Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
VERDENS bedste pressefoto/foto?
Fra : Andrew

Dato : 20-05-02 21:08

Hej

Er der ikke en der giver mig et link til et fantastisk foto. Jeg skal bruge
et eller andet vildt flot billede i en opgave om netop billeder.

Findes der ikke nogle fantastiske pressefotos et eller andet sted???

Mvh Anders

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 20-05-02 21:25

Andrew wrote:

> Findes der ikke nogle fantastiske pressefotos et eller andet sted???

http://www.mentorseries.com/pagedb/home.asp

http://www.nationalgeographic.com/photography/index.html

- jeg håber at du kan bruge disse to links...!

Fra : lthrane

Dato : 20-05-02 21:46

Hej Anders

Jeg har ofte kigget her

www.poy.org

men jeg tjekkede den lige - den virkede ikke. Ved ikke om det en
midlertidigt nedbrud eller hvad.....

Nogle af billederne kan ses her (det er WashingtonPost's egne fotografer):

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/photo/poy/

hint: Når man har valgt en af fotograferne, kan man klikke på prikkerne ud
for 'galleries'.

lthrane

Fra : Anarkist Foto ©

Dato : 21-05-02 15:58

http://www.worldpressphoto.com/

--
Thomas Anus
Anarkist Foto ©

Fra : ab

Dato : 22-05-02 14:37

Anarkist Foto © wrote:
> http://www.worldpressphoto.com/

På nedenstående link kan man rigtig se, hvad "et godt pressefoto" er - (min
himmelblå) - var det knipset i en hvilken som helst anden forbindelse, var
der ikke nogen der ville spilde det et øjebliks opmærksomhed:

http://www.worldpressphoto.com/contest/single.jsp?category=183&prize=208

ab

Fra : Anarkist Foto ©

Dato : 22-05-02 15:11

> [...]
> himmelblå) - var det knipset i en hvilken som helst anden forbindelse, var
> der ikke nogen der ville spilde det et øjebliks opmærksomhed:

Jeg er enig. Det ligner noget fra bunken af de mislykkede billeder fra
Afrika turen.

Er der nogen der har bud på hvilken kunstnerisk åbenbaring der har ramt
dommerne for at hive dette billede helt i top?

--
Thomas Anus
Anarkist Foto ©

Fra : Per F Andersen

Dato : 22-05-02 17:04

> Er der nogen der har bud på hvilken kunstnerisk åbenbaring der har ramt
> dommerne for at hive dette billede helt i top?

De kvaliteter jeg kan se er:
himmelen er er polfiltret
det er centreret
forholdsvis symmetrisk
pigen falder næsten i med baggrunden
derbed bliver pigens runde sorte hoved det mest iøjnefladende,
som står i nøjagtig kontrast til den hvide tyggegummiboble
som er arketypisk/fælles for hele verden!?

Men jeg synes nu heller ikke det er særlig godt!

mvh

Per F Andersen
eksamineret grafolog
http://www.grafolog.dk

Fra : emj

Dato : 22-05-02 17:34

Anarkist Foto © skrev i <FPNG8.48$h83.2595@news.get2net.dk>:

>Er der nogen der har bud på hvilken kunstnerisk åbenbaring der har ramt
>dommerne for at hive dette billede helt i top?

De andre var vel bare endnu kedligere.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/