Til Renate og Anne-Marie
Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 16:02

Længe leve *Janteloven*.
Man skal ikke tro man kender til noget.
Man skal ihvertfald ikke skrive om det her på Newsgate ellers:
citat fra Ami: ja, jeg måtte da også lige tælle til ti et par gange
inden jeg besluttede mig for at holde mund...men du ved mod dumhed
osv...
citat fra Renate: Det var simpelthen fordi også *jeg* har fået nok.
??????????????????
"Long live stupidity and ignorence".

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 22-05-02 16:21

"Lise Grønbæk" <llea_rifraf@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse

> Længe leve *Janteloven*.
> Man skal ikke tro man kender til noget.

Du må da godt havde dine meninger......Men at du ikke overholder reglerne
for usenet, og oven i købet ikke gider at læse dem, det får mig til at blive
irriteret. Det har *intet* med janteloven at gøre.

> Man skal ihvertfald ikke skrive om det her på Newsgate ellers:

Guderne må vide hvad "newsgate" er, mon det er navnet på din nyhedsserver?

> [...]
> osv...
> citat fra Renate: Det var simpelthen fordi også *jeg* har fået nok.

Kan du ikke se, hvad jeg har fået nok af? Det understreger du ellers ret
godt med dit hav af spg. tegn.

> "Long live stupidity and ignorence".

Du starter *igen* en ny tråd......Svar dog under de tidligere indlæg.

Hvis du vil vide hvad *Plonk* betyder, så findes det også på www.usenet.dk
(Ellers er det ligemeget .-))))))

Med venlig hilsen

Renate, selvbestaltet medlem af de fredsbevarende styrker i hundegruppen og
ikke nogen CO ejet af Ami *G*

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 17:42

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message

> [...]
> irriteret. Det har *intet* med janteloven at gøre.
> Guderne må vide hvad "newsgate" er, mon det er navnet på din nyhedsserver?

<>*Ja det er det*

> Kan du ikke se, hvad jeg har fået nok af? Det understreger du ellers ret
> godt med dit hav af spg. tegn.

<>Nå::::::::::::

> Du starter *igen* en ny tråd......Svar dog under de tidligere indlæg.

<>Hvorfor skal jeg det.

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Renate, selvbestaltet medlem af de fredsbevarende styrker i hundegruppen og

<>*Nå Ikke.

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 19:02

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> wrote in message

> Guderne må vide hvad "newsgate" er, mon det er navnet på din nyhedsserver?

<>Nej, newsgate er en nyhedsserver hvor "alle" burde have lov til at
skrive om deres oplevelser og synspunkter vedrørende hunde uden at få
deres hoved revet af.
Lise Grønbæk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-05-02 19:10

"Renate Jacobsen" <renate@bgprint.dk> skrev i en meddelelse
> Renate, selvbestaltet medlem af de fredsbevarende styrker i
hundegruppen og
> ikke nogen CO ejet af Ami *G*

Tak for et godt indlæg .. og tak at du i al fald ikke vil kendes ved
en gruppe ejet af mig ... jeg kender sandt for dyden intet til den
æske/gruppe Lise vil putte mig i ... jeg er mig .. og svarer i al
evighed kun for mine standpunkter ... ... og måske skal vi give Lise
en chance for at trække vejret .. må jeg være med i de fredsbevarende
styrker forresten .. de må vel være ejet af alle os der egentlig trods
modvind og medvind trives i denne gruppe ...

ogerdetmonetkartoffelmelsstivelsessmilellerhva fra Ami ---- hav en god
aften ...

hils fra Ami

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 22-05-02 19:57

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> styrker forresten .. de må vel være ejet af alle os der egentlig trods
> modvind og medvind trives i denne gruppe ...

Selvtak....
Jeg tror ikke der er nogen der ikke ved, at du kun taler for dig selv. Og
det gør du så glimrende, selvom vi ikke altid er enige. *S*
Jeg er nået ud over det punkt, hvor min tålmodighed slap op. Jeg har to
gange henvist Lise til usenet.dk
Nu ligger hun og roder i bunden af mit killfilter, desværre. :-/
Jeg synes måske det er mest synd for Lise selv, der ikke kan se at hun
pludselig sidder tilbage i en gruppe, hvor ingen svarer hende, fordi de ikke
kan se hvad hun skriver.
Da jeg kun er et ydmygt medlem af styrkerne kan jeg ikke modtage optagelser.
Men såvidt jeg kender reglerne, så skal man blot respektere andres ytringer
og ellers være glad og fro, for at komme med. *SS*

> ogerdetmonetkartoffelmelsstivelsessmilellerhva fra Ami ---- hav en god
> aften ..
> hils fra Ami

*lol*

KH
Renate, der stadigvæk foretrækker tøjklemmer, de tager nemlig rynkerne i
samme omgang *S*

Fra : Lise Grønbæk

Dato : 22-05-02 21:29

"Anne-Marie Prange Madsen" <ampm@ribe.bynet.dk> wrote in message

> [...]
> styrker forresten .. de må vel være ejet af alle os der egentlig trods
> modvind og medvind trives i denne gruppe ...

<>Nu kan det kraftedme være nok. Jeg starter med et seriøst indlæg, at
jeg advarer mod at bruge Husk til hunde, fordi man ikke regulerer, hvor
meget en hund drikker sammen med Husk - så skal man ligefrem give den
væske med en fodringssprøjte for at sikre sig, at den får nok væske
sammen med Husk.
Og så kommer I 3 (Ami, Renate og Annika) med al jeres øvl og snapperi
og irettesættelser og alt det lort I kan finde på.
Har jeg trådt jer over nælderne, fordi jeg er kommet med gode argumenter
og jeg er ikke den eneste om det, at man ikke skal bruge Husk til hunde.
Hold op med det fis og tag da at være seriøse, og lad os holde vores
indlæg på et sagligt plan.
Kan man ikke lide mosten, kan man bare lade være med at svar på indlæg
fremover.
Jeg har ihvertfald fundet ud af at jeg fremover ikke gider svare på
lort og lagkage.
Lise Grønbæk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 22-05-02 22:47

> [...]
den
> væske med en fodringssprøjte for at sikre sig, at den får nok væske

Jeg har givet dig et telefonnr. og mailadr. til en person der kan
svare dig på spørgsmået vedr. Husk !!! og antydet egne erfarringer med
Husk .......og giver du hunden Husk blandet i væske, så vær helt
sikker på at din hund nok selv skal finde væskeballancen .. den
drikker ......såvel som vi mennesker gør..... betydeligt mere end det
kræves for at indtage Husk .. men inden du begynder at udtale dig
negativt og uvidende om et produkt, skulle du sætte dig ordenlig ind i
hvad du snakker om f.eks ved at kontakte fabrikantenten der fabrikerer
Husk eller personen der har med lancering af HUSK til vet.formål at
gøre .. og til hende har du fået både tlfnr. og mailadr. som både du
og andre i gruppen må bruge ...

> Og så kommer I 3 (Ami, Renate og Annika) med al jeres øvl og
snapperi
> og irettesættelser og alt det lort I kan finde på.

jeg har vist allerede en gang fortalt dig at det, der fik det hele til
at køre op var at jeg forsigtigt spurgte hvorfor du råbte .. og så kom
der ellers kog i lille Lises pis om at ingen skulle lære hende noget
osv osv .. .så som man sår, så høster man ...

> Har jeg trådt jer over nælderne, fordi jeg er kommet med gode
argumenter

Var de så gode og velunderbyggede? de argumenter du kørte frem med
....?? .. John kørte da i al fald med nogle ting der også satte
spørgsmålstegn ved din alenlange udredning om Husk ... og du ødelagde
utroligt meget for dig selv da du erklærede at du var for gammel i
gårde til at jeg skulle lære dig noget ...

> og jeg er ikke den eneste om det, at man ikke skal bruge Husk til
hunde.

<> nej muligt men der er sandelig også mange der har velbegrundede
argumenter for at bruge Husk men dem gider du vel næppe lytte til
elller hente rådgivning hos .. og det er din og ikke min fejl ...

> Hold op med det fis og tag da at være seriøse, og lad os holde vores
> indlæg på et sagligt plan.

Og det skulle komme fra dig ...???..... den der har kørt det ud i et
useriøst plan med "kraftedme være nok." osv er da dig .. .det er i al
fald hverken Renate eller Annika , der egentlig bare gik ind fortælle
dig om enkle ettiketteregler ... så du vidste hvor du stod ... og
hvad takt og tone i en nyhedsgruppe er ...

Kan man ikke lide mosten, kan man bare lade være med at svar på indlæg
> fremover.
> Jeg har ihvertfald fundet ud af at jeg fremover ikke gider svare på
> lort og lagkage.

Nej det gider jeg heller ikke, men jeg gider altså heller ikke have en
skraldespand hældt i hovedet fordi jeg spørger en person hvorfor
hun/han råber ....

Jeg slutter denne debat nu og så finder du vel selv ud af hvornår du
vil slutte men lad være at lægge Renate og Annika de ord jeg har sagt
til last, det har de i al fald ikke fortjent ...

MVH Ami

Fra : www.Tjekmig.dk

Dato : 22-05-02 23:29

> [...]
> fremover.
> Jeg har ihvertfald fundet ud af at jeg fremover ikke gider svare på

Selvom jeg ikke har fulgt med så længe i denne NG, tillader jeg mig lige at
blande mig lidt. Jeg har ikke haft hund, de sidste par år, men har ellers
haft hund, siden jeg var helt lille. Jeg synes denne gruppe er spændende,
for selv om jeg ikke har hund mere, så elsker jeg hunde, og hvis der er et
indlæg, jeg kan svare på gør jeg det. Ellers læser jeg bare med, og lærer
nye ting. Jeg vidste f.eks. ikke hvad klikkertræning var, men har fået
svaret herinde. Folk herinde har forskellige erfaringer, og dermed vil der
også blive uenighed. Gruppen er jo netop til, for at man kan udveksle
erfaringer og lærer af hinanden.
Jeg har også læst tråden om Husk og Lise, selvom Ami og Renate og Annika,
har en anden mening end dig, så kan jeg ikke se det personlige angreb. Det
kan jeg til gengæld i den tråd, du har startet op her, som intet har med
hunde at gøre. Selvom folk ikke er enige og ikke kan blive enige, så må man
jo bare konstantere: Vi kan nok ikke blive enige om dette, og så færdigt
arbejde.
Så slap lidt af. Folk er ikke ude på, at angribe dig. Jeg synes f.eks, at
det var godt, du hjalp Max`s ejere med, at finde en ny hvalp.
: ) Don`t worry - Be happy !!!

MVH. www.tjekmig.dk Cia

Fra : Heidi Rydgren

Dato : 23-05-02 15:40

> Nu kan det kraftedme være nok.

Helt ærligt, Lise........Kan vi lige få kammertonen

<SNIP>

> [...]
> fremover.
> Jeg har ihvertfald fundet ud af at jeg fremover ikke gider svare på

Seriøs er mange ting - og imho så er du *ikke* særlig seriøs, når du planter
sådan et indlæg herinde i en NG som handler om hunde - ikke mudderkastning.
Har du forvørigt overvejet at melde dig under fanerne i den ?

En god debat og diskussion *skal* indeholde flere meninger - men den skal
*ikke* bygges på et personligt grundlag. Forstået på den måde, at man går
efter bolden (i dette tilfælde debatten) og ikke manden (i dette tilfælde
debattøren).

Vi kan alle om ikke lide mosten, så i hvert fald tåle den, *så længe* den
bliver på et passende niveau.

**Heidi