aktivfoder
Fra : Pia

Dato : 22-05-02 08:30

Hvornår er en hund så aktiv at den skal have aktivfoder?

Max har tabt et par kg og ser nogen gange temmelig mager ud når man ser ham
oppefra, jeg kan ikke rigtig bedømme om han vokser igen eller hvad. Jeg skal
give ham næsten ½ gang mere foder før han kommer op på sit normale
"taljemål" igen.

Ikke noget med ribben der kan tælles, men nok til at svigermor synes han er
MEGET tynd. (godt hun ikke passer ham!

:Pia & Max Jordfræser

Fra : Mika's Hops

Dato : 22-05-02 22:48

Hej Pia & Max!

Det er en god ide at finde frem til ens hunds idealvægt, for så har man
altid noget at gå ud fra.

Ribbene skal kunne mærkes og ikke kunne ses tydeligt, samt skal hofteben
o.lign. ikke stikke en i øjnene.

Hvis din hund er meget aktiv skal den ha' et kraftigt foder, for ellers får
den ikke det den har brug for. Et godt råd kan være, at hvis du ved hunden
skal ud og bruge en masse energi, kan du gi' hunden ½ l vand med lidt
fedtstof i, for så vil hunden forbrænde det før sit eget fedt depot.

Hilsen Jesper