Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokuffert
Fra : HB Nielsen

Dato : 21-05-02 21:01

Hejsa...

Jeg er skal til at indrette en alu kuffert til mit fotogrej, og så ville jeg
høre om der var nogle der havde nogle gode ider eller forslag til hvordan
den skal inrettes.

Den skal indeholde:
1 stk Nikon f70
1 stk 28-80
1 stk 19-35
1 stk 70-300
1 stk sigma EF500 super flash
6 stk filter
og diverse baterier film linseklude og andre småting

Håber at I kan hjælpe

HB

--

\\ ! //
(@) (@)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-05-02 22:04

HB Nielsen wrote:

> Hejsa...
>
> Jeg er skal til at indrette en alu kuffert til mit fotogrej, og så
> ville jeg høre om der var nogle der havde nogle gode ider eller
> forslag til hvordan den skal inrettes.

Hvis du køber en ROX alu-fotokuffert, så medfølger der alt hvad du
behøver til at lave en fornuftig indretning, og i modsætning til de
billige 200 kroners værktøjs-kufferter fra byggemarkedet, så er ROX'en
så solid, at den kan tåle, at man kan bruge den som skammel

Fra : ab

Dato : 22-05-02 09:48

> [...]
> billige 200 kroners værktøjs-kufferter fra byggemarkedet, så er ROX'en
> så solid, at den kan tåle, at man kan bruge den som skammel

Det kan man også med den 109,- kroners alu-kuffert købt i Silvan for en uge
siden - også for en "letværksmodel" på > 100 kg (der er ruminddeling med,
men en skumplade med udskæringer er nok det bedste). Men så må man jo gøre
op med sig selv, om man kan leve med, at det fine navneskilt mangler. Måske
kender NE en grafiker, der kan lave skiltene til os - jeg er med på
"samkøb", hvis prisen er rigtig.

ab

Fra : Gjøl

Dato : 22-05-02 10:53

"ab" <abc_ab@SLETDETTEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Kan du give navnet på en forhandler af den ROX du nævner, og har du evt. et Link
så man evt. kunne se mål m.m. Den billige Silvan/Harald Nyborg kan jeg ikke bruge,
mit kamera kan ikke være der i.

--
/\_/\
. .

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-02 11:40

"Gjøl" wrote:

> [...]
> du evt. et Link så man evt. kunne se mål m.m. Den billige
> Silvan/Harald Nyborg kan jeg ikke bruge, mit kamera kan ikke være

http://www.rox.de/dk/index.html

Jeg har en ROX Alu-Stabil flad, der foreløbig har holdt til mere end 25
års intensiv brug, og den virker ikke opslidt...:)

http://www.rox.de/dk/standardprodukter/profilkufferter.php

Forhandler: ISAK A/S - DK- 3200 Helsinge - Tel: +45 - 48711020. Fax: +45
- 48711021 - E-mail: isak@isak.dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-05-02 12:44

"Gjøl" <canislupus@UDpc.dk> wrote in

> [...]
> evt. et Link så man evt. kunne se mål m.m. Den billige Silvan/Harald
> Nyborg kan jeg ikke bruge, mit kamera kan ikke være der i.

I min søgning efter ROX på nettet (inden Ebbesen skrev adressen) faldt jeg
over følgende: http://www.zarges.dk

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-05-02 13:20

Kenneth Darling Soerensen <dont@sp.am> wrote in

> I min søgning efter ROX på nettet (inden Ebbesen skrev adressen) faldt
> jeg over følgende: http://www.zarges.dk

Og jeg fandt også lige http://www.doerrfoto.de som kan købes hos
Technikdirekt..

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-02 13:11

Kenneth Darling Soerensen wrote:

> I min søgning efter ROX på nettet (inden Ebbesen skrev adressen)
> faldt jeg over følgende: http://www.zarges.dk

Der findes mange proff. foto-kuffert-løsninger, der er også en dansk
producent: http://www.flightcases.dk

Det handler nok mest om smag, hehag og pengepung, og jeg synes at ROX
har et lækkert disign og en flot finish, og så er det solide kufferter,
der yder en rigtig god beskyttelse.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 22-05-02 13:23

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-02 13:55

Thomas Heide Clausen wrote:

> Jeg kan varmt anbefale flightcases.dk Jeg har købt hos dem og oplevet
> meget god service - næsten ud i det ekstreme.

Ja - flightcases.dk's kufferter er også rigtig gode og solide, jeg kan
bare ikke li' deres design, beslagne og løsetøjet er alt for klodset.

Og så er der forresten den detalje at kufferterne fra flightcases.dk og
ROX er "vandtætte", vandtæt skal dog forstås på den måde, at de ikke er
tætte nok til at blive sænket ned i vand, men de kan stå udendørs i
regnvejr uden at der kommer vand ind i kufferterne.

Det er iøvrigt slående hvor ofte man oplever, at fotografer der måske
har for 30 eller 100.000 kr. fotoudstyr, kun har en billig taske til
transport og opbevaring, det er da lemfældig omgang med udstyret.

Jeg vil faktisk hævde, at en god fotokuffert er lige så meget værd som
en dyr forsikring, og den koster kun en brøkdel.

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 22-05-02 23:15

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-05-02 12:22

Thomas Heide Clausen wrote:

> Jeg vil give dig ret i, at deres flightcases har mest anvendelse
> til industrielt udstyr. Men til kameraudstyr vil jeg til enhver
> tid anbefale deres watercases.

Det at jeg bragte et link til http://www.flightcases.dk - er sådanset
ensbetydne med, at jeg synes deres produkter generelt er så gode, at de
er værd at anbefale.

> Jeps. Helt enig. Den der med et kamera og et par optikker i
> Fjældræven sammen med vandflasken - og så på klatretur....det skal
> gå galt.

Jeg kender faktisk en reklamefotograf, der fik skadet sin Nissan, der
var en idiot med blød hat i en gammel Saab, der kørte ud i siden på ham,
hans bil blev totalskadet, og der skulle bruges vinkelsliber for at få
hans ROX-kufferter ud af bagagerummet, men alt udstyret var uskadt.

Og så modstandsdygtig og solide er de billige værktøjs-kufferter fra
byggemarkederne slet ikke, og det er noget sludder, at man kan stå oven
på dem, de er jo bare lavet af tynd aluplade, der er nittet i hjørnerne
med nogle plastik dimser, jeg har haft tre af slagsen, som jeg har brugt
til flash-tilbehør og kabler, og de går simpelthen i opløsning efter et
et års brug.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 24-05-02 14:28

Hej Ng.
Jeg har fulgt de forskellige indlæg ang. aulkufferter og er helt enig i at
en god kuffert som f.eks. Rox er alle pengene værd.
Jeg har selv en mindre Rox kuffert som jeg har haft i snart 30 år.
Jeg købte den til mit mellemformat udstyr der dengang hed Rolleiflex SL.66
men har også brugt den til mit nuværende småbilled grej.
Vedr. foto rygsække har jeg prøvet flere også Love, men aldrig været rigtig
tilfreds.
Ikke fordi kvaliteten fejler noget , men der har lige manglet det sidste i
forarbejdning og holdbarhed. Ved et tilfælde fik jeg tilbudt at prøve et
"drøn" at en fotorygsæk.Jeg havde faktisk ikke hørt om mærket før "KIPLING"
jeg har prøvet at finde et link til jer, dog uden resultat.Jeg kan godt
finde Kipling på nettet, men ikke denne specielle sæk. Tasken er af rygsæk
typen: Men skal desværre ses og opleves for at man helt kan se kvaliteten.
Prisen skulle i fotohandlen være ca. 1200-1400 kr.
med venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : HB Nielsen

Dato : 22-05-02 15:17

Den kuffert men vil bruge er bare en af de billige fra silvan og den måler
44x31.

Fra : Langgaard

Dato : 23-05-02 14:28

Hej

[...]

Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-05-02 16:22

Fra : Flemming Aagaard