Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad er vigtigst - god zoom eller høj oplø~
Fra : Erland Rasmussen

Dato : 22-05-02 10:50

Olympus C 700ZOOM og C3020ZOOM er omtrent lige dyre. Det første har 10 zoom,
det andet har en bedre opløsning. Hvad skal jeg vælge?

Erland Rasmussen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-02 10:55

Erland Rasmussen wrote:

> Olympus C 700ZOOM og C3020ZOOM er omtrent lige dyre. Det første har
> 10 zoom, det andet har en bedre opløsning. Hvad skal jeg vælge?

Du skal vælge det der bedst tilfredstiller dine behov - og dem kender vi
jo selvsagt ikke...!

Fra : emj

Dato : 22-05-02 11:36

Niels Ebbesen skrev i <3CEB6AD7.8ECE7E98@niels-ebbesen.net>:

> [...]

Jeg ville vælge C3120Zoom, som har den større opløsning 3,2 mb og
3xzoom
Faktisk er det hips om haps, hvilket du vælger, men Zoom kræver
faktisk stativ, hvis man ikke er meget sikker på hånden eller meget
trænet.
C700Zoom har kun 2.1 mb og det er ikke ret meget i dag.
Zoom gør sjældent et billede bedre eller skarpere - tværtimod.
Hilsen emj

--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Trickysparrow

Dato : 22-05-02 12:05

> Faktisk er det hips om haps, hvilket du vælger, men Zoom kræver
> faktisk stativ, hvis man ikke er meget sikker på hånden eller meget
> trænet.

Det afhænger da af lukker tiden, men det er selføjelig ikke sikkert
man kan juster den manuelt på det her kamera.

> C700Zoom har kun 2.1 mb og det er ikke ret meget i dag.

Det skulle jo da være nok til A4 forstørrelser.

Martin.

Fra : Thf

Dato : 22-05-02 15:42

>Olympus C 700ZOOM og C3020ZOOM er omtrent lige dyre. Det første har 10 zoom,
>det andet har en bedre opløsning. Hvad skal jeg vælge?
Jeg har lige solgt mit Olumpus 990 grundet manglende zoom(3x), det var ikke
nok nor jeg skulle have eks: en fugl til at fylde billedet, det kan jeg med
C700.
C990 tog også fine billeder, men zoomen betyder mere for mig.

Du kan se forskellen mellem de 2 modeller på..
http://home13.inet.tele.dk/thf/photo.htm

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-05-02 17:24

tommy_friis@mail.dk (Thf) wrote in

> [...]
> kan jeg med C700.
> C990 tog også fine billeder, men zoomen betyder mere for mig.

Og jeg har taget billeder helt uden zoom i tyve år. Og det har også været
uden tele, men med 35 mm brændvidde. For mig betyder det mere, at kameraet
er kompakt, så jeg altid har det med mig. Et godt kamera tager ikke gode
billeder, hvis det ligger hjemme i skuffen.
   Din sidste sætning er den centrale. For dig betyder zoom meget, for
du vil f.eks. gerne tage fuglebilleder. Andre har andre behov, så derfor
afhænger det af, hvilken type billeder, man ønsker at tage.
Henrik Münster

Fra : Thf

Dato : 23-05-02 16:03

>tommy_friis@mail.dk (Thf) wrote in

>Og jeg har taget billeder helt uden zoom i tyve år. Og det har også været
20 år,,, Jeg hygge-skyder kun lidt når jeg er ude i naturen, det er
stort set kun det jeg bruger det til.

>uden tele, men med 35 mm brændvidde. For mig betyder det mere, at kameraet
>er kompakt, så jeg altid har det med mig. Et godt kamera tager ikke gode
Der er også lidt ærgeligt med størelsen, men det er til at leve med, i
forhold til mine ældre 35m/m jeg havde for nogle år siden, så fylder mit
C-700 noget mindre.

> [...]
>du vil f.eks. gerne tage fuglebilleder. Andre har andre behov, så derfor
>afhænger det af, hvilken type billeder, man ønsker at tage.
Der er nemlig lige det, jeg kunne godt tænke mig et større digi, med
udskiftelig objektiv, men det er ude af trit med mit behov, desværre.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S