MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bygger op i memory - Win 98..
Fra : Ammitz

Dato : 22-05-02 10:10

Er der nogen, som kan fortælle mig, hvorfor der sker en opbygning i min
memory?
Når et program først har været igang, har det bygget ovenpå, og vil ikke
slippe igen før jeg har genstartet PC'en. (Efter genstart, er der kun
forbrugt 16%).

Altså når jeg har haft PM 7.0 igang + Photoshop 6.0 + Illustrator 10, og
samtidig har flyttet lidt fra det ene til det andet, - har jeg iflg.
systeminformation brugt godt 90% af Memory, - og så går det hele bare
RIGTIG langsomt, hvis det i det hele taget går!
Hvem kan hjælpe med en superløsning, så jeg undgår dette.

Jeg ønsker ikke nogen henvisninger til links på Engelsk, kun på Dansk.
System: Win 98
Processor: Celeron Intel
Memory: 768 MB (kan jeg i det hele taget udnytte al denne RAM)?
HD: 2 stk. 40 GB
Jeg har ikke mod på lige i øjeblikket at skifte styresystem, - men vil
gerne vide det alligevel, hvis det er den eneste løsning på mit problem,
- men så vil jeg også gerne have en let forståelig forklaring på
hvorfor.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : [9000]Kim Fritze Sil~

Dato : 22-05-02 11:44

> System: Win 98
> Memory: 768 MB (kan jeg i det hele taget udnytte al denne RAM)?

Dér har du dit problem, Win98 kan ikke rumme at håndtere mere end 512 MB
ram. Hvis den får mere at lege med kammer det lidt over for den. Der kan
læses om det på MS hjemmeside, men det er på engelsk, så det nemmeste for
dig vil være at pille 256MB ram ud af maskinen eller opgradere dit
styresystem.

--
Mvh. Kim, Aalborg
Hold venligst dine indlæg til gruppen, tak!

Fra : Gevaldi

Dato : 22-05-02 12:26

Ammitz har forfattet følgende:

http://www.wintip.dk/9x/trimning/memtrim.htm
http://www.wintip.dk/9x/trimning/ram.htm

Fra : Arcana

Dato : 22-05-02 18:58

Ammitz wrote:

> [...]
> Memory, - og så går det hele bare RIGTIG langsomt, hvis det i
> det hele taget går! Hvem kan hjælpe med en superløsning, så

Opgrader til Windows 2000 Pro. Det vil du blive glad for med den type tungt,
grafisk arbejde du bruger PC'en til, og så kan den udnytte al den ram du kan
smide efter den.

arc@na

Fra : Ammitz

Dato : 22-05-02 21:31

Grunden til at jeg ikke tør skifte lige nu er, at jeg endnu ikke har
fundet ud af, om de gamle Dos-baserede programmer kan køre med på denne.

Jeg har nogle tastedamer, som sidder hjemme med word-perfect 6.0, og
hvor vi i dette program sender frem og tilbage, - det er ældre damer som
ikke vil skifte til noget nyt.
Men du ved måske, hvordan sådan et program opførere sig på 2000 pro????
-
iøvrigt har jeg også et par andre programmer, - og så min HP-scanjet 4c,
der ikke er af nyere dato, - men jeg vil ikke bytte det til noget andet
lige nu.
Hvis ikke du ved det, - kan andre i gruppen måske være med på en
kommentar?
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Skryder

Dato : 24-05-02 18:54

Du skal bare tilføje følgende i din system.ini-fil:

[vcache]
MaxFileCache=524288

[vcache] er der, du skal bare tilføje "MaxFileCache=524288", så det ligner
ovenstående.

/skryder