Det Levende Søkort.
Fra : Per

Dato : 07-02-01 22:40

Hej
Så er der igen nyt om Det Levende Søkort

Der er kommet et program man kan download så man kan eksportere/importere
Waypoints, ruter,trak og log til mellem sin GPS og Det Levende Søkort.
Man kan hente det på Det Levende Søkorts hjemmeside ved at åbne Søkortet og
klik på korttjeneste og GPS-Link.

Mvh. Per

Fra : Steffen Skov

Dato : 08-02-01 15:29

Den der download kan jeg ikke finde. Gider du lige give et praj?
Hilsen
Steffen

--
http://sskov.homepage.dk
Lidt om sejlads og en OHLSON 22

Fra : Peter Unold

Dato : 08-02-01 21:02

On Thu, 8 Feb 2001 15:28:34 +0100, "Steffen Skov"
<sskov@vip.cybercity.dk> wrote:

>Den der download kan jeg ikke finde. Gider du lige give et praj?
>Hilsen
>Steffen

Start DLSK op. Tryk på 'Korttjenesten' knappen i panelet til højre.
På siden, der nu dukker op, kan du vælge GPS-Link.

Jeg overførte waypoints mellem DLSK og min Garmin12, begge veje uden
problemer.

mvh Peter

Fra : Per

Dato : 09-02-01 00:00

Hej !
Hvilken protokol bruger du på din Garmin ? GRMN/GRMN og hvad så ?

Har du fundet de waypoint som ligger på DLSK. jeg har ledt efter dem men kan
ikke finde dem det står i vejledningen til GPS-link at man kan bruge dem !

Mvh. Per.

Fra : Peter Unold

Dato : 09-02-01 18:35

On Fri, 9 Feb 2001 00:00:16 +0100, "Per" <ma-ry@get2net.dk> wrote:

>Hej !
>Hvilken protokol bruger du på din Garmin ? GRMN/GRMN og hvad så ?
Ja GRMN/GRMN - ingen andre indstillinger. Man skal naturligvis vælge
den rigtige COM port.

>Har du fundet de waypoint som ligger på DLSK. jeg har ledt efter dem men kan
>ikke finde dem det står i vejledningen til GPS-link at man kan bruge dem !

Ja, når jeg starter GPS-link og vælger at overføre Waypoints fra DLSK
til Garmin GPS, får jeg en oversigt over brugerdefinerede og
predefinerede waypoints.

En lille ting mht. de predefinerede waypoints i DLSK. Jeg synes ikke
at det er logisk, at man skal vælge 'Sejlplan' og herefter 'Egne
Waypoints', for at se KMS's predefinerede waypoints. Men det er måske
bare mig.

med venlig hilsen
Peter

Fra : Per

Dato : 12-02-01 00:03

Hej !

Jeg skrevet og spurgte Sirat om de havde planer om at laver en DRIVER til
DASK. så man kunne bruge sin Shipmate GPS til DLSK.

Det har de ikke nogen aktuelle planer om
Så det må jo være den forkerte navigator jeg købt

Der er lavet DRIVER Til GARMIN så hvis man sådan en, er man godt hjulpen.

Mvh. Per

Fra : Per

Dato : 12-02-01 00:09

Hej !
Jeg Prøver lige igen en dårlige stavekontrol

Jeg skrevet til Simrad om de havde planer om at laver en DRIVER til DLSK. så

Fra : Dan

Dato : 12-02-01 21:55

> Der er lavet DRIVER Til GARMIN så hvis man sådan en, er man godt hjulpen.

Hvor finder man den driver?
Jeg har en Garmin128 og forsøger at få den til at virke med DLSK.

TIA,
DAn

Fra : P.L.P.

Dato : 13-02-01 03:26

Hej Dan !

På DLSK. hjemmeside kan du finde en GARMIN DRIVER og et program så man kan
overføre waypoint mellem DLSK. og Garmin.

Du starter DLSK. og vægler korttjeneste i planlægningspanelet så kommer du
på DLSKs hjemmeside der skal du vælge GPS-LINK der kan du download de to
programmer du skal bruge.

Mvh. P.L.P.

Fra : Dan

Dato : 12-02-01 21:54

Fra : N/A

Dato : 13-02-01 04:22

Fra : P.L.P.

Dato : 13-02-01 04:22

> Är det någon som vet om Shipmate har speciella kommandon för att överföra
> track-information? Det skulle ju gå att skriva en drivrutin för att
> överföra waypoints och rutter, men track-informationen kan jag inte hitta
> några kommandon för. Hur många är det som är intresserade av en
> Shipmate-driver till GPS-link?

Hej !

Jeg er meget interessere i en driver til min Shipmate RS 5800 GPS så jeg kan
bruge den til DLSK.

I manualen til min Shipmate står der ikke noget om kommandoer for at
overføre track-information ! Men for at overføre Waypoint til en PC skal
det ske via NMEA 0183 WPL. Og at man kan modtage Waypoint til sin GPS via
NMEA 0183 input: WPL (waypoint location), modtagelse af waypoint fra en PC.)

Kender du Det Levende Søkort ?
Jeg har hørt at der muligvis kommer en Svensk udgave at DLSK. til næste år !
Der er også en Norsk og en Tysk version på vej !

Mvh. P.L.P.