Ryslinge, Svendborg
Fra : Ann Viking Saetre

Dato : 21-05-02 18:49

Hallo,

Kanske finns här någon med tillgång till församlingsböcker for Ryslinge på
Fyn 1868-1873?

Britta Maria Andersdotter f 9-4-1848 Ryssby (G)Sverige, emi till Fyn från
Halmstad (N)5 april 1868. Jag tror hon är samma person som finns på Dansk
Demografisk Databas, skriven som Marie Larson emigrerande till USA 1873.
Denna Marie B Larson återfinns i Minnesota, gift i USA 1873/74 med danske
August Larson f 11-10-1846, hon uppges född 9-4-1848 i Sverige.

Kanske församlingsböckerna kan konfirmera detsamma.

Navn: Larsen, Marie Stilling: Hustru
Alder: 26 Bestemmelsessted: Chicago, Ill.
Kontrakt nr.: 334400 Forevisningsdato: 5/10/1873
Sidste oph.sogn: Ryslinge Sidste oph. amt: Svendborg
Sidste oph.sted: Ryslinge, Fyen Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: Chicago Bestemmelses stat: Illinois
Skibsnavn: Indirekte
IDkode: I7374L0310

Är någon känt med om det finns en lokal släktforskarförening i eller kring
Ryslinge?

Mange takk,
Ann

Fra : Martin Henriksen

Dato : 22-05-02 19:52

"Ann Viking Saetre" <annvikingsaetre@telia.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skibsnavn: Indirekte
> IDkode: I7374L0310
>
> Är någon känt med om det finns en lokal släktforskarförening i eller

Hej

Jeg vil tro at Jacob og hans kone på Ringe Lokalhistoriske Arkiv kan
hjælpe
dig. Jeg mener man har gode oplysninger der.

Adressen er: Ringe Lokalhistoriske Arkiv
lokarkiv@ringe.dk

Med venlig hilsen
Martin Henriksen
Albertslund