)
og lukker ikke noget ind som kunne lugte af virus der kommer en fin
meddelse om hvilken fil der er fundet hvad for en vira i, og derefter
isolere den filen!!
- den opdatere selv, men hvilke antivrusprogammer gør ikke det nu om
dage!! og jeg har ikke haft problemer med den skulle sløve maskinen!!
Knus Sus

http://www.kandu.dk/