H: Spil under XP
Fra : Anders Forst

Dato : 22-05-02 13:08

Davs

Jeg har haft flere problemer med at køre mine spil under Windows XP.

Jeg bruger et Nvidia GX 200 Grafikkort m. 64 MB Ram.

Det er bl.a. GP3, NFS.

Anders

Fra : Mythos

Dato : 22-05-02 13:59

"Anders Forst" <andersforst@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har haft flere problemer med at køre mine spil under Windows XP.
>
> Jeg bruger et Nvidia GX 200 Grafikkort m. 64 MB Ram.

Nu er det sådan at XP så godt som er renset for DOS kommandoer, og det kan
være der problemet ligger. Jeg har selv prøvet XP i en 3 mdr.'s tid, så røg
det ud, for det kunne ikke spille mine spil godt nok, det tog ret så meget
af hastigheden, og mange ville simpelthen ikke arbejde sammen med XP, Så det
er måske det der er dit problem.

Kim Larsen

Fra : ..::jmj::..

Dato : 22-05-02 19:31

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Anders Forst" <andersforst@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
SNIP> >
> [...]
> af hastigheden, og mange ville simpelthen ikke arbejde sammen med XP, Så

Nu ved jeg ikke hvilke spil DU spiller, men her æder XP'en alt hvad jeg
byder den. Og det går eddermaneme hurtigt, skulle jeg hilse og sige.
Havde lidt problemer i starten, men efterhånden som lyd- mus- og
skærmdrivere kom i XP-kvalitet går det over stok og sten. Og jeg har ikke
haft ét crash endnu..

...::jmj::..

Fra : Mythos

Dato : 22-05-02 20:05

> [...]
> Havde lidt problemer i starten, men efterhånden som lyd- mus- og
> skærmdrivere kom i XP-kvalitet går det over stok og sten. Og jeg har ikke

Spil jeg spiller, dem har jeg skrevet
Det kan da godt være jeg har været for hurtigt ude med riven, men jeg er
ikke den eneste der har og har haft disse problemer.
Men hvad er det du spiller ? Packman ?

Kim Larsen

Fra : ASKF

Dato : 23-05-02 17:04

Mythos ytrede sig i <3cebec5f$0$58778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>
med dette:

>Spil jeg spiller, dem har jeg skrevet

Tja, det har du muligvist men du har glemt at poste det. Checkede lige
Google Groups og ved nu at du spiller C&C Renegade og UT evt. også andre
shooters.

>Det kan da godt være jeg har været for hurtigt ude med riven, men jeg er
>ikke den eneste der har og har haft disse problemer.

Når nu programmer der fungerer fint hos andre med XP, crasher hos dig
(ex. Photoshop), mon ikke du så har haft nogle driver/hardware problemer
ligesom de fleste andre der har lignende problemer?
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 22-05-02 16:01

Anders Forst wrote:

> Det er bl.a. GP3, NFS.

NFS er da et DOS program så det kan da ikke undre

Hvis det derimod var en af de nyerer versioner af NFS kunne der måske
findes nogle løsninger så prøv og søg på nettet.

Mvh

Bruno

Fra : Kelloggs

Dato : 22-05-02 20:49

"Anders Forst" <andersforst@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> Davs
>
> Jeg har haft flere problemer med at køre mine spil under Windows XP.

eeehh, måske du lige skulle uddybe det lidt

Fra : DWM

Dato : 20-05-02 21:07

Kelloggs wrote:
> eeehh, måske du lige skulle uddybe det lidt

Ja det kunne jeg også godt tænke mig. :)
Personligt ingen problemer her med XP og spil.

/Kenneth Iversen

Fra : Kelloggs

Dato : 22-05-02 21:49

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> wrote in message
> Personligt ingen problemer her med XP og spil.
>
> /Kenneth Iversen

Det har jeg heller ikke

Fra : Mythos

Dato : 22-05-02 21:24

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Anders Forst" <andersforst@post.tdcadsl.dk> wrote in message

> eeehh, måske du lige skulle uddybe det lidt

Har du prøvet at se på en benchmark sammenligning, der er der da stor
forskel. Det siger jo også sig selv at der vil være problemer med visse
spil, da de skal have en komplet DOS kerne at køre med, og det har XP ikke.
Prøv at gå til Microsoft og læs om XP, så vil du finde ud af det. Det er
ikke bare noget jeg siger for at føre mig frem, der er skam flere andre der
har problemer med XP og spil. Jeg kunne ikke køre Red Alert spillene på en
fornuftig hastighed, det hakkede og teede sig, og sådan var det med flere
andre spil også.

Kim Larsen

Fra : Hans

Dato : 23-05-02 08:23

> Jeg har haft flere problemer med at køre mine spil under Windows XP.

Har du prøvet at højreklikke på exefilen derefter egenskaber og så
kompatibilitet prøv så at få programmet til at køre som win95 eller 98.
Måske hjælper det.