HJÆLP (Telefon spærret )
Fra : Pia og Steen Sørense~

Dato : 07-02-01 23:29

Min datter har en siemens C 25, når man har intastet pin-koden står den og
blinker imellem telefon spærret og telefonkode.
Hvad gør jeg.
På forhånd tak for hjælpen
steen

Fra : Carsten Riis

Dato : 07-02-01 23:33

"Pia og Steen Sørensen" wrote:

> Min datter har en siemens C 25, når man har intastet pin-koden står den og
> blinker imellem telefon spærret og telefonkode.
> Hvad gør jeg.

Finder PUK-koden, som findes på et klistermærke som i fik sammen med
telefonen.
Koden står ligeledes på emballagen.

Følg nu instrukserne brugsvejledningen (som I naturligvis har gemt).

Indtastes PUK-koden forkert 10 (ti) gange forkert, så bliver telefonen
ubrugelig, såvidt jeg ved.

jeg er selv bruger af SiemensC25 og har haft brug for PUK-koden
engang. Jeg tastede forkert 3 gange i fuldskab. Nærmere oplysninger
gives ikke!

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Til OutlookEkspress brugere:

Fra : Fischer

Dato : 08-02-01 08:34

> [...]
>
> Følg nu instrukserne brugsvejledningen (som I naturligvis har gemt).
> Indtastes PUK-koden forkert 10 (ti) gange forkert, så bliver telefonen

PUK-koden har intet med telefonen at gøre, men med SIM-kortet. Det er altså
SIM-kortet man kan gøre ubrugelig ved at taste forkert PUK-kode.

Jeg kender ikke C25, men jeg tror ikke det er PUK koden der skal tastes ind
i dette tilfælde.
Jeg tror det er en lås der er indbygget i telefonen som er blevet aktiveret
(måske ubevidst).
Altså en funktion i telefonen så man skal indtaste en kode typisk hvis der
skiftes SIM-kort i telefonen.
Hvis I ikke har tastet en ny kode ind i telefonen er 0000 eller 1234 et godt
bud på en kode.

(F)

Fra : Carsten Riis

Dato : 08-02-01 10:36

Fischer wrote:

> PUK-koden har intet med telefonen at gøre, men med SIM-kortet. Det er altså
> SIM-kortet man kan gøre ubrugelig ved at taste forkert PUK-kode.

okay dokey.

Så blev jeg da lidt klogere.