Uløselige probllemer?
Fra : Per Andersen

Dato : 21-05-02 09:43

Jeg har flere gang skrevet om de problemer som er opstået med mit
interne modem efter instalation af OS X, men det ser ikke ud til at
nogen kender en løsning! (der er død, væk, forsvundet!)
Er der måske nogen der kan sige mig hvordan jeg sætter det interne modem
tilbage til fabriksindstillingerne? Måske hjælper det? Jeg har en
iMac/G3/400
På forhånd tak!!!!!
Hilsen Per Andersen

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 21-05-02 10:29

Per Andersen wrote:
> [...]
> Er der måske nogen der kan sige mig hvordan jeg sætter det interne
> modem tilbage til fabriksindstillingerne? Måske hjælper det? Jeg har

Jeg kender kun et trick i MacOS classic, men måske det kan hjælpe. Dog
nulstiller det kun modemmet til fabriksindstillinger indtil du anvender
et givent Modemscript igen.

Skift Modemscriptet til "NullModem 9600"
Sæt Remote Access til at "Koble til en kommandolinieserver"
Skriv et 0 i tlf. feltet i Remote Access
Tilslut herefter.

Nu skulle du meget gerne få en "DOS-prompt" op.
Her skriver du: AT&F
Nu skulle modemmet være nulstillet til fabriksindstillinger igen .-))

Håber det lykkedes (jeg har desværre ikke lige en Mac ved siden af jeg
kan teste på, men jeg mener ovenstående skulle virke).

Hygge hygge
Lars H. Fischer

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-05-02 12:01

"Lars H. Fischer" <newsgroup@nospam.dk> writes:

> Nu skulle du meget gerne få en "DOS-prompt" op.
> Her skriver du: AT&F
> Nu skulle modemmet være nulstillet til fabriksindstillinger igen .-))

Uha, du trigger gammel viden. Der skal en "W" ind for at et
Hayes-kompatibelt modem gemmer det. "AT&F&W" måske?

Hvem har en manual?

--
Thorbjørn Ravn Andersen http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Per Andersen

Dato : 21-05-02 20:49

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Skift Modemscriptet til "NullModem 9600"
> Sæt Remote Access til at "Koble til en kommandolinieserver"
> Skriv et 0 i tlf. feltet i Remote Access

I remote Access under Modem kan jeg slet ikke se mit modem under
"forbindelser" hvilket jo betyder at jeg slet ikke kan komme i kontakt
med det og altså ikke kan stille det tilbage. Hvad gør jeg så?

Hilsen
Per

Fra : Michael Holm

Dato : 21-05-02 22:59

Per Andersen <perandersen@gmx.net> wrote:

> [...]
> "forbindelser" hvilket jo betyder at jeg slet ikke kan komme i kontakt
> med det og altså ikke kan stille det tilbage. Hvad gør jeg så?

på de gamle imac (266) skulle man havde en anden modemudvidelse end de i
de nye... du kunne evt. prøve at lave en ren nyinstallation fra dine
oprindelige cd'er....
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 22-05-02 11:56

> på de gamle imac (266) skulle man havde en anden modemudvidelse end de i
> de nye... du kunne evt. prøve at lave en ren nyinstallation fra dine
> oprindelige cd'er....

Det har jeg lige prøvet: alt er ny instaleret fra mine oprindelige
CD´er, men det hjælper ikke noget!

Hilsen Per

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 22-05-02 12:43

Per Andersen wrote:
> Det har jeg lige prøvet: alt er ny instaleret fra mine oprindelige
> CD´er, men det hjælper ikke noget!

Du skulle vel ikke have opdateret Modeminstrukserne på et eller andet
tidspunkt???

Jeg har været ude for, at ved en opdatering af modeminstrukserne
"forsvinder" modemporten i kontrolpanelet Modem og dermed forbindelsen
til modemmet. Jeg har ikke fundet nogen løsning på det problem .-((

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Per Andersen

Dato : 22-05-02 14:03

> [...]

> "forsvinder" modemporten i kontrolpanelet Modem og dermed forbindelsen
> til modemmet. Jeg har ikke fundet nogen løsning på det problem .-((

Det var også mmin tanke. Men en nyinstalation af det hele ændrede intet.
Imellemtiden har jeg talt med en tekniker der mener at modemet er i
stykker fordi det ikke er synligt i "System-Profiler". Altså til
reperation; heldigvis på garantien.
Men tak for alle gode råd alligevel.
Hilsen Per

Fra : Lars H. Fischer

Dato : 22-05-02 16:11

Per Andersen wrote:
> [...]
> intet. Imellemtiden har jeg talt med en tekniker der mener at modemet
> er i stykker fordi det ikke er synligt i "System-Profiler". Altså til

Post lige hvis det lykkedes med at tage strømmen fra maskinen i et døgns
tid og også gerne hvad der egentlig var galt med modemmet

Hilsen
Lars H. Fischer

Fra : Per Andersen

Dato : 23-05-02 21:00

Lars H. Fischer <newsgroup@nospam.dk> wrote:

> Post lige hvis det lykkedes med at tage strømmen fra maskinen i et døgns
> tid og også gerne hvad der egentlig var galt med modemmet

Nej, den gik ikke. Ingen forandring. Afsted til værkstedet!
Hilsen
Per

Fra : Michael Holm

Dato : 22-05-02 12:37

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Michael Holm

Dato : 22-05-02 12:39

takt

hov kom til at poste uden at skrive, men har du prøvet at tage
strømstikket ud natten over. det fik mit til at fungere igen for 2 års
tid siden...iMac 266...

Fra : Per Andersen

Dato : 22-05-02 14:03

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> takt

> hov kom til at poste uden at skrive, men har du prøvet at tage
> strømstikket ud natten over. det fik mit til at fungere igen for 2 års
> tid siden...iMac 266...

Det lyder originelt og eksotisk. Jeg prøver det. En tekniker mener
ellers at mmodemet er i stykker da det ikke er til at se under
"system-profiler". Og det er så en garanti sag og er så ikke så slemt.
Ellers havde jeg måttet betale ca. 2000 kr for det.

Hilsen
Per

Fra : Michael Holm

Dato : 22-05-02 21:20

Per Andersen <kaddiperinfopost@gmx.net> wrote:

> [...]
> "system-profiler". Og det er så en garanti sag og er så ikke så slemt.
> Ellers havde jeg måttet betale ca. 2000 kr for det.

det kan da ikke skade kan ikke huske om jeg kunne se det i
"system-profiler" dengang... heldige dig at der stadig er garanti !
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Per Andersen

Dato : 23-05-02 21:00

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> det kan da ikke skade kan ikke huske om jeg kunne se det i
> "system-profiler" dengang... heldige dig at der stadig er garanti !

Nej, den gik ikke med at trække stikket ud. Ingen forandring. Afsted til
værkstedet!
Hilsen
Per

Fra : Michael Holm

Dato : 23-05-02 21:04

> Nej, den gik ikke med at trække stikket ud. Ingen forandring. Afsted til
> værkstedet!
> Hilsen
> Per

vi krydser finger for at de fixer det !