MS Windows
briani 27239
Argh! Dobbelt Argh! [Xp og brænding]
Fra : .

Dato : 23-05-02 02:47

Hejsa

Problemet er som følger. Jeg kan lige pludselig ikke brænde mere efter min
sidste installation af Xp Pro. Aner ikke hvorfor...det virkede sgu før. Har
prøvet med både Nero, Adaptec (og deres såkaldte "Xp patch") og NTI...men
ligemeget hjælper det.
Well udførte en lille søgning på problemet via google groups og fandt mange
som har/havde samme kattepine. Til trods for at de venlige råd øjensynligt
virkede for disse personer, kokser mit system stadig når jeg vil brænde...

Fakta:

1. ASPI v.4.60 skulle være installeret properly.

2. Har sat både brænder og cd-drev til DMA if available, og de starter begge
op som dette.

3. Brænder er secondary master.

Men nu kommer det mest mærkelige: hvis jeg brænder en test (altså ingen
fysisk brænding) virker det glimrende. Indikator blinker løs og det kører
bare derudaf. ...MEN hvis jeg -i sejrens sødme- skynder mig at skifte til
real-life brænding når brænder knap nok at færdiggøre TOC før statusindik.
går kold og systemet fryser. Og til trods for at man skulle tro brændingen
er gået igang, detecter systemet og soft'en skiven som blank efter
genstart... ??? ARGH!

Håber virkelig nogle kan hjælpe.

Mvh
/RISC
'Gud er doed / Nietsche er doed'

Fra : FB

Dato : 22-05-02 18:58

Stil dit ur, træls at se på dit indlæg hele tiden!

FB

Fra : .

Dato : 22-05-02 07:24

"FB" <Stopspam@derforingenmail.dk> wrote in message

> Stil dit ur, træls at se på dit indlæg hele tiden!

Beklager. Skulle være ordnet nu... zonen stod til Tijuana (hvor det så end
er henne)... :)

Mvh
/RISC
'Gud er doed / Nietsche er doed'

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 22-05-02 19:33

.. wrote:
> Beklager. Skulle være ordnet nu... zonen stod til Tijuana (hvor det
> så end er henne)... :)

Nu er den vist kun 12 timer gal

vh
Peter

Fra : FB

Dato : 22-05-02 19:42

"Peter Hindsgaul" <hindsgaul@tdcspaceremove.dk> wrote in message

> Nu er den vist kun 12 timer gal

Ja - Hehe.. Det blev da lidt bedre. Han er da i den rigtige retning

Et hint til "." ; Du bor i et land som starter med; Dan
Så må du jo se om du kan ramme bedre nu :)

Heh
FB

Fra : .

Dato : 22-05-02 10:15

> Ja - Hehe.. Det blev da lidt bedre. Han er da i den rigtige retning
>
> Et hint til "." ; Du bor i et land som starter med; Dan
> Så må du jo se om du kan ramme bedre nu :)

Beklager endnu en gang. Havde først valgt Stocholm fordi jeg umiddelbart ik
kunne finde noget med DK, men nu kører jeg med Copenhagen...så det skulle
være fjong nu.

Mvh
/RISC
'Gud er doed / Nietsche er doed'

Fra : FB

Dato : 22-05-02 22:19

"." <.@.> wrote in message news:ach1nu$r5d$1@sunsite.dk...

> [...]
ik
> kunne finde noget med DK, men nu kører jeg med Copenhagen...så det skulle

Du kommer sku for sent på arbejde i morgen hvis du fortsætter sådan! Din tid
er stadig ved siden af...
Stil den til CopenHagen og ret lige tiden. Se på tekst-tv eller ligende.

FB

Fra : RISC

Dato : 22-05-02 10:34

> Du kommer sku for sent på arbejde i morgen hvis du fortsætter sådan! Din
tid
> er stadig ved siden af...
> Stil den til CopenHagen og ret lige tiden. Se på tekst-tv eller ligende.

Okay...det her er virkelig mærkeligt... Min zone *er* sat til Copenhagen og
mit ur har passet hele tiden siden jeg installerede XP. Det mærkelige er at
mine posts i OE bliver dateret et helt forkert klokkeslæt til trods for at
uret er korrekt?

Du har i øvrigt ikke et bud på det oprindelige brænding vs. XP spørgsmål?

Mvh
/RISC
'Gud er doed / Nietsche er doed'

Fra : RISC

Dato : 22-05-02 10:36

"RISC" <.@.> wrote in message news:ach2s1$uq$1@sunsite.dk...

