Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
canon eller minolta digital kamera
Fra : FILIP RAVN

Dato : 21-05-02 15:36

Hej NG

Jeg står for at skulle vælge mellem at købe et minolta Dimage s304 til
5000.- med 3,1 Mpix og 4x optisk zoom

og en canon A20 til 3800.- med 2,1 Mpix og 3x optisk zoom

Er der nogen der er tilfredse med deres kamera eller som til anbefale det
ene frem for det andet

Filip

Fra : complex@pc.dk

Dato : 21-05-02 17:39

Minolta 404
4,1 mpixels 4x ægte zoom
5495 har jeg givet i www.kamerahuset.dk
Lars (København nord)
complex@pc.dk

Fra : JPo

Dato : 21-05-02 19:56

"FILIP RAVN" <filip.ravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> og en canon A20 til 3800.- med 2,1 Mpix og 3x optisk zoom
>
> Er der nogen der er tilfredse med deres kamera eller som til anbefale det

Jeg har lige købt et minolta s304, og er vældig godt tilfreds med det. Jeg
kan sende dig et par prøver.
Jeg synes bare det bruget lidt rigeligt med strøm. De medfølgende batteriet
holder vel til en ½ times test - så er det slut.
Jeg har købt nogle opladelige på 1700 ma. De er jo godt nok nye - men end
40-50 billeder - så vil den have strøm.
Nu har jeg kun tidligere haft et billigt Agfa - så jeg har ikke rigtigt
noget at sammenligne med.
I solskin er det umuligt at bruge LCD-monitoren - men der er den alm. søger
ok.
Alle billeder er taget på automatik.

Du skal ikke give mere end 4595 + forsendelse. Det kan du få det til flere
steder.

forskellen på s304 og 404 er at billedbredden er h.h.v. 2048 og ca. 2300.
Jeg mener ikke det har den helt store betydning
Mvh.
Jpo

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 21-05-02 22:43

JPo wrote:
> forskellen på s304 og 404 er at billedbredden er h.h.v. 2048 og ca. 2300.
> Jeg mener ikke det har den helt store betydning

Der er også pillet ved strømforbruget..
jeg kan fx. tage omkring 150 billeder med mit 404 på
1600mha-batterier ... mindst.

Men du burde da kunne tage mere end 50 på et sæt.

(jeg har iøvrigt et fotogalleri på http://gallery.nathue.dk)

Er der forresten nogen der ved om et UV(eller andet)-filter
kan fjerne noget af den overexponering der kommer i kraftigt
sollys.. ?

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Bassemand

Dato : 21-05-02 21:07

Hej Filip!
Jeg har lige købt et canon ixus v2 til 3929kr på edbpriser det er et meget
dejligt kamera og så kan den optage video,jeg kan se at du kan få canon a20
til 3299kr samme sted......mvh Bassemand

Fra : Uni Bull

Dato : 24-05-02 19:58

FILIP RAVN wrote:
> med 2,1 Mpix og 3x optisk zoom

Hvis ovenstående er kravet, så kan jeg godt anbefale Canon Ixus330.
Det findes i tyske netbutikker til omkring EUR500. Jeg købte mit
hos www.computeruniverse.net for EUR539 (dkr. 4000).

Uanset hvad du vælger, så gør dig selv den tjeneste at købe det via
nettet i Tyskland - det er ganske enkelt nemme penge at spare.
--
Uni Bull
København K