memory hole between 15 and 16
Fra : Heine Laursen

Dato : 21-05-02 13:09

Hvad gær dene funktion inde i bios andet en at få min computer til at virke
med mere en 64 mb ram?

Hvoffor skal der være et hul mellem 15 og 16?

Mit bundkort er et asus p5a.

Heine Laursen

Fra : Henrik Manley

Dato : 21-05-02 13:23

Nogle ældre video kort kan ikke lægge video rammen højere end 15 mb og så
skal der gøres plads til den.

Hvis du ikke har et ældre ISA video kort skulle det ikke være nødvendigt.

--
Henrik Manley
email: m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-05-02 13:35

"Henrik Manley" <m@nley.dk> wrote in news:i_qG8.1134$N46.89069
@news010.worldonline.dk:

> Nogle ældre video kort kan ikke lægge video rammen højere end 15 mb og så
> skal der gøres plads til den.
>
> Hvis du ikke har et ældre ISA video kort skulle det ikke være nødvendigt.

Jeg har et matrox 400 millinium agp grafik kort. med 32mb

Jeg havde 64 mb ram i computeren. Jeg besluttede mig til det var for lidt,
så jeg gik ud og købte et 256mb modul da priserne var nede. Men lige så
snart jeg sætter dem i så fejler computeren, ved optællingen af ram (Så
vidt jeg da husker) Men hvis jeg enabler memory hole between 15-16 så
funker computeren uden problemer.

Heine Laursen

Fra : [Odense] Jens C. Han~

Dato : 21-05-02 14:42

Heine Laursen wrote:
> [...]
> snart jeg sætter dem i så fejler computeren, ved optællingen af ram (Så
> vidt jeg da husker) Men hvis jeg enabler memory hole between 15-16 så

Så tror jeg du har købt et defekt modul, hvor det dårlige område
tilfældigvis ligger i området fra 15-16 MB.
Har du prøvet at bytte om på de to blokke og droppe det med memory hole
for at se om den så tæller rigtigt op?
Hent memtest86 og test modulet uden memory hole slået til.

http://www.teresaudio.com/memtest86/

Fra : Heine Laursen

Dato : 21-05-02 20:26

"[Odense] Jens C. Hansen" <greylion@gmx.net> wrote in

> [...]
> hole for at se om den så tæller rigtigt op?
> Hent memtest86 og test modulet uden memory hole slået til.

Hmm, nu har jeg kørt testen igennem 3 gange, Der bliver ikke fundet nogne
fejl.

Heine Laursen

Fra : Bachelor

Dato : 22-05-02 22:06

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse news:Xns92159448D3428gozarmyrealboxcom@130.225.247.90...
> [...]
> så jeg gik ud og købte et 256mb modul da priserne var nede. Men lige så
> snart jeg sætter dem i så fejler computeren, ved optællingen af ram

Har du begge typer af ram i, ellers drop de 64 MB

Fra : Heine Laursen

Dato : 24-05-02 06:57

"Bachelor" <not.working@nospam.net> wrote in

> Har du begge typer af ram i, ellers drop de 64 MB

Jeg har begge ram blokke i puteren.

Heine Laursen