Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Antal billeder på Compact Flash & Smart Me~
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 07-02-01 21:54

Da det næsten altid er umuligt at få et klart svar, fra de forskellige
leverandører som leverer digital kameraer, på - hvor
mange billeder der kan være på de respektive kort
der bruges til dem - vil jeg herigennem spørge de
herrer og de damer
(som har lyst til det - og som har et digital kamera)
om jeg kan få lidt info fra jer.

Jeg vil gerne høre om:
- kamera model
- ramkort størrelse
- antal billeder i dårligste opløsning og i bedste opløsning

Jeg vil gerne selv starte med at bedrage:
Canon S 10
- 8 MB compact flash - 4 billeder (1600x1200) til 61 billeder(800x600)
- 16 MB compact flash - 10 billeder (1600x1200) til 125 billeder(800x600)

Canon S 20
- 8 MB compact flash - 3 billeder (2048x1536) til 87 billeder (640x480)
- 16 MB compact flash - 6 billeder (2048x1536) til 176 billeder (640x480)

HVIS der findes en WWW hvor sådan nogle ting evt. står vil jeg gerne have
det af vide.

Claus Rasmussen
claras@post10.tele.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-02-01 19:59

"Claus Rasmussen" <tvmania@get2net.dk> wrote in message
> Da det næsten altid er umuligt at få et klart svar, fra de forskellige
> leverandører som leverer digital kameraer, på - hvor
> mange billeder der kan være på de respektive kort

De manglende klare svar skyldes måske, at der ikke kan gives klare svar -
hvis de skal være korrekte.

> Jeg vil gerne høre om:
> - kamera model

Nikon Coolpix 990

> - ramkort størrelse

64 mb.

> - antal billeder i dårligste opløsning og i bedste opløsning

Dårligste - har aldrig prøvet, men vel en 5-600 stks. Bedste opløsning 6-8
stks.

Og ingen af opløsningerne er IMHO særligt relevante.

I praksis benytter jeg bedste jpg-opløsning, og der fylder billederne mellem
0,6 og 1,2 mb. Og når du ikke kan få en præcis oplysning, skyldes det at
jpg-formatet komprimerer forskelligt afhængigt af billedets sammensætning.

> Jeg vil gerne selv starte med at bedrage:

Det er ulovlig, så lad endeligt være med det!

mvh
Jan

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 09-02-01 09:00

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote in message
> [...]
>
> 64 mb.

> Dårligste - har aldrig prøvet, men vel en 5-600 stks. Bedste opløsning 6-8

I 640*480 dårlig jpg kan der være over 1000 stk.

--
With many Thanks
Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069 remove 'ihsyd' when email replying

Fra : Paul Nilsson

Dato : 13-02-01 22:16

Hej Jan........
Det er egentligt ikke kortet det er "problemet"
- men hvilket kamera og hvilke opløsninger det har, som giver et antal bill.
i høj/lav opløsning...........
ex. 8 mb kort: giver i 1.3 megapix kamera: 6-8 bill/Superh, 30-40bill/high,
100-120 bill./low. - i dette kamera! men anderledes i andre kamerarer med
anden opløsning.........
mvh. Paul - Herlev Fotoklub.....

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 08-02-01 21:28

"Claus Rasmussen" <tvmania@get2net.dk> wrote in message

> HVIS der findes en WWW hvor sådan nogle ting evt. står vil jeg gerne have
> det af vide.

www.dpreview.com har altid, og også
www.stevesdigicams.com

giver ofte disse informationer når de anmelder kameraerne.

mvh Steffen