Ny CPU !
Fra : Hagman

Dato : 21-05-02 19:47

Hejsa NG.

Jeg har opraderet min kammerats PC, med en 1,9 Ghz.
Men, i WinXP (Og i dos, når PC'en starter op), står der kun 1,2 Ghz.
Jeg skrev en e-mail til en "data-mand", hvor han bare skrev, at det skulle
man ændre i bios.

Hvordan gør jeg det ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-05-02 20:04

Hagman wrote:

> Jeg har opraderet min kammerats PC, med en 1,9 Ghz.
> Men, i WinXP (Og i dos, når PC'en starter op), står der kun 1,2
> Ghz. Jeg skrev en e-mail til en "data-mand", hvor han bare skrev,
> at det skulle man ændre i bios.

Jeg vil gætte på at det er en AthlonXP 1900+ der er tale om ikk'? Det er
ikke en 1,9GHz men en 1,6GHz. Pluset betyder at den ydelsesmæssigt
svarer til en Pentium4 1,9GHz.

På din kammerats CPU er multiplyeren låst til en værdi på 12. CPU'en er
designet til en FSB (Front Side Bus) på 133MHz (12x133=1600). Hvis du
istedet har sat bundkortet (i BIOS eller med en jumper) til at køre
100MHz, vil det resultere i at CPU'ens hastighed falder til 1,2GHz
(12x100).

> Hvordan gør jeg det ???

Kik i bundkortets manual eller spørg her i gruppen (nævn mærke/model)

--
Lars

OutlookExpress-bruger? Kik lige her.
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Hagman

Dato : 21-05-02 20:13

Du har fuldstændig ret, Lars. Det er en AthlonXP 1900+ .
Bundkortet er et ECS K7S5A ATX.

Kan du hjælpe, hvad jeg skal stille på i bios'en ???

Med venlig hilsen,
Hagman.

Fra : Martin S.

Dato : 21-05-02 20:27

Nu har jeg ikke selv det ECS board, men har lavet et par stykker med XP. Så
vidt jeg husker skal
ind under CPU pnp Setup i Bios.
Her kan du stille din ram/CPU frekvens. Det skal være 133/133 forudsat du
har pc133 RAM eller DDR...
så skulle den gerne køre XP 1900+.
mvh.
Martin S

Fra : Aj

Dato : 22-05-02 16:17

LOL er du nu osse sikker på at det er en XP 1900+ og ikke en AMD AT. 1200

Fra : Hagman

Dato : 22-05-02 23:26

> LOL er du nu osse sikker på at det er en XP 1900+ og ikke en AMD AT. 1200

Ja !