T68 slukker spontant
Fra : Christian Vandsø

Dato : 21-05-02 12:22

Min T68 kan finde på at slukke bare sådan - og den gør det flere gange
dagligt.

Er der nogen der kender problemet, og ved om en firmware opdatering
vil afhjælpe det?

/Christian

Fra : JMo.

Dato : 21-05-02 15:15

On Tue, 21 May 2002 13:22:00 +0200, Christian Vandsø
<christian@fabel.dk> wrote:

>Min T68 kan finde på at slukke bare sådan - og den gør det flere gange
>dagligt.

Prøv at tjekke om der sidder skidt el. lign på batteriterminalerne.

Ikke noget mirakelmiddel specielt til T68'ere, men mere et generelt
råd til telefoner der slukker spontant.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 22-05-02 00:00

<christian@fabel.dk> wrote:

>Min T68 kan finde på at slukke bare sådan - og den gør det flere gange
>dagligt.

Der er et problem, som forhåbentlig er en fejl...holder man
powerknappen inde længe nok slukkes telefonen selvom tasturlåsen er
aktiveret. Ved ikke om det er dit problem, men jeg er tit udsat for
det når den ligger i lommen.

>Er der nogen der kender problemet, og ved om en firmware opdatering
>vil afhjælpe det?

Ikke så vidt jeg ved, men vi kan da håbe det kommer med i en senere
opdatering.

/JD

Fra : Dr. Ralph

Dato : 22-05-02 00:35

> [...]
>powerknappen inde længe nok slukkes telefonen selvom tasturlåsen er
>aktiveret. Ved ikke om det er dit problem, men jeg er tit udsat for

Det er ment sådan - at når man holer NO knappen inde i 10 ekunder, så
slukkes telefonen. Det er et bedre alternativ end, at man skal rive
batteriet af, som på andre mobiler.

Har man ting der ligger og skubber op ad en telefon så hårdt og
konstant så længe - så skulle man nok tage og lægge sin T68 et andet
sted - elelr købe en anden mobil

Jeg er personligt glad for denne funktion, dog er min T68i kun frosset
én eneste gang - men der brugte jeg netop denne funktion.

>Ikke så vidt jeg ved, men vi kan da håbe det kommer med i en senere
>opdatering.

Sludder - en software opdatering er allerede tilgængelig.

Har du T68m så kan du fra og med denne uge GRATIS få din mobil
opdateret, således, at den bliver 110% præcis til en T68i indvendigt.

Den bliver mere stabil, hurtigere, får mulighed for at designe egen
temaer med egen logoer og billeder og farver til menuerne.

Har du en T68i, så er der kommet en ny version kaldet R025 - din
hedder så sikkert R014 - den er også gratis - blot du siger, at din
mobil hænger lidt, eller spontan slukker - SÅ SKAL de give dig en
update gratis.

Se at komme afsted :)

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Brian Fisker

Dato : 22-05-02 08:53

> Det er ment sådan - at når man holer NO knappen inde i 10 ekunder, så
> slukkes telefonen. Det er et bedre alternativ end, at man skal rive
> batteriet af, som på andre mobiler.

Korrekt - en form for "reset".

> Har man ting der ligger og skubber op ad en telefon så hårdt og
> konstant så længe - så skulle man nok tage og lægge sin T68 et andet
> sted - elelr købe en anden mobil

Enig

> Har du T68m så kan du fra og med denne uge GRATIS få din mobil
> opdateret, således, at den bliver 110% præcis til en T68i indvendigt.

Kilde? Så vidt jeg ved, er opdateringen blevet udskudt. Den lokale
"Ericsson-Pusher" har ihvertfald endnu ikke fået opdateringen. Der er vist
kun tale om et par udvalgte "testcentre", der har fået den nye software
(desværre).

> Den bliver mere stabil, hurtigere, får mulighed for at designe egen
> temaer med egen logoer og billeder og farver til menuerne.

Yep, det har jeg også hørt. Bare S//E da snart får fingeren ud!

\Mandal

Fra : Dr. Ralph

Dato : 22-05-02 21:41

> [...]
>kun tale om et par udvalgte "testcentre", der har fået den nye software

Du har ret - S///E har netop udskudt det igen - men er man inærhenden
af Tåstrup, så kan den opdateres der - ved ikke helt hvad det hedder -
men det er officielt ericsson upgrade center.

De ligger inde med en særlig aftale og en beta version af upgraden.
-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 23-05-02 20:28

On Wed, 22 May 2002 01:35:17 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Det er ment sådan - at når man holer NO knappen inde i 10 ekunder, så
>slukkes telefonen. Det er et bedre alternativ end, at man skal rive
>batteriet af, som på andre mobiler.

Det tager da vist ikke ti sek at hive batteriet af...

>Har man ting der ligger og skubber op ad en telefon så hårdt og
>konstant så længe - så skulle man nok tage og lægge sin T68 et andet
>sted - elelr købe en anden mobil

Det har intet med sagen at gøre. For mig sker det hvis jeg sætter mig
ned iført stramme bukser. Jeg kan altså stadig ikke se det smarte i at
tasturlåsen kun låser dele af tastaturet. Formålet med at købe en
lille telefon var netop at have den i lommen...

>Sludder - en software opdatering er allerede tilgængelig.

Selv sludder. Ingen af de hidtige opdateringer fjerner denne funktion,
og med mindre MMS opgraderingen fjerner funktionen kan jeg simpelthen
ikke se at oplysningen er relevant i denne tråd.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 23-05-02 21:43

>Selv sludder. Ingen af de hidtige opdateringer fjerner denne funktion,
>og med mindre MMS opgraderingen fjerner funktionen kan jeg simpelthen
>ikke se at oplysningen er relevant i denne tråd.

Han nævner kun, at hans telefon kan "finde på bare sådan at slukke" -
altså spontan slukning - han nævner ikke noget med, at det skyldes, at
han holder NO knappen inde i 10 sekunder.

Læs dog, hvad manden spørger om.
Han nævner ikke en pind om, det skyldes at han holder NO knappen i 10
sekunder.
Det var en anden, der foreslog, dette måske var problemet.

Og hvis T68 spontan slukker, sådan , som han påpeger hans gør, så VIL
en software updatering ikke bare afhjælpe det - den vil totalt fjerne
denne fejl.

Med mindre der selvfølgelig er en hardware mæssig fejl i den - og det
bør han naturligvis få opdaterings stedet til at undersøge ved samme
lejlighed.

Men spontan slukninger er næsten altid en software mæssig fejl.

-------------------------------
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 24-05-02 00:08

On Thu, 23 May 2002 22:43:00 +0200, Dr. Ralph <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Læs dog, hvad manden spørger om.

Min fejl. Jeg havde ikke opdaget, at denne tråd handlede om at
opdatere til samme funktionalitet som T68i.

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-05-02 05:16

>Min fejl. Jeg havde ikke opdaget, at denne tråd handlede om at
>opdatere til samme funktionalitet som T68i.

OK :)
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Mail: dr.ralph@removesol.dk