MS Windows
briani 27239
Slette 386.swp fil ?
Fra : Snip

Dato : 21-05-02 09:01

På min Win 98 SE har et eller andet program (Norton UI?) lagt en 261 mb swap
file på H-drevet.Når jeg forsøger at slette den bliver jeg nægtet adgang.
Filen er ikke skrivebeskyttet. Hvordan fjernes den?

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOSPAME

Fra : LarsS

Dato : 21-05-02 12:38

"Snip" <snip@post8.tele.dkNOSPAME> wrote in message

> På min Win 98 SE har et eller andet program (Norton UI?) lagt en 261 mb swap
> file på H-drevet.Når jeg forsøger at slette den bliver jeg nægtet adgang.
> Filen er ikke skrivebeskyttet. Hvordan fjernes den?

Den skal være et-eller-andet-sted, Norton har åbenbart ment
at H-drevet er bedst (måske det hurtigste?) men du KAN selv
bestemme hvor den skal ligge:
MyComputer->Properties>Performance->VirtualMemory:
"Let me specify my own virtual memory settings".

Det kan anbefales at sætte en "minimum-værdi". (En værdi så
tilpas høj at windows ved normal brug ikke behøver at gøre den
større, måske 261Mb, evt. f.eks.150Mb) (sikrer at drev, hvor
swapfil ligger, blir fragmenteret) (brugen af størrelse swapfil kan
ses med f.eks. Norton SystemDoctor og win SystemMonitor).

Swapfil-behov kan formindskes (og RAM-frigivning øges) ved
brug af program som CacheManager ttp://www.outertech.com/

/LarsS

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 21-05-02 12:40

> [...]
> file på H-drevet.Når jeg forsøger at slette den bliver jeg nægtet adgang.
> Filen er ikke skrivebeskyttet. Hvordan fjernes den?

Hvis du bruger Norton Utilities er det nok meningen at din swapfil er blevet
flyttet over på andet drev/partition så den skal du selvfølgelig ikke
slette.

Hilsen Erik.

Fra : Snip

Dato : 21-05-02 20:44

Tak for svarene. Hvorfor på H-drevet når der nu er god plads på C-drevet?
Gad vide om jeg ikke legede med CacheManager på et tidspunkt?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-05-02 21:59

Tue, 21 May 2002 21:43:38 +0200, skrev "Snip"
<snip@post8.tele.dkNOSPAME>:

>Tak for svarene. Hvorfor på H-drevet når der nu er god plads på C-drevet?

Fordi din pc bliver hurtigere når den ligger på en anden
partition end Windows, især hvis det er anden fysisk harddisk.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.