MS Windows
briani 27239
modem.log ?
Fra : Gerner

Dato : 22-05-02 16:26

Nogen der ved hvorfor windows ikke længere skriver til en modemlog ("føj til
log" er sat aktiv) ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Martin Østerberg

Dato : 22-05-02 18:15

On Wed, 22 May 2002 17:25:40 +0200 skrev Gerner <gerner@teknik.dk>
....:

>Nogen der ved hvorfor windows ikke længere skriver til en modemlog ("føj til
>log" er sat aktiv) ?

Kan det være fordi den er for stor ?
Prøv at rename og se om det ændrer noget.

Martin

Fra : Gerner

Dato : 23-05-02 10:43

On Wed, 22 May 2002 19:15:20 +0200, Martin Østerberg <dev_null@trashcan.dk>
wrote:

>On Wed, 22 May 2002 17:25:40 +0200 skrev Gerner <gerner@teknik.dk>
>...:

>Kan det være fordi den er for stor ?

Den er slettet, da jeg går ud fra windows (98se) selv påbegynder en ny log når
der er trafik på ppp porten. ( sat i servertyper).

>Prøv at rename og se om det ændrer noget.

Skal den ikke hedde det der står i "egenskaber for modem"/generelt/"etabler
forbindelse ved hjælp af" ? Og der er som skrevet ingen fil at rename.

Jeg har ganske vist DUmeter, men de har været i co-eksistens før, så der blev
skrevet en modem.log ågså.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 23-05-02 13:18

On Thu, 23 May 2002 11:42:45 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Den er slettet, da jeg går ud fra windows (98se) selv påbegynder en ny log når
>der er trafik på ppp porten. ( sat i servertyper).

Jeg kommer i tanke på om der ikke skal være en modem entry i win.ini ?

Jeg har et program der kan kikke i modem loggen og fortælle forskellige ting.

Den har dette kald, bla.a.:

Modemlog opened C:\WINDOWS\WIN.INI at 13:48:39.270
Modemlog closed C:\WINDOWS\WIN.INI at 13:48:39.270

Men i win.ini er der intet entry med modem.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 25-05-02 20:35

On Thu, 23 May 2002 14:17:47 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

> [...]

Gør den også men ikke altid, hmm.

> [...]
>
>Modemlog opened C:\WINDOWS\WIN.INI at 13:48:39.270
>Modemlog closed C:\WINDOWS\WIN.INI at 13:48:39.270
>
>Men i win.ini er der intet entry med modem.

Nå, det skulle der ikke, men så er der noget andet.:

Tapisrv opened C:\WINDOWS\SYSTEM\MODEMUI.DLL at 15:25:12.750
Tapisrv closed C:\WINDOWS\SYSTEM\MODEMUI.DLL at 15:25:12.810
Tapisrv opened C:\WINDOWS\SYSTEM\UNIMODEM.VXD at 15:25:12.810
Tapisrv closed C:\WINDOWS\SYSTEM\UNIMODEM.VXD at 15:25:12.810
Tapisrv opened C:\WINDOWS\SYSTEM\LOGGER.VXD at 15:25:12.810
Tapisrv closed C:\WINDOWS\SYSTEM\LOGGER.VXD at 15:25:12.810
Tapisrv failed to open C:\WINDOWS\DIVA T\A ISDN MODEM.LOG at 15:25:12.810
Tapisrv opened C:\WINDOWS\SYSTEM\SERIAL.VXD at 15:25:12.810
Tapisrv closed C:\WINDOWS\SYSTEM\SERIAL.VXD at 15:25:12.810

Dette kald "DIVA T\A ISDN MODEM.LOG" i tapisrv.exe ? Hvordan kan det laves om ?
Man kan nemlig ikke omdøbe en textfil til at indeholde et "\".

Jeg har gennemset filen med en hexeditor, men kan ikke finde "DIVA T\A ISDN
MODEM.LOG".

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Peter Dahl

Dato : 22-05-02 18:17

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvorfor windows ikke længere skriver til en modemlog ("føj
til
> log" er sat aktiv) ?

Nu kører jeg ADSL, og kan ikke lige checke det, men her er et par bud :
a) Klik fra, genstart og klik log til igen ?
b) Har du valgt en max. størrelse på log-filen ?
c) Slet log-filen og se hvad der sker ?

Peter

Fra : Gerner

Dato : 23-05-02 10:44

On Wed, 22 May 2002 19:16:56 +0200, "Peter Dahl" <p_dahl@tiscali.dk> wrote:

>"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
>til
>>
>Nu kører jeg ADSL, og kan ikke lige checke det, men her er et par bud :
>a) Klik fra, genstart og klik log til igen ?
ja.
>b) Har du valgt en max. størrelse på log-filen ?
nej
>c) Slet log-filen og se hvad der sker ?
ja, stadig ingen log.

--