Alubøjle til cockpit telt, deles i 3 stykk~
Fra : Ole

Dato : 21-05-02 21:09

Hejsa,
Jeg har en stor, uhåndterlig alubøjle der har form som et U. Jeg vil gerne
have denne bøjle delt i 3 dele så det er muligt at få bøjlen af vejen på
båden...

Er det muligt at skære bøjlen over og montere nogle låse-beslag ala. dem der
bruges til at samle flere telestænger med en klik-anordning ?

I så fald, er det noget jeg selv kan lave og hvad koster disse
låseanordniger og hvor kan de købes ?

vh
ole

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 22-05-02 19:52

Jeg har selv samme problem...
Løsningen er at tale med sejlmageren om det, han har de fornødne ting
liggende, og værktøjet lige ved hånden.

Jeg ved ikke hvad det vil koste, idet jeg ikke har fået det lavet endnu,,,

Fra : Andersson

Dato : 23-05-02 07:19

I nautisk katalog fra tempobåde er der vist en hel del fittings.

Hilsen

Andy

Fra : Ole

Dato : 23-05-02 23:25

Tak for svarene
Schulz kaleche i Kolding sender mig nogle plast-samle-muffer dem skulle jeg
give ca. 30,- for pr. stk.
Kalechesmeden i Helsingør skulle have 500,- for at dreje 2 i rustfast

Endvidere har jeg fundet dette link http://www.dragebix.dk/fitting.htm

søg på samlemuffe + aluminium
vh
ole

Fra : Lars Andersen

Dato : 23-05-02 07:20

> [...]
> bruges til at samle flere telestænger med en klik-anordning ?
>
> I så fald, er det noget jeg selv kan lave og hvad koster disse

Låsebeslag har jeg ikke set. Men du kan købe samlestykker i alu. Du
skal dele stangen på et sted hvor den er lige, ca. 5cm til hver side.
samlestykket sættes i den ene stang, og der bores et f.eks. 2,5mm hul
gennem stang og ind i samlestykket, og der popnittes. Du kan nu samle
og adskille de to stænger. Evt. klem den anden stang en smule, så den
går stramt ned over samlestykket. Om samlestykket fåes med
låsemulighed, ved jeg ikke.
v.h. Lars A.