XP - W2K Netværk
Fra : SC

Dato : 22-05-02 16:04

Hej Alle

Jeg har postet dette spm. før - dog uden held.

Jeg kan ikke få mit netværk til at kører mellem en xp og w2k maskine.

Jeg kan pinge xp fra w2k maskinen, men ikke omvendt.
Jeg kan dog ikke se xp fra w2k maskinen hvis jeg vil oprettet netværksdrev.

Har oprettet brugere - xp bruger på w2k og visa/versa !

Håber nogen kan komme med et godt råd ?

Ebbe

Fra : Rene Iversen

Dato : 22-05-02 16:19

"SC" <jule@manden.dk> skrev i en meddelelse news:3cebb356$0

> Jeg kan pinge xp fra w2k maskinen, men ikke omvendt.
> Jeg kan dog ikke se xp fra w2k maskinen hvis jeg vil oprettet
netværksdrev.

Hvis du kan pinge fra xp til 2000 men ikke omvendt, må du have aktiveret
firewall i xp'eren...søg i hjælp, hvis ikke du kan finde hvor du slår den
fra.

Fra : Ivan Sloth

Dato : 22-05-02 18:59

W2K er meget restriktiv - hvis du under Administration "åbner" gæste
adgangen, tror jeg du får lov til at "se" den fra XP'ern
vh Ivan

Fra : SC

Dato : 22-05-02 20:52

Hej igen

Der var en lille tilføjelse - jeg kan godt se og accesse maskinen fra min
win98 maskine !

De to foregående råd har jeg forfulgt - Firewall var slået fra - og det med
gæstekontoen duede desværre heller ikke !

Jeg har sat netværk op mange gange .... men dette er dog lige godt det
værste ... og jeg der troede at det skulle blive nemmere.....

Forsøgte iøvrigt at få Microsoft til at hjælpe med lidt support .... øh
telefonfis får man så at vide .... med mindre du vil betale 3.600 forud ....
jaaa men for hvad ... at hænge til grin i telefonen i flere timer ... jeg er
chokeret

Ebbe