MS Windows
briani 27239
Hvor slår jeg det fra?
Fra : \(7000\) Dennis

Dato : 21-05-02 16:07

Hvor slår man under xp det fra at cd rom drevet begynder at afspille en cd
når man sætter en ny i. Jeg ville gerne have at der intet sker når jeg
sætter en cd i?

Dennis

--
Fjerne REMOVE ved svar

Fra : Madsen

Dato : 21-05-02 16:12

(7000) Dennis skrev:

> Hvor slår man under xp det fra at cd rom drevet begynder at
> afspille en cd når man sætter en ny i. Jeg ville gerne have at der
> intet sker når jeg sætter en cd i?

TweakUI er nok det nemmeste hvis du vil have det ændret permanent, men
du kan også bare holde shift-tasten nede når du propper cd'en i drevet.

<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-02 22:04

Tue, 21 May 2002 17:07:11 +0200, skrev "\(7000\) Dennis"
<cfs11807REMOVE@vip.cybercity.dk>:

>Hvor slår man under xp det fra at cd rom drevet begynder at afspille en cd
>når man sætter en ny i.

Denne computer => højreklik på et cdromdrev (der skal vidst nok
være en cd i) => egenskaber => autoplay => vælg de forskellie
typer => vælg »take no action« (eller, hvad det nu hedder på
dansk).

Fra : Madsen

Dato : 22-05-02 01:04

Knud Gert Ellentoft skrev:

> [...]
> være en cd i) => egenskaber => autoplay => vælg de forskellie
> typer => vælg »take no action« (eller, hvad det nu hedder på

Ups. Det har du ret i Knud. TweakUI er ikke nødvendig til at fjerne
Autorun i WinXP med. Det er mere i Win2000 man med fordel kan bruge
TweakUI, da man her ikke har så mange muligheder for at slå det fra,
medmindre man roder i registreringsdatabasen forstås.

Madsen.