Fjerne tekst imellem 2 tags
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-05-02 01:05

Hej NG!

Jeg har et forum hvor man bl.a. kan lave nogle [quote] Tekst [/quote] - hvis
man gerne vil citere andre. Mit problem er bare at i min MySQL base skriver
den disse [quote] ind som ren tekst, og når jeg nu gerne vil lave en
oversigt over de seneste posts, hvor jeg trækker de første 15 tegne uf fra
det pågældende felt, så får den denne [quote] med.

Kunne man forestille sig at det var muligt, at give en kommando der undlod
alt hvad der stod imellem [quote] og [/quote] ???

Noget kode eller et link til en løsning kunne værer kanont - takker på
forhånd.

Mvh
Henrik Pedersen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-05-02 10:59

Davs

> Kunne man forestille sig at det var muligt, at give en kommando der undlod
> alt hvad der stod imellem [quote] og [/quote] ???

Jeg lavede engang noget som kunne klippe BODY ud af et HTML-dokument - du
kan nok bruge samme fremgangsmåde.

function getBodyParts($filename) {
$thefile = implode("", file($filename));
$start = strpos($thefile, "<body>") + 6;
$end = strpos($thefile, "</body>");

return substr($thefile, $start, $end - $start);
}

Alternativt kan man lave noget elefant kode med regulære udtryk, men det
kræver _lidt_ mere tankevirksomhed :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 22-05-02 11:51

"Thomas Lindgaard" <thomas@dnspilot.com> wrote in message
> [...]
> $start = strpos($thefile, "<body>") + 6;
> $end = strpos($thefile, "</body>");
>
> return substr($thefile, $start, $end - $start);

Ser logisk nok ud. Bare en lille ting: +6 hvad er det - de første 6 tegn
efter <body> ??

> Alternativt kan man lave noget elefant kode med regulære udtryk, men det
> kræver _lidt_ mere tankevirksomhed :)

Ja, det kunne jeg forestille mig. Men nu prøver jeg i første omgang med
dette - og ber til Vor Herre om at det virker Thx.....

*/Henrik Pedersen

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-05-02 11:55

Henrik Pedersen wrote:

> Ser logisk nok ud. Bare en lille ting: +6 hvad er det - de første 6 tegn
> efter <body> ??

Funktionen strpos() giver positionen før søgestrengen, da "<body>" er på
seks tegn skal man altså lægge seks til for at få positionen efter den.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-05-02 13:22

> [...]
> $start = strpos($thefile, "<body>") + 6;
> $end = strpos($thefile, "</body>");
>
> return substr($thefile, $start, $end - $start);

Den er vel problematisk hvis der står [quote] flere gange i filen... eller hvis
det slet ikke står der... så den skal modificeres lidt :)

mvh
Johan

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 22-05-02 13:35

Davs

> Den er vel problematisk hvis der står [quote] flere gange i filen... eller
hvis
> det slet ikke står der... så den skal modificeres lidt :)

Jep - jeg ville nok osse bruge kræfter på en reg.exp.-løsning, så man kunne
få lavet noget mere skudsikker kode...

Mvh.
/Thomas

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 22-05-02 14:34

> hvis
>
> Jep - jeg ville nok osse bruge kræfter på en reg.exp.-løsning, så man kunne
> få lavet noget mere skudsikker kode...

Enig :)

mvh
Johan