MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
dual CPU med Asus p3c-d
Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 20-05-02 22:11

Hejsa

Jeg har lige installeret en w2k server på et asus p3c-d motherboard med
2*800Mhz CPUer.

Det ser bare ud til at windows kun bruger/finder den ene cpu. Når jeg går
ind i taskmanageren så er der kun en cpugraf.

Hvordan får jeg den til at bruge begge CPUer

Fra : Madsen

Dato : 20-05-02 23:21

Tobias K. Tobiasen skrev:

> Det ser bare ud til at windows kun bruger/finder den ene cpu. Når
> jeg går ind i taskmanageren så er der kun en cpugraf.
>
> Hvordan får jeg den til at bruge begge CPUer

Du skal være sikker på at det er en Dual-CPU-HAL der er valgt inde i
Enhedshåndtering. Win2000 burde have fundet begge cpu'er da du
installerede styresystemet, men prøv at gå ind i Enhedshåndtering og
klikke på plustegnet ud for 'Computer'.
Her skal der gerne står 'ACPI Multiprocessor PC', eller noget i den
stil.

Madsen.

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 21-05-02 08:53

Madsen wrote:
> [...]
> klikke på plustegnet ud for 'Computer'.
> Her skal der gerne står 'ACPI Multiprocessor PC', eller noget i den

Der står "Standard PC". Hvordan får jeg den overbevist om at være en "ACPI
Multiprocessor PC"?

T2K

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 21-05-02 10:14

Tobias K. Tobiasen wrote:
> Der står "Standard PC". Hvordan får jeg den overbevist om at være en "ACPI
> Multiprocessor PC"?
Hejsa

Nu når jeg tænker mig lidt om - så blev jeg bedt om at vælge mellem
"Standard PC" og to andre under installationen. Her skulle jeg sikkert have
valgt "ACPI Multiprocessor PC" i stedet for "Standard PC".... Kan jeg
skifte til "ACPI Multiprossor PC" uden at geninstallere?

T2K

Fra : Madsen

Dato : 21-05-02 15:38

Tobias K. Tobiasen skrev:

> [...]
> jeg sikkert have valgt "ACPI Multiprocessor PC" i stedet for
> "Standard PC".... Kan jeg skifte til "ACPI Multiprossor PC" uden

Det tivler jeg meget stærkt på og specielt når du vil gå fra en
standard-pc til en ACPI. Havde det været den anden vej så kunne det
muligvis lykkedes uden at geninstallere, men der sker jo selvfølgelig
ikke noget ved at prøve. Alternativet er jo at geninstallere det hele,
men prøv evt. at læse følgende link:
http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q246236

Madsen.