Excel kompatibel fil
Fra : Jørgen

Dato : 07-02-01 20:36

Hej!

jeg skal lave en Microsoft Excel kompatibel fil (gerne med formattering),
som kan leveres gennem en browser.
Jeg har kigget lidt på Tidestone's Formula One produkt, og samtidigt lidt på
en Java-COM bridge løsning, men er stadig i tvivl.
Jeg tror Formula One er overkill til den løsning, der skal laves og samtidig
er jeg ked af at skulle lave en Java-COM bridge løsning, så jeg bliver
afhængig af Microsoft på serversiden.
Jeg er klar over at jeg kan lave speciel formatering af HTML-outputtet, og
derigennem få Excel op at køre på klientsiden, men problemet er, at jeg
gerne vil kunne anvende Workbook begrebet her, og den nævnte løsning giver
mig så vidt jeg kan se kun mulighed for at anvende Worksheets.

Er der nogen her, som kender til en simpel løsning i Java?

hilsen

Jørgen

Fra : Morten Primdahl

Dato : 08-02-01 10:50

"Jørgen" wrote:

> Hej!
>
> jeg skal lave en Microsoft Excel kompatibel fil (gerne med formattering),
> som kan leveres gennem en browser.

Hej. Jeg vil foreslå, at du sender den som en comma-separated-value fil.
Excel har helt sikkert en standard for hvorledes sådanne importeres.

Så du skal tage stilling til, hvorledes dine data skal formatteres,
fex.
"kol 1", "kol 2", "kol "" 3", "kol 4"
Her escaper jeg " med ". Prøv evt. at lave et excel dokument med
eksempler på data, eksporter det som CSV, og studer formatteringen.

Mvh Morten

--
Morten Primdahl Caput A/S Tel +45 70 12 24 42
morten@caput.com Nygade 6 Fax +45 70 11 24 42

Fra : Jørgen

Dato : 09-02-01 01:19

"Morten Primdahl" <morten@caput.com> wrote in message

> Hej. Jeg vil foreslå, at du sender den som en comma-separated-value fil.
> Excel har helt sikkert en standard for hvorledes sådanne importeres.

Hej Morten,

jeg SKAL bruge workbook begrebet, og det kan jeg ikke med komma-separerede