Ocicat
Fra : Robert Eriksen

Dato : 22-05-02 18:29

Hejsa...

Er der nogle specielle forholdsregler at tage ved evt. anskaffelse af en
ocicat, eller er det som enhver anden "normal" huskat?

Jeg har kigget lidt på http://watamu.subnet.dk og så vidt jeg kan forstå
er de ganske velegnede som kæle/huskat dog meget mere legesyge.

Hvordan har de det med at færdes ude i den store verden?
Her tænker jeg på beboelse ikke så langt fra Roskildevej (ved
Albertslund, i tilfælde af der er flere). Min sidste kat klarede fint en
flytning fra landet på Lolland herind og overlevede også trafikken uden
problemer i 10 år før hun døde (af naturlige årsager).

Hvad koster sådan en kat typisk? Jeg kunne forestille mig noget i stil
med 2-3000kr (a la Norske Skovkatte). Er det helt forkert?

/Robert

Fra : Helle Andersen

Dato : 22-05-02 22:25

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad koster sådan en kat typisk? Jeg kunne forestille mig noget i stil
> med 2-3000kr (a la Norske Skovkatte). Er det helt forkert?

Hej Robert

Jeg synes, at du skulle tage kontakt til opdrætteren, som helt sikkert
kan svare dig. Det vil også være en god idé, at besøge en eller flere
opdrættere, for end du bestemmer dig. De fleste opdrættere viser
gladeligt deres katte frem også selvom man "bare" skal kigge.

Du skal dog være opmærksom på, at mange opdrættere ikke sælger
katte til hjem, hvor de skal være udekatte.

--
Helle
DK Tick-Tag

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-05-02 08:18

Helle Andersen wrote:

> [...]
> opdrættere, for end du bestemmer dig. De fleste opdrættere viser
> gladeligt deres katte frem også selvom man "bare" skal kigge.

Jeg prøver at finde en opdrætter på Sjælland så

> Du skal dog være opmærksom på, at mange opdrættere ikke sælger
> katte til hjem, hvor de skal være udekatte.

øøøhh.. hvorfor?

/Robert

Fra : Pia

Dato : 23-05-02 08:35

> øøøhh.. hvorfor?

pga Roskildevej :)

:Pia

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 23-05-02 10:05

Fordi de færreste opdrættere ønsker at deres katte ender foran en bil eller
i hænderne på en psykopat teenager der beslutter sig for diverse mærkelige
sadistiske handlinger?

- Sidsel

Fra : goofy

Dato : 23-05-02 15:35

Hej Robert
Det er en ganske framragende kæle/huskat. Den knytter sig meget til sine
mennesker, og selvfølgelig kan den klare sig ude.

Når vi sælger Ocicat killinger er det vigtigste for at at katten for et godt
og kærligt hjem.
M.h.til prisen ligger det nok lidt i underkanten det du skriver.
Jeg ved at Grete ( watamu ) tager ca. 3500 for sine killinger, men hvis du
ønsker den " ensfarvede " hun har på sin hjemmeside er den billigere, idet
den ikke, ifgl. reglerne må bruges til avl. Den Tabby farver er solgt.
Vi så den i aftes, og det er en ganske dejlig og serdeles livlig killing.
Der er pletter men de kan næsten ikke ses. Såvidt jeg ved er det sådan een
man i U S A kalder for " Panter "

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-05-02 17:55

goofy wrote:

> Hej Robert
> Det er en ganske framragende kæle/huskat. Den knytter sig meget til sine
> mennesker, og selvfølgelig kan den klare sig ude.
Fint nok.
Jeg har været ude og kigge lidt på lokalområdet her og der er faktisk
væsentlig flere grønne områder heromkring end jeg troede.
Uden den overhovedet behøver nærme sig Roskildevej :)

> Når vi sælger Ocicat killinger er det vigtigste for at at katten for et godt
> og kærligt hjem.
Ingen problemer der:)

> [...]
> Der er pletter men de kan næsten ikke ses. Såvidt jeg ved er det sådan een
Ok... Som jeg skrev havde jeg ikke så meget andet end Norske Skovkatte
at sammenligne med.
Men om katten koster 3 eller 4.000 er så en "detalje" når det er oppe i
de prisklasser.
Jeg har forsøgt at lade være med at "foretrække" en pelstype frem for en
anden da der er en væsentlig forskel på billeder på en PC og en kat i
kød og blod. Iøvrigt er det altid de dyr der udseendemæssigt ligger i
den modsatte ende der har den bedste personlighed
Ændrer pelsen sig specielt meget i løbet af årene?

Har du kendskab til nogle opdrættere på Sjælland så jeg kan se nogle i
levende live.
Eller er Watamu på Fyn det nærmeste for mig?

/Robert

Fra : goofy

Dato : 23-05-02 18:40

Hej Robert

Der har været en opdrætter i København, men hunhar desværre lukket ned for
opdræt, så er en i Korsør, kan desværre ikke huske navnet - men det kan jeg
fremskaffe hvis du ønsker det.
Ellers bliver Watamu eller os www.ocicats.dk nok det nærmeste, begge i
Odense.
Vi har selv haft Norsk Skovkat, og jeg syntes at Ocicatten er mere kærlig og
kommer tættere på sit menneske, en af årsagerne til at vi skiftede var bl.
a. pelsplejen, hvis pelsen skal være pæn skal den efter min bedste
overbevisning børstes min. 1 gang om dagen. Ellers kan det hurtigt ske det
at underulden filtrer og det kan være til stor gene for katten, men flotte
det er de.

Hvis du ikke " kan finde ud af det " med Grethe, så har vi salgsklare
killinger om 3 md. de er lige født her d.18.05, men min hjemmeside bliver
først opdateret i løbet af ugen ( sandsynligvis )NB det er IKKE for at gå
Grethe " benene"
Med venlig hilsen
Sonje & Steen

Sonja

Fra : Robert Eriksen

Dato : 23-05-02 22:27

goofy wrote:

> [...]
> opdræt, så er en i Korsør, kan desværre ikke huske navnet - men det kan jeg

Det må du meget gerne.
Jeg har ganske vidst stadig et par ting jeg skal have på plads men et
navn og telefonnummer vil være rart :)

> [...]
> at underulden filtrer og det kan være til stor gene for katten, men flotte
Ja de er virkelig flotte. Men pelsen er også altoverskyggende grund til
sådan en kat ikke skal inden for mine døre.
Når først man er færdig med at børste og frisere kan man hive
støvsugeren frem.

/Robert

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 24-05-02 18:19

> Ja de er virkelig flotte. Men pelsen er også altoverskyggende grund til
> sådan en kat ikke skal inden for mine døre.
> Når først man er færdig med at børste og frisere kan man hive
> støvsugeren frem.

;)) Ja men du skal lige vide af mange korthårede katte også fælder
forfærdeligt meget;))

Når i siger en ocicat er livlig, mener i så lige som en siameser eller hvad,
livlig er det det samme som at man har ballade hele tiden af en kat som
løber på væggen eller...

Nysgerig, det er en meget smuk kat!

Jannie

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-05-02 21:48

Ocicen er ikke så slem som siameseren men jo det er en meget livlig kat.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : goofy

Dato : 25-05-02 20:51

Hej Jannie
Det kan godt være jeg brugte et forkert ord som livlig. Den " farer" ikke
frem og tilbage op og ned af vægge.
Den er utrolig nysgerrig - legesyg selv som voksen kat og vil gerne være der
hvor det sker.
Med venlig hilsen
Steen