Variabel virker ikke i 4.2.1
Fra : ist

Dato : 22-05-02 21:54

Hej

Jeg kørte før php i en tidligere udgave men har nu installeret Apache
(1_3_14_r2), MySql (3.23.49) og PHP (4.2.1) på min winXP, og har nu fået et
problem med mine variabler der før virkede og virker når de er oploadet på
www.

Eks. . Når jeg feks. kalder <a HREF="../index.php?tekst=vel.x"> sker det kun
det at adressen ændres, variablen tekst bliver ikke brugt.

Jeg tror på at det er en opsætning i php.ini der er problemet, men kan ikke
finde fejlen.

Jeg har kopieret PHP.INI til /windows og sat <doc-root = e:/html>

I Apache er httpd.conf rettet

<DocumentRoot "e:/html">

<Directory "e:/html">

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll

AddType application/x-httpd-php .php .php3 .php4 .phtml

IST

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 21-05-02 22:45

Se http://dk.php.net/release_4_1_0.php under "Security".

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Nereus

Dato : 22-05-02 16:04

nærmere formuleret kan du få det til at virke som det gamle version ved at
sætte "register_globals" til "on" i din php.ini

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 22-05-02 17:25

> nærmere formuleret kan du få det til at virke som det gamle version ved at
> sætte "register_globals" til "on" i din php.ini

Bedre er det dog at lave din kode om, så den bliver mere sikker.

--
Mvh,
Kristian Risager Larsen - http://kezze.dk - mailto:kezze@kezze.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-05-02 17:28

Nereus skrev:

> nærmere formuleret kan du få det til at virke som det gamle version
> ved at sætte "register_globals" til "on" i din php.ini

Ja, men det er jo ikke rigtigt meningen... : ) Det er fint nok, hvis man
skal have en gammel løsning op at køre igen hurtigt, men det er ikke
fint nok, hvis man slår register_globals til, når man laver nye
løsninger. Så jeg synes stadig, ist burde se at lære den nye måde at
gøre tingene på.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Nereus

Dato : 22-05-02 17:41

> Så jeg synes stadig, ist burde se at lære den nye måde at
> gøre tingene på.

enig, hvis det er småting eller nyudvikling..
men hvis man som jeg står med et kæmpesite så er det ikke sådan ligetil at
lave det hele om.

Tror dog måske jeg bliver nødt til at nedgradere til 4.0.6 igen (pga prob
med sockets) :(

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-05-02 17:46

Nereus skrev:

> enig, hvis det er småting eller nyudvikling..
> men hvis man som jeg står med et kæmpesite så er det ikke sådan
> ligetil at lave det hele om.

Nej, men det man kan gøre er at bruge php.ini-recommended (hvor
register_globals er slået fra) og så slå register_globals til for de
enkelte, gamle projekter, man har, ved at lægge en .htaccess-fil i
projektets rodmappe med følgende indhold:

php_flag register_globals off

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Nereus

Dato : 22-05-02 17:52

> [...]
> enkelte, gamle projekter, man har, ved at lægge en .htaccess-fil i
> projektets rodmappe med følgende indhold:

ahh det vidste jeg så ikke, smart nok, tak :)

-Michael

Fra : Thomas Schulz

Dato : 22-05-02 19:38

> register_globals er slået fra) og så slå register_globals til for de
> enkelte, gamle projekter, man har, ved at lægge en .htaccess-fil i
> projektets rodmappe med følgende indhold:
>
> php_flag register_globals off

HVAD?
Jeg har altid troet jeg skulle leve under min webhosts PHP opsætning.
Gime urls og hvad ellers (jeg troede ikke jeg kunne specifere PHP specifikke
ting i .htaccess)! :)
Jeg vil nok også søge på google.com nu.

mvh
Thomas

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 22-05-02 20:30

> Jeg vil nok også søge på google.com nu.

PHP.net indeholder det:

http://www.php.net/manual/en/configuration.php

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-05-02 21:22

Thomas Schulz skrev:

> [...]

En lille fejl - man skal selvfølgelig skrive "on", hvis man vil slå
register_globals til.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-05-02 21:24

Thomas Schulz skrev:

> Jeg har altid troet jeg skulle leve under min webhosts PHP opsætning.
> Gime urls og hvad ellers (jeg troede ikke jeg kunne specifere PHP
> specifikke ting i .htaccess)! :)

Alle PHP's konfigurationsvariabler kan angives i php.ini. Nogle af dem
kan også angives i Apaches konfigurationsfiler (httpd.conf og
..htaccess), og enkelte af dem kan også angives direkte i scriptet vha.
ini_set(). Se http://dk.php.net/manual/en/function.ini-set.php.

--
Jonas Koch Bentzen

Fra : Thomas Schulz

Dato : 23-05-02 20:19

> HVAD?

tak alle

mvh
Thomas

Fra : Steen Løcke

Dato : 24-05-02 19:57

On Wed, 22 May 2002 18:28:05 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.emailadresse@eksempel.dk> wrote:

Hrmmm...jeg er total NEWBIE i PHP og vil meget gerne lære....Hvad er
forskellen på den nye og gamle måde at gøre tingene på, altså det med
variabler? Kunne jeg få et par hints eller flere?

Steen

Fra : ist

Dato : 23-05-02 19:59

---

Tak
Nu er jeg en glad mand igen.
Ja jeg må lære at bruge variabler rigtigt, men jeg synes bare ikke jeg
forstår det jeg læser i manualen. Og det er jo et problem.

ist