MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
reinstallation af win xp
Fra : BOB

Dato : 21-05-02 20:52

En af mine kammerater har en ny pc med en pre-installation af win xp home
(ALDI-pc), men den kører rent ud sagt ad pommern til.
Han vil gerne installere win xp pro fra bunden.

Hvordan gøres dette? (skær gerne ud i pap)

Er der noget man skal være opmærksom på? Er det en god idé at downloade
drivere til al hardwaren inden?
Skal man formatere harddisken? har det nogen betydning at harddisken er
partitioneret?

Mange tak BOB

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 22-05-02 00:07

BOB wrote:

> Er der noget man skal være opmærksom på? Er det en god idé at
> downloade drivere til al hardwaren inden?

Hvorfor det? Det er da meget sjover at have en maskine der halter af sted
og døje med at men ikke kan få internettet il at virke.
Jeg har prøvet at sidde med et Zycel Isdn modem uden drivere som skal downloades
fra nettet uden at have adgang til internet i den nærmeste omkreds. Heldvis kunne
modemet bruges som et standart 14.4 modem og kunne hale de rigtige driver ned.

> Skal man formatere harddisken?

Det skulle ikke være nødvendig. Hvis disken er formateret til FAT er det lettest at
formatere fra en bootdisk. Hvis disken er formateret til NTFS kan det gøres ved
at boote op på cd'en siger de kloge.

> Har det nogen betydning at harddisken er partitioneret?

Nej