MS Windows
briani 27239
Installering af w98
Fra : Jimmi Graffe

Dato : 22-05-02 11:45

Jeg vil reindstallere min HD med w98 og formaterer derfor først. Men hvad
er det lige jeg skal skrive for at få den til at læse fra cd-rom drevet
igen, ude fra dosen, når jeg skal installere windows igen?
Jeg er med på at jeg skal boote op fra en start diskette først.
Jimmi

Fra : Mads Leth

Dato : 22-05-02 11:49

Du kan sikkert sætte din BIOS op så den booter fra cd-rom drevet. Ellers
skal du ha' en start diskette der installerer cd-romdrevet, men det er
straks mere besværligt.

ML

Fra : morten L

Dato : 22-05-02 11:56

> [...]
> igen, ude fra dosen, når jeg skal installere windows igen?
> Jeg er med på at jeg skal boote op fra en start diskette først.

så skriver du d: hvis dit cd-rom drev er d, og så skriver du install

Morten

Fra : IzNoGoUd

Dato : 23-05-02 10:21

>Jeg vil reindstallere min HD med w98 og formaterer derfor først. Men hvad
God ide.
>er det lige jeg skal skrive for at få den til at læse fra cd-rom drevet
>igen, ude fra dosen, når jeg skal installere windows igen?
>Jeg er med på at jeg skal boote op fra en start diskette først.
X:\install hvor X er dit cd-rom drev
Fint med en bootdisk, der finder dit cd-rom drev, test lige bootdisk
FØR format incl test af cd-rommen

Ændringsforslag
Lad os sige at format er overstået, boot på disk kopier win98 mappen
ca100mb ind på c:\ drevet og installer derfra, det går meget
hurtigere, og en anden fordel er at når du skal installere netværk og
Windowstilbehør senere så spørger win ikke om en install cd

Jeg har stadig win98 mappen liggende på min HD og jeg er glad for jeg
ikke skal finde win98 cd frem når jeg roder rundt med winDOwS

--
best regards IzNoGoUd aka Claes Nielsen, Svendborg, Denmark.