> [...]
at
> mine posts i OE bliver dateret et helt forkert klokkeslæt til trods for at

Ha det bliver sgu bedre og bedre. Har lige lagt mærke til at der under mit
ur står Zone: Romance Daylight Time, men bladrer jeg derimod til Timezone
fanebladet er Copenhagen valgt.

Mvh
/RISC
'Gud er doed / Nietsche er doed'

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 23:12

Wed, 22 May 2002 11:36:28 +0200, skrev "RISC" <.@.>:

>Ha det bliver sgu bedre og bedre. Har lige lagt mærke til at der under mit
>ur står Zone: Romance Daylight Time, men bladrer jeg derimod til Timezone
>fanebladet er Copenhagen valgt.

Din tidszone er korrekt, men det er klokkeslettet ikke, har du
sat den til 24 timers system og ikke 12 timer?

Fra : FB

Dato : 22-05-02 22:49

> [...]
> uret er korrekt?
>
> Du har i øvrigt ikke et bud på det oprindelige brænding vs. XP spørgsmål?

Tror du må holde lidt tilbage på den klage der. Så længe du ikke kan
overholde reglen ang. tiden, kan du vist ikke snakke.
Desuden ville det være mindre smart at skrive en privat mail i hvor der
står; Stil dit ur når du skriver på usenet.

Du opdagede det jo ikke selv, og du har stadig ikke fået det rettet.

FB

Fra : RISC

Dato : 22-05-02 23:06

"FB" <Stopspam@derforingenmail.dk> wrote in message

snip yadeyade

> Du opdagede det jo ikke selv, og du har stadig ikke fået det rettet.

Din klagesang hjalp ikke på det.
Du tror måske jeg bevidst har stillet mit ur til en eller anden
bananrepuplik zone blot for at irritere dig "FB" ?

Det med mailen må gå lige over. Du skulle have fut'et til netikette hvis du
virkelkig vil være fin på den.

/RISC

Fra : FB

Dato : 22-05-02 23:11

"RISC" <.@.> wrote in message news:ach4p2$6pq$1@sunsite.dk...

> Din klagesang hjalp ikke på det.
> Du tror måske jeg bevidst har stillet mit ur til en eller anden
> bananrepuplik zone blot for at irritere dig "FB" ?

Har jeg postået dette? Jeg var fortalte i starten med humor endda at du nok
hellere skulle stille dit ur, og jo senere det blev jo mer sur blev du!

> Det med mailen må gå lige over. Du skulle have fut'et til netikette hvis
du
> virkelkig vil være fin på den.

Det ville jo næsten have været synd for dig. Når vi nu alligevel er igang,
så kan du jo nok ikke finde frem til netikette, hvis du ikke engang kan
stille dit ur!

Nat

Fra : RISC

Dato : 22-05-02 23:58

> Har jeg postået dette? Jeg var fortalte i starten med humor endda at du
nok
> hellere skulle stille dit ur, og jo senere det blev jo mer sur blev du!

Nej det har du ikke, men du har til gengæld skrevet <som om>. Jeg ved ikke
hvordan du definerer humor, men jeg opfatter ikke nogle af dine svar som det
mindste sjovt. Det har ikke en dyt med sagen at gøre heller, men siden du nu
selv nævner "humor"... Synes du selv dette er "venligt" [...] Stil dit ur,
træls at se på dit indlæg hele tiden! [...] <acgi6t$5vt$1@sunsite.dk>).
Jeg er udemærket klar over at det var lidt uheldigt med tiden...men som sagt
var det lidt svært at lægge mærke til når ur og tidszone fanen viser
forskelligt.

Mit skide ur er stillet. Tilfreds?

/RISC

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-02 13:01

"RISC" <.@.> wrote in message news:ach7qg$ema$1@sunsite.dk...

> Mit skide ur er stillet. Tilfreds?

Velkommen til den mest arrogante gruppe på dansk usenet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Per Herholdt

Dato : 23-05-02 13:55

> Velkommen til den mest arrogante gruppe på dansk usenet.
>

> --
> Med venlig hilsen/best regards
> Jesper G. Poulsen

Man må vel forvente at der er lidt primitiv hulemand i en der går så meget
op i URTIDEN.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 23-05-02 14:46

"Per Herholdt" <per.herholdt@tdcadsl.dk> wrote in message
> Man må vel forvente at der er lidt primitiv hulemand i en der går så meget
> op i URTIDEN.

Ja...

Jeg synes generelt at tonen herinde er arrogant og UR-tråden er en synligt
bevis herpå. Ingen hjælp, bare sable ned.

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-05-02 19:52

On Wed, 22 May 2002 18:46:49 -0700, "." <.@.> wrote:

> [...]
>prøvet med både Nero, Adaptec (og deres såkaldte "Xp patch") og NTI...men
Prøv at afinstallere alle brænderprogrammerne og prøv med et nyt end
det du startede med før. Har hørt at nogle brænderprogrammer giver
problemer med brændinger i xp bare ved at være installeret.
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : .

Dato : 22-05-02 10:15

"Simon Kamber" <simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk> wrote in message

> [...]

> det du startede med før. Har hørt at nogle brænderprogrammer giver
> problemer med brændinger i xp bare ved at være installeret.

Tak for rådet Simon. Vil afprøve om det gør en forskel.

Mvh
/RISC
'Gud er doed / Nietsche er doed'

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 23-05-02 22:34

.. wrote:
> [...]
> min
> Har

> Tak for rådet Simon. Vil afprøve om det gør en forskel.

Hvis det kan hjælpe, så har jeg samme problem. Jeg tror dog sagtens at jeg
kan brænde RW-skiver. Gargh!
Når jeg prøver at brænde en cd så går der ikke meget mere en et nanosekund
før den melder om BAD MEDIA (med adskillige Kodak GOLD-skiver, har også
prøvet nogle Fuji) og skiven er fortabt. Nogengange lykkedes det at brænde
med lav hastighed, men det går MEGET langsommere end det skulle, og cd'en
stopper systemet når den forsøges læst. Rigtigt fedt, Bill!
Brænderen er en LiteON 16x12x40x og jeg har prøvet at opgradere firmware,
af-og gen-installere, the whole shitniz.
Jeg prøver det med at geninstallere alle brænderprogrammer, og starte
forfra, sikkert med Nero.

Sammen skal vi sgu nok finde ud af det her, det er ved at blive irriterende!
:)

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : RISC

Dato : 24-05-02 14:50

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> wrote in message

snip .:. eXtra Problemer

> Sammen skal vi sgu nok finde ud af det her, det er ved at blive
irriterende!
> :)

Ja, du har min stemme :).
Jeg tror desværre ikke vi finder en løsning Jakob...eller jo, det gør vi
sikkert...jeg frygter bare den hedder <format c:>

Mvh
/RISC

Fra : Madsen

Dato : 24-05-02 00:32

Jacob Skaaning skrev:

> Jeg prøver det med at geninstallere alle brænderprogrammer, og starte
> forfra, sikkert med Nero.

Måske det også var en god idé at dreje ind omkring Windows Update og
hente de mange opdateringer der er kommet til WinXP hvad brændere
angår.(?)

Det er underligt hvorfor det ikke virker hos nogle og kører fint hos
andre. Jeg kører med WinXP Pro UK. Alt hvad der kan hentes fra Windows
Update er hentet, Aspi 4.60 fra Adaptec er installeret, CdrWin 3.8D,
EAC og Nero 5.5.7.8 er inde og der er ingen problemer med at brænde
overhovedet. Hverken fra harddiske til brænder eller direkte fra dvd-
drevet til brænderen.

Brænderen er en Plextor 16/10/40a som sidder som slave på den sekundære
IDE-kanal sammen med et dvd-drev der kører master. På den primære IDE-
kanal har jeg mine 2 harddiske. WinXP viser at brænderen kører UDMA
mode 2 og dvd-drevet kører UDMA mode 4. De to harddiske kører UDMA mode
5.

(Jeg har ikke installeret en nyere version af Via4in1 til mit Via-
chipsæt. Der bliver brugt den version der følger med til WinXP).

Madsen.

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 24-05-02 11:51

Madsen wrote:

> [...]
>
> (Jeg har ikke installeret en nyere version af Via4in1 til mit Via-
> chipsæt. Der bliver brugt den version der følger med til WinXP).

Hvor kan jeg finde ud af om mine drev kører DMA? I Properties for drevene er
der ingen lille 'hakboks'...

Fra : RISC

Dato : 24-05-02 14:47

> Hvor kan jeg finde ud af om mine drev kører DMA? I Properties for drevene
er
> der ingen lille 'hakboks'...

Det er nok fordi du kigger under drevene...erhm..ja :) . Du kan vælge DMA if
available under IDE ATA/ATAPI fanebladet (eller hvad man nu kalder det).

Mvh
/RISC