Ønsker kritik på hjemmeside. Pfh. tak!
Fra : Leon Jessen

Dato : 22-05-02 09:18

Har lavet en side, som skal ligge til grund for udvidelser. Inden jeg går i
gang med det helt store skriveværk, så ville jeg høre om der er nogen der
gider bruge ½min. på at se siden og give noget kritik på den?

Siden er: Http://home.tiscali.dk/jesshart

--
Mvh. Leon Jessen
Http://home.tiscali.dk/jesshart

Ved svar, fjern den kantede parantes.
Jessen [NOSPAM] Leon (ad) hotmail (dot) com

Fra : Ammitz

Dato : 22-05-02 10:19

Jeg synes det virker forvirrende og irriterende at navnet foroven har
sådan en frorfærdelig fart på - man får jo hjertebanken. Det trænger til
mere ro.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 22-05-02 12:40

Leon Jessen wrote:
> [...]
> går i gang med det helt store skriveværk, så ville jeg høre om der er
> nogen der gider bruge ½min. på at se siden og give noget kritik på

Jeg tror du skal overveje dine skrifttyper i menuen til venstre, de virker
lidt udflydende

vh
Peter

Fra : Tom Nielsen

Dato : 22-05-02 15:06

Jeg synes den ser OK ud, men bogstavernes drejen rundt i toppen virker lidt
irriterende.

Tom

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-02 17:01

Wed, 22 May 2002 10:18:13 +0200, skrev "Leon Jessen"

Der findes en speciel gruppe til det:

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 22-05-02 17:50

> Der findes en speciel gruppe til det:

He, he - jeg ventede at netop DU ville skrive sådan noget - og du skuffede
ikke

Er du arkivar eller bogholder af profession? Du ve' : ordnung muss sein!
Arne H. Wilstrup

Fra : Camilla Scharff

Dato : 22-05-02 23:48

"Arne Hertzsprung Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev...
> He, he - jeg ventede at netop DU ville skrive sådan noget - og du skuffede
> ikke

Ja, og hvis ikke Knud Gert var kommet mig i forkøbet, var jeg kommet med
nøjagtig sammen henvisning til den nævnte gruppe!

> Er du arkivar eller bogholder af profession? Du ve' : ordnung muss
sein!

Det er dybest set ikke det, sagen drejer sig om - det er bare lidt lettere
at få relevante svar, hvis man spørger i den rigtige nyhedsgruppe, det er jo
trods alt sådan, at der i hver nyhedsgruppe er en flok brugere, der har
interesse for det pågældende emne, og for at få fat i dem, er man nødt til
at henvende sig _til dem_.
Og de mennesker, som gider give tips om design, brugervenlighed osv. er
altså i ris+ros-ng'en, men ikke nødvendigvis i Frontpage-ng'en!

Mvh. Camilla

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-05-02 09:00

"Camilla Scharff" skrev:
> [...]
> Og de mennesker, som gider give tips om design, brugervenlighed osv. er
> altså i ris+ros-ng'en, men ikke nødvendigvis i Frontpage-ng'en!

Beklager, jeg vidste ikke at en sådan gruppe fandtes.

--
Mvh. Leon Jessen

Fra : Ammitz

Dato : 23-05-02 10:04

Beklager, jeg vidste ikke at en sådan gruppe fandtes.

jeg kendte den faktisk heller ikke, - men har nu kopieret:
news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros og forsøgt at hente en side som
hedder:
'www.news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros'
og hvad sker der? - siden er ikke tilgængelig, - jeg kan bruge
"kandu.dk" - alt det andet har jeg slet ikke haft tid til at sætte mig
ind i, - det ligner for mig nærmest en uoverskuelig labyrint.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-05-02 10:43

"Ammitz" skrev:
> [...]
> hedder:
> 'www.news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros'
> og hvad sker der? - siden er ikke tilgængelig.

Prøv blot at klikke på:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 12:29

Thu, 23 May 2002 09:04:18 GMT, skrev "Ammitz"
<Ammitz.news@kandu.dk>:

>'www.news:dk.edb.internet.webdesign.ris+ros'
>og hvad sker der? - siden er ikke tilgængelig, - jeg kan bruge
>"kandu.dk"

Jeg ved ikke, hvor kandu fungerer, men din internetudbyder har en
newsserver, du kan bruge med Outlook Express f.eks.

Det er meget nemmere og hurtige og du har mulighed for at læse
indlæg off line, hvis du ikke er opkoblet hele tiden.

Kig lidt omkring på http://www,usenet.dk.

Fra : Leon Jessen

Dato : 23-05-02 12:50

"Knud Gert Ellentoft" skrev:
> Kig lidt omkring på http://www,usenet.dk.

Som skulle have været: http://www.usenet.dk
Her kan du finde alt hvad der er godt at vide om nyhedsgrupper.
--
Mvh. Leon Jessen

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-05-02 16:32

"Leon Jessen" <JessenNOSPAMLeon@Hotmail.com> skrev...
> Beklager, jeg vidste ikke at en sådan gruppe fandtes.

Det skal du ikke beklage - vi lærer hver dag
Og mit svar var sådan set heller ikke til dig, men til Arne Wilstrup...

Mvh. Camilla

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 23-05-02 20:47

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> "Arne Hertzsprung Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev...
>
> Ja, og hvis ikke Knud Gert var kommet mig i forkøbet, var jeg kommet med
> nøjagtig sammen henvisning til den nævnte gruppe!

Vær dog ikke en sådan stivstikker, Camilla - tænk på grukket med "den, der
kun ta'r spøg for spøg ....

Knud "elsker" som bekendt at lege alvorsfuld politimand - og det må han da
godt for mig, men det indebærer da ikke at jeg - eller for den sags skyld
andre - behøver at være enige med ham i alt. Og når man nu elsker at lege
politimand, så bliver man af og til mødt med et par "humoristiske"
kommentarer - det bør man imho kunne tage med.

Nogen gange synes jeg der er lidt for megen pegefingerløften i denne gruppe
end godt er. Smil lidt - det luner.

> [...]
> Og de mennesker, som gider give tips om design, brugervenlighed osv. er
> altså i ris+ros-ng'en, men ikke nødvendigvis i Frontpage-ng'en!

Camilla, altså: du forsøger at forklare tingene på samme måde som min gamle
dansk-lektor, der om en historie spurgte: "Hvorfor er denne morsom?" altså
en lang overflødig forklaring, som om man er et barn på 7 år, der absolut
skal have at vide, hvorfor man ikke må gå over for rødt.
Tag dog tingene mindre tungt. Et svar som f.eks. : "Prøv
www.vedkommendelink.dk , hvor det lettere at få svar," vil være bedre end
det evindelige sure opstød om: " du er i den forkerte gruppe, prøv en
anden." - eller "du overtræder netiketten, fordi.. bla. bla.. bla..

KGE må kunne tage et lille humoristisk opstød - og hvis det ikke er
tilfældet, så er det synd for ham. Livet bliver fattigere, hvis man ikke
smiler en gang imellem.

--
ahw

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-05-02 21:20

Thu, 23 May 2002 21:47:07 +0200, skrev "Arne Hertzsprung
Wilstrup" <ahw@ahw.dk>:

>Knud "elsker" som bekendt at lege alvorsfuld politimand - og det må han da
>godt for mig, men det indebærer da ikke at jeg - eller for den sags skyld
>andre - behøver at være enige med ham i alt.

Hvis man vil have bedømt en side, så vil det være en god ide at
bruge den rigtige gruppe, da siden gerne skulle kunne ses af
andre end dem, der bruger Windows og IE.

Så chanchen for en bedømmelse af en hjemmeside og dens
funktionalitet i forskellige systemer vil være langt større i
ris+rosgruppen.

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 23-05-02 21:47

> [...]
>
> Så chanchen for en bedømmelse af en hjemmeside og dens
> funktionalitet i forskellige systemer vil være langt større i

Det bestrider jeg ikke - jeg efterlyser blot en mere venlig omgangstone mod
folk, der ikke ved at der eksisterer en sådan gruppe, og lidt mindre
selvhøjtidelighed i gruppen i det hele taget.

--
ahw

Fra : Camilla Scharff

Dato : 23-05-02 23:05

"Arne Hertzsprung Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev...
> "Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev...
> Vær dog ikke en sådan stivstikker, Camilla - tænk på grukket med "den, der
> kun ta'r spøg for spøg ....

Ork - den tænker jeg såmænd ofte på - men det kræver rent faktisk, at man er
_klar over_ at der ligger humor bag... Det er jo ofte let nok, når man taler
med personen, hvor man kan se kropsprog, mimik og høre tonefald mv., men det
er knapt så let på skrift, og især hvis folk ikke er flittige med brugen af
fx eller *s*

> [...]
> politimand, så bliver man af og til mødt med et par "humoristiske"
> kommentarer - det bør man imho kunne tage med.

Mener du dermed, at Knud Gerts henvisning var særlig "politi-agtig"...?

> Nogen gange synes jeg der er lidt for megen pegefingerløften i denne
gruppe
> end godt er. Smil lidt - det luner.

Tak, i lige måde - og så vi kan se det...

> [...]
> en lang overflødig forklaring, som om man er et barn på 7 år, der absolut
> skal have at vide, hvorfor man ikke må gå over for rødt.

Muligt - men så er det måske fordi jeg har været vant til, at nogle
mennesker skal have den serveret på den måde - og da jeg ikke kender dig,
andet end pr. skrift (og du, IMO, heller ikke altid er kendt for at være den
mest "brugervenlige" - tænker specifikt på dine svar som fx "Ja" ved spm. om
ditten eller datten kan gøres i FP, når du lige så godt som jeg ved, at
næste spm. så vil være "Hvordan...?" - men igen, det er måske også en del af
din humor, som jeg ikke lige har opfanget pr. skrift?).

> [...]
> det evindelige sure opstød om: " du er i den forkerte gruppe, prøv en
> anden." - eller "du overtræder netiketten, fordi.. bla. bla.. bla..

Jep - sådan gør jeg sædvanligvis også, men nu var mit svar ikke direkte til
den oprindelige spørger, men til *dig*, fordi du "brokkede" dig over Knud
Gerts henvisning - så det var faktisk dig, jeg forsøgte mine pædagogiske
evner med
Desuden færdes jeg meget i ng'er, hvor netikette er en by i Rusland - og
hvor det er fuldt acceptabelt - det drejer sig bare om at finde det "fælles
fodslag" i gruppen.

> KGE må kunne tage et lille humoristisk opstød - og hvis det ikke er
> tilfældet, så er det synd for ham. Livet bliver fattigere, hvis man ikke
> smiler en gang imellem.

Og det er jeg såmænd også sikker på, at han kan - det kræver bare, at man
VED, at det er humoristisk ment...

Mvh. Camilla

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 23-05-02 23:17

Camilla Scharff wrote:

> Tak, i lige måde - og så vi kan se det...

Hvordan har du fået din newsreader til at sortere de smileys fra ( 2 stk. så
vidt jeg husker) og det "he he" der var i Arnes oprindelige indlæg?

vh
Peter

Fra : Arne Hertzsprung Wil~

Dato : 24-05-02 12:36

> [...]
det
> er knapt så let på skrift, og især hvis folk ikke er flittige med brugen

Du må have en besynderlig selektiv nyhedslæser, siden den både kunne sortere
mine smileys fra og så de indledende bemærkninger med "he- he".

> Mener du dermed, at Knud Gerts henvisning var særlig "politi-agtig"...?

Det er jo ikke første gang han farer ud mod folk på den måde, lettere
irritabel eller ligefrem proportionsforvridende. Læs f.eks. hans signatur,
hvor man bestemt ikke just får det indtryk at han er en venlig person.

> gruppe
>
> Tak, i lige måde - og så vi kan se det...

jf. ovenover.

> [...]
af
> din humor, som jeg ikke lige har opfanget pr. skrift?).

Nu må du altså holde op - JPK blev en gang kritiseret for at svare kort på
nogle upræcise spørgsmål. Jeg anvendte blot samme teknik, da brugeren ikke
spurgte om andet end: kan man i FrontPage gøre.... - og det svarede jeg ja
til. Jeg forklarede også den humoristiske bruger senere - på opfordring -
hvad man kunne gøre og forvente. Jeg er nok en af dem, der har brugt rigtig
meget tid på at svare brugere fyldestgørende og langt - sakset indlæg fra
diverse hjælpemidler, skrevet udførligt om uploadingsteknikker m.v. - så det
billede, du tegner af mig kan jeg slet ikke genkende.

Men jeg husker da svagt at jeg har været efter dig i en eller anden
sammenhæng, som jeg ikke husker (jeg går ikke rundt med nagbærende
fornærmelser indkapslet i mit sind i længere tid ad gangen) med et ordspil
på din navn, så måske er det det, du sigter til.
I hvert fald tvivler jeg på at du kan finde mange herinde, bortset fra Knud,
der virkelig har lagt sig i selen for at give spørgere et godt,
fyldestgørende og fornuftigt svar.

JPK har til gengæld været mester i korte, men kompetente svar, hvor han uden
særlige falbelader har nået ind til kernen i problemstillingen og besvaret
de spørgsmål, han er blevet stillet. Ham har Knud såmænd også været efter på
grund af hvor han besvarer spørgsmålene (for oven).

Jeg tror helt ærligt at gruppen her ville være tjent med at man holdt sig
til at svare på ting vedrørende FRONTPAGE og dens implikationer, da gruppen
eksplicit handler om FronPage, men jeg ser gang på gang en masse indlæg, der
handler om alt muligt andet vedr. hjemmesider, uden at FP er blandet ind i
det og uden at du eller Knud tager bladet fra munden og irettesætter
spørgerne.
Derfor kan det godt være lidt irriterende at man så farer ud mod folk på
grund af bagateller som at de skriver oven over et spørgsmål, at de citerer
for meget eller for lidt eller at de er i den forkerte gruppe.

Jeg er sikker på, at hvis jeg virkelig skulle skrive hver eneste gang I
besvarede spørgsmål om alt andet end FrontPage og fortælle jer at det er off
topic at diskutere sådanne ting, så ville I garanteret blive lige så
irriterede som jeg bliver når man med en attitude, der er en gammeldags
skolemester værdig, løfter pegefingrene over den slags.

Jeg er enig i at man skal bestræbe sig på at få noget fornuftigt ud af en
gruppe ved at overholde en beskeden kultur, men jeg mener at målet vel må
være at man besvarer så godt man kan en persons spørgsmål og så henviser til
en mere relevant gruppe til en anden gang - eller også kan man stilfærdigt
skrive: "prøv gruppe "dittendatten.dk" hvor der nok findes bedre svar.

IMHO er I alt for hurtige til at fare ud mod folk - og det er ikke blot den
ene gang, jeg tænker på , men i det hele taget -og igen: læs Knuds signatur
og prøv at forstå, hvilken venlighed disse ord signalerer - jeg kender ham
ikke personligt, og det kan godt være at han er en god mand, der er god mod
børn og hunde og ikke slår sin kone særlig meget, men det fremgår ikke just
af signaturen. Som newbie ville jeg bestemt være nervøs for at spørge ham om
noget -for tænk, hvis man blev udsat for en løftet pegefinger eller en gang
skæld-ud, fordi man formulerer et spørgsmål forkert i den forkerte gruppe.

> [...]
> Gerts henvisning - så det var faktisk dig, jeg forsøgte mine pædagogiske

Brokkede? Næ, jeg forsøgte på let humoristiske facon at fortælle ham, at han
måske skulle geare lidt ned med sine tilrettevisninger af alle, der blot
formaster sig til at skrive noget, der ifølge Knud ikke hører hjemme i denne
gruppe.
Hvis folk bevidst gør noget for at genere gruppen, så er det måske på sin
plads at gøre noget ved det -også kun måske - hvis man svarer på en linie og
gør det ovenover et spørgsmål, så er det nok ikke helt efter "bogen", men
dog til at overse.

Desuden færdes jeg meget i ng'er, hvor netikette er en by i Rusland - og
> hvor det er fuldt acceptabelt - det drejer sig bare om at finde det
"fælles
> fodslag" i gruppen.

Der findes tusinder af grupper rundt omkring, hvor "kulturen" er forskellig,
men jeg har endnu ikke oplevet en debatkultur, hvor man ikke har forsøgt sig
med at genere modparten med "netiketten" når man ellers ikke havde noget at
sige, men hvor man syntes at man lige skulle sparke lidt til den anden.

> Og det er jeg såmænd også sikker på, at han kan - det kræver bare, at man
> VED, at det er humoristisk ment...

Hvis man ikke kan læse mine indledende bemærkninger med "he- he" som
humoristisk ment, så synes jeg ærlig talt at det er den, der læser mine
indlæg , der har et humoristisk underskud og ikke mig.

Livet er for kort til netikette - især hvis det bliver til en fanatisk, fiks
idé.
Jeg er selv fanatisk antifanatiker - hm! ergo fanatiker.
--
ahw