ESC K7S5A ATX
Fra : Leif Pedersen

Dato : 20-05-02 21:22

Jeg overvejer at købe et ESC 7S5A ATX bundkort med en Duron 1200 MHz, så er
det spørger om jeg kan bruge det indbyggede netkort til min STOFA.Internet
forbindelse(antenneanlæg), eller om jeg skal få bundkortet uden LAN.?
Jeg håber det kan køre med en 250 W strømforsyning.?
Hvordan opdager man når ens strømforsyning er for lille.?

Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 21-05-02 06:45

1) Du kan godt bruge on-board LAN til din stofa forbindelse.
2) Du kan IKKE bruge 250W PWS da dette bundkort med en 1.2GHz CPU tager alt
for meget strøm - du skal have min. 300W!
3) Det opdager du ved at din maskine enten ikke vil boote eller at den
re-booter hele tiden!
--
Har selv lige købt ECS K7SEM det er samme kort men bare med onboard lyd-lan
og vga kort! samt 1.2GHz Duron AMD

Fra : Leif Pedersen

Dato : 21-05-02 15:36

"(2791) Peder" <peder.hansen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> 1) Du kan godt bruge on-board LAN til din stofa forbindelse.
> 2) Du kan IKKE bruge 250W PWS da dette bundkort med en 1.2GHz CPU tager
alt
> for meget strøm - du skal have min. 300W!

Hvad så hvis jeg kun får en AMD Duron 1.0 GHZ, nogle anbefaler det som max
for en 250 W strømforsyning, vil jeg så blive alt for dårlig kørens ,når jeg
nu kører med et asus P5a og 350 Mhz. CPU.

Hilsen
Leif Pedersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-05-02 06:57

Leif Pedersen wrote:
> [...]
> MHz, så er det spørger om jeg kan bruge det indbyggede netkort
> til min STOFA.Internet forbindelse(antenneanlæg), eller om jeg

Du kan lige så godt ta' den med LAN. Onboard netkortet er en udemærket
erstatning for et løst netkort, og det koster jo ikke noget særligt
ekstra.

> Jeg håber det kan køre med en 250 W
> strømforsyning.? Hvordan opdager man når ens strømforsyning er
> for lille.?

Mjae... hvis det er en god 250W PSU går det nok lige, men jeg vil tro at
det nok er lige i underkanten. Hvis den ikke er kraftig nok, vil
maskinen være meget ustabil eller overhovedet ikke starte op.

Hvis du vil bruge alm. SD-RAM (PC100/133) kan det godt være det giver
problemer hvis du har mere end en blok. Det er den forståelse jeg har
fået af andre indlæg. En BIOS opdatering kan vist for det meste klare
det.

Prøv evt. at søge lidt efter andre indlæg omkring bundkortet.
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&group=dk.edb.hardware

--
Lars

OutlookExpress-bruger? Kik lige her.
http://jump.to/oe-quotefix/

Fra : Lk

Dato : 21-05-02 13:56

se her
alt.comp.periphs.mainboard.elitegroup.dbx
eller
http://pub65.ezboard.com/bk7s5amotherboardforum