Har Danmark vinderchancer (MGP)
Fra : Andrew

Dato : 21-05-02 22:01

Hej

Hvad siger i til "show me who you are", har den chancer på lørdag?

Mvh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Martha Handberg Mikk~

Dato : 21-05-02 22:21

Nej, den bliver ikke placeret blandt de bedste ti. Måske hvis Malene har det
lidt bedre med at synge på engelsk og har fået bearbejdet sin nervøsitet
lidt, bliver det til en 12-14 stykker, men ellers skyder jeg på en
17-19-plads. Man må jo finde sig i, at det er fremtoningen, der skal styre
showet når man kun har den ene chance.
Hvad siger I?
Det kunne være vi skulle sætte en tipning igang... :)

Martha

Ps. Glæder mig ellers som den efterhånden inkarnerede Grand Prix-entusiast,
jeg er blevet.

Fra : Andrew

Dato : 21-05-02 23:14

Jeg tror nu godt at den kan gøre sig i top 10. Den er catchy!

Mvh Anders

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-05-02 01:20

Andrew skrev:

> Hvad siger i til "show me who you are", har den chancer
> på lørdag?

Absolut - den bliver helt sikkert blandt de fem bedste, hvis Malene trykker
den af på den fuldfede måde!

--
Mvh. Peter
"In your face, Space Coyote!"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-05-02 06:09

Peter Bjerre Rosa <peter@filmsvar.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aceo5m$hff$1@sunsite.dk...

________________

Den er lige så dårlig som alle de andre danske bidrag, men jeg tror at den
kommer i top, måske vinder den.
Det er jo sådan noget skralderværksmusik som dem der stemmer vil have.
Nejjj, i Kirsten og Søren og Sebach-tiden var der musik.

Hilsen slagermusik-experten

Fra : Michael Petersen

Dato : 22-05-02 09:57

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> Det er jo sådan noget skralderværksmusik som dem der stemmer vil have.
> Nejjj, i Kirsten og Søren og Sebach-tiden var der musik.

Hej Åge

Ja jeg kan til dels give dig ret i at Seebach og Kirsten og Søren var meget
godt til MGP i sin tide men den bus er ligesom kørt. De sange som skal frem
idag og som har en chance for at vinde er af en anden støbning. Tag f.eks den
sang der vandt det internationale sidste år. Fantastisk nummer men havde ikke
rigtig nogen "Kirsten og Søren" feeling. Se det i øjnene Åge dansktop musik
er dødt og må affinde sig med kun at være nostalgi.

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Lars H.

Dato : 22-05-02 11:00

On Wed, 22 May 2002 07:09:23 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Det er jo sådan noget skralderværksmusik som dem der stemmer vil have.
>Nejjj, i Kirsten og Søren og Sebach-tiden var der musik.

Jeg er enig i at der blev lavet mere iørefaldende musik i 80erne.
Men, jeg synes faktisk at Brdr. Olsen, Rolle og King og nu Malene har
lavet nogle temmelig gode sange.

Fra : Martha Handberg Mikk~

Dato : 22-05-02 16:44

> Jeg er enig i at der blev lavet mere iørefaldende musik i 80erne.
> Men, jeg synes faktisk at Brdr. Olsen, Rolle og King og nu Malene har
> lavet nogle temmelig gode sange.

Jo, de er catchy og det er fint nok, men det handler jo næsten kun om
personlighed. "Smuk som et stjerneskud" var da også fin, men det, der gjorde
den til favorit var, at den blev fremført af to midaldrende mænd i sort tøj,
som så ud som om de havde boet på den scene hele deres liv. Perfekt timing
efter et par glimrende, letpåklædte hits i ABBA-stil.
Jeg tror bare ikke at Malene har det ansigtsudtryk og de bevægelser, der gør
at folk tænker "hey, det er sgu en god sang". Selvom det så er en god sang.

Fra : Troels

Dato : 22-05-02 10:09

> Absolut - den bliver helt sikkert blandt de fem bedste, hvis Malene
trykker
> den af på den fuldfede måde!

Du mener den måde hvor hun står med spredte ben og ser ud som om hun skal
s****?

/Troels

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 22-05-02 12:51

Troels skrev:

> Du mener den måde hvor hun står med spredte ben og ser ud
> som om hun skal s****?

Vi kan jo håbe på, at hun når på toilettet inden sin optræden på lørdag.
Der er givetvis blevet arbejdet med hendes sceneshow siden den lidt
usikre optræden i det nationale grandprix. Hvis det lykkes for hende at
smide hæmningerne, tror jeg, vi står meget stærkt.

--
Mvh. Peter

Fra : Troels

Dato : 22-05-02 17:37

> [...]
> usikre optræden i det nationale grandprix. Hvis det lykkes for hende at
> smide hæmningerne, tror jeg, vi står meget stærkt.

I det klip de viste fra prøverne i Tallin stod hun også på den der smarte
måde, så tilsyneladende ikke

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-05-02 12:50

"Troels" <tllund@[SPAM=ARGH!!!]hotmail.com

> Du mener den måde hvor hun står med spredte ben og ser ud som om hun skal
> s****?

.... Synge? (selv )

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 22-05-02 17:36

> ... Synge? (selv )

Ok, 10 points for den redning

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-05-02 08:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk>
> Hvad siger i til "show me who you are", har den chancer på lørdag?

Jeg har hele tiden sagt, at den vinder, så det holder jeg fast ved.

Hvor den danske tekst i originalversionen var "so-and-so", er
problemet nu snarere, at Malene W. Mortensen lyder som om,
hun har lidt problemer med rigtig at synge til, når hun også skal
synge de engelske ord, i hvert fald på den indspillede version.
Så det skal de have styr på her i øvelsesperioden. Faktisk syntes
jeg nemlig, at hendes sangstemme var ganske imponerende ved
det danske melodigrandprix.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : / / dentro / /

Dato : 22-05-02 19:25

> Hvad siger i til "show me who you are", har den chancer på lørdag?

Jeg tror vi ender lige efter alle de gode sange. Dvs. nr. 5-7 ca. Det
er jeg vidst ikke den eneste der tror. Her er Danmarks placering på
diverse afstemninger rundt omkring på nettet:

#3:
http://www.eurosongonline.com/2002/poll.htm
#4:
http://www.media-wereld.nl/esctoday/home.php
#6:
http://www.escchart.net/2002/results.html
#4:
http://esc.lewander.com/chart/chart.html
#6:
http://www.kolumbus.fi/jarpen/chart02.htm
#4:
http://www.eurosong.net/vote/view.pl
#4:
http://www.geocities.com/melodifestival/chart02.htm
#6:
http://www.songcontest.nl/predict/results.asp
#3:
http://www.geocities.com/ndjoneill/chart02.htm
#2:
http://members.tripod.com/eurobih/2002chart.html
#7:
http://www.eurovisionmadrid.com/CH2002.html
#8:
http://escnews.homestead.com/poll2002results.html
#5:
http://www.eurovisionhouse.nl/poll/pollresult.htm
#9:
http://www.ogae.de/teds/esc_preted.php?action=aktuell
#6:
http://www.eurosong.gr/pages/eurosong-poll_results2002.htm
#6:
http://www.oneurope.co.uk/chart2.htm
#3:
http://esong.averi.hr/english/chart.htm

Gennemsnitsplaceringen er en 5. plads. Den generelle tendens er at
Sverige, Tyskland og Frankrig ligger helt i top. Personligt synes jeg
Estlands er den bedste.

/ / dentro / /

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 23-05-02 08:29

"/ / dentro / /" <kena@mail.dk>
> Her er Danmarks placering på
> diverse afstemninger rundt omkring på nettet:
(snip)

Tak for den gennemgang, det er glimrende.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk