MS Windows
briani 27239
Omdøbning af printer i win2000
Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 21-05-02 09:58

Jeg er normalt Linuxbruger, så det her er sikkert et banalt spørgsmål.

Jeg har sat en win2000-maskine op på arbejdet, og nu er jeg ved at
forsøge at sætte printere op. Nogle af de mest krævende brugere siger at
tingene virker bedre hvis man bruger Adobes PostScript-driver med
passende PPD-filer, så det gør jeg. Det går også fint, jeg får en
fungerende printer ud af det, men windows insisterer på at bruge
printerens type som navn, og med flere printere af samme type tilføjes
(Copy 1/2/...). De navne tror jeg ikke brugerne vil bryde sig om at
skulle huske på.

Hvis jeg går ind i egenskaber for printeren og forsøger at ændre navnet
eller placeringen, får jeg følgende fejlmeddelse:
"Der opstod en fejl under forsøg på at gemme
printerindstillinger. Handlingen kan fuldføres"

Ja, det står der. Men den fuldfører ikke noget som helst. Det er
ligegyldigt om jeg logger ind som 'Administrator' lokalt eller som en
netværksbruger med administratorrettigheder.

..Henrik

--
"Det er fundamentalt noget humanistisk vås, at der er noget,
der hedder blød matematik."

Fra : Dennis Lange

Dato : 21-05-02 10:03

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> skrev:
> [...]
> printerens type som navn, og med flere printere af samme type tilføjes
> (Copy 1/2/...). De navne tror jeg ikke brugerne vil bryde sig om at

Hvis du går ind i Indstillinger>Printere (og altså har et vindue åbent med
dine printere) Vælger du den printer du vil omdøbe, og derefter klikker du
på navnet. Du skal ikke dobbeltklikke, men altså klikke 2 gange. Så laver du
bare navnet om til hvad du har lyst til...

--
Mvh. Dennis Lange
-Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...

Fra : Henrik Christian Gro~

Dato : 21-05-02 10:15

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> writes:

> [...]
> på navnet. Du skal ikke dobbeltklikke, men altså klikke 2 gange. Så laver du
> bare navnet om til hvad du har lyst til...

Jeg er ikke så dum at jeg ikke havde prøvet det trick. Jeg får ingen
fejlmeddelelse men heller ingen effekt.

..Henrik

Fra : Dennis Lange

Dato : 21-05-02 10:39

Henrik Christian Grove <grove@sslug.dk> skrev:

> Jeg er ikke så dum at jeg ikke havde prøvet det trick.

Det var sådan set heller ikke det jeg prøvede at antyde. Men i henhold til:
>Jeg er normalt Linuxbruger, så det her er sikkert et banalt spørgsmål.
- var det langt fra sikkert, du kendte til den mulighed. Men du må da
undskylde hvis jeg har fornærmet dig.

>Jeg får ingen
> fejlmeddelelse men heller ingen effekt.

Det virker på min win2k.