MS Windows
briani 27239
Modemfejl i XP
Fra : Ukendt

Dato : 21-05-02 21:51

Hejsa

Jeg har lige installeret XP Pro fuld udgave på min mors gamle traver
af en compaq pressario (450mhz 64 mbram, kører faktisk bedre end jeg
havde forventet). Dog er der en ret irriterende fejl. Når jeg prøver
at gå på nettet med den via hendes interne modem, siger den at der
ikke er nogen klartone. Jeg har tjekket kablet, og jeg brugte faktisk
modemmet lige før jeg formatterede harddisken, så jeg ved at det
virker. Man kan også tjekke kommunikationen til modemmet, og det ser
ikke ud til at der er noget galt der.

Jeg ved ikke hvad I vil vide for at kunne hjælpe mig, men jeg har til
søndag til at få problemet løst. Jeg var jo nødt til at tage maskinen
med hjem og putte den på netværket, så jeg kunne få alt opdateret osv.

Hjælp til løsning tak

Mvh

Susan

Fra : Nanna D.R.

Dato : 22-05-02 15:34

<Susan> skrev i en meddelelse
> [...]
> modemmet lige før jeg formatterede harddisken, så jeg ved at det
> virker. Man kan også tjekke kommunikationen til modemmet, og det ser

Hej Susan,

Ved du at telefonstikkert du ringer fra virker? Sæt evt. en telefon i og
test det!
Skal du evt. taste '0' for at komme ud af huset?

Har du 2 udtag på det interne modem? ('line' og 'phone' mener jeg de hedder)
Hvis den ene ikke virker, -så prøv den anden!

Held og lykke
Nanna

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-02 23:23

On Wed, 22 May 2002 16:34:23 +0200, "Nanna D.R." <noadresse@foryou.dk>
wrote:

>Hej Susan,
>
>Ved du at telefonstikkert du ringer fra virker? Sæt evt. en telefon i og
>test det!

Er testet
>Skal du evt. taste '0' for at komme ud af huset?

nope

>Har du 2 udtag på det interne modem? ('line' og 'phone' mener jeg de hedder)
>Hvis den ene ikke virker, -så prøv den anden!

kun et udtag.

Har løst problemet. Fandt modemmet på nettet og hentede en w2k driver.
den var godt nok 1½ år yngre end den XP havde installeret, men så
virkede de.

ellers takt for hjælpen

Mvh

Susan