MS Windows
briani 27239
Win2000 recovery
Fra : Himself

Dato : 21-05-02 10:13

Jeg har lavet en redningsdiskette i Windows 2000 og krydsede af i feltet
"gem registreringsdatabase i reparationsmappe" (eller sådan noget) - så
nu har jeg en mappe under \winnt\repair hvor der ligger en kopi af
registreringsdatabasen, går jeg ud fra. Mit spørgsmål er hvordan jeg så
får denne kopi genetableret hvis der går noget galt? Jeg har forsøgt at
boote fra disketter og vælge at reparere Windows, men resultatet blev at
systemet blev sat tilbage til tilstanden fra installationen, og ikke den
tilstand som jeg troede jeg havde gemt?! Nu kan visse programmer ikke
køre mere fordi de afhænger af nogle indstillinger som er væk.
Med venlig hilsen
Peter

Fra : Madsen

Dato : 21-05-02 15:59

Himself skrev:

> [...]
> ligger en kopi af registreringsdatabasen, går jeg ud fra. Mit
> spørgsmål er hvordan jeg så får denne kopi genetableret hvis der

Du kan temmelig sikkert starte op i fejlsikret tilstand eller i
genoprettelseskonsollen og dobbeltklikke på den *.reg-fil som er
blevet oprettet i \winnt\repair-mappen. (Det er vel en *.reg-fil er
det ikke?)

Madsen.

Fra : Himself

Dato : 21-05-02 22:48

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> genoprettelseskonsollen og dobbeltklikke på den *.reg-fil som er
> blevet oprettet i \winnt\repair-mappen. (Det er vel en *.reg-fil er

Nej det er faktisk ikke .reg filer men bare filer uden endelse med
navnene SYSTEM, SOFTWARE og et par stykker mere. Jeg har prøvet at
omdøbe dem til .reg men det er ikke det rigtige format.
/ Peter

Fra : Madsen

Dato : 22-05-02 00:58

Himself skrev:

> Nej det er faktisk ikke .reg filer men bare filer uden endelse med
> navnene SYSTEM, SOFTWARE og et par stykker mere. Jeg har prøvet at
> omdøbe dem til .reg men det er ikke det rigtige format.

Nå, så er jeg blank. Der er nævnt noget om det på følgende link, men
jeg kan ikke få fremgangsmåden til at fungere.
<http://www.jsifaq.com/SUBB/tip0500/rh0505.htm>

Der er også nævnt noget om det her:
http://www.win2000mag.com/Articles/Index.cfm?ArticleID=284
Læs under punktet: 'Using the Emergency Repair Disk'.

Madsen.