Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hastighed på CF kort?
Fra : M@ds

Dato : 21-05-02 21:32

Hej

Jeg har et Canon Digital Ixus. og jeg vil gerne købe nogle nye memory kort
her til ferien.

Men hvilke vil I anbefale?

Er der forskel på hastighed (start-up/skrive) eller er Ixus'ens controller
flaskehalsen?

Hilsen
Mads

Fra : MOA

Dato : 21-05-02 21:55

"M@ds" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvilke vil I anbefale?
>
> Er der forskel på hastighed (start-up/skrive) eller er Ixus'ens controller

Da dit kamera bruger CF kort er der ikke som sådan nogen controller i
kameraet. Der er en buffer i dit kamera som bestemmer hvor lang tid der går
imellem du tager et billede og hvornår du så kan tage det næste. CF kort har
en indbygget controller som svinger i hastighed fra 4x speed helt op til 20x
speed for de hurtigste.

Jeg vil anbefale dig at tjekke denne her side ud for en lidt mere
tilbundsgående forklaring http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Jeg selv ret glad for Ridata kort til mit Nikon Coolpix 885 kamera. Har dog
haft nogle problemer med de nye 20x speed kort, så dem ville jeg gå uden om,
eller i det mindste teste før køb. Bruger selv 4 stk 128mb 16x speed kort
fra ridata, de virker upåklageligt og som du kan se på test linket er de
blandt de hurtigste kort på markedet.

MOA

Fra : Bassemand

Dato : 21-05-02 21:57

Hej Mads
Jeg ved at apacher cf kort er langsommere end feks. sandisk.......mvh
Bassemand

Fra : MOA

Dato : 21-05-02 22:24

"Bassemand" <Pris@fald.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mads
> Jeg ved at apacher cf kort er langsommere end feks. sandisk.......mvh
> Bassemand
> "M@ds" <mads@iname.com> skrev i en meddelelse

Kommer vel an på hvilken udgave af de pågældende kort vi snakker om?

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/ er sandisk blandt de
_absolut_ dårligste kort på markedet når det gælder skriv/læse hastighed
(hvilket da er lidt pinligt når det er dem selv der har opfundet Cf formatet

MOA

Fra : M@ds

Dato : 21-05-02 21:58

"M@ds" <mads@iname.com> wrote in message
> [...]
>
> Men hvilke vil I anbefale?
>
> Er der forskel på hastighed (start-up/skrive) eller er Ixus'ens controller

PS. Jeg påtænker at købe 64MB eller 128MB kort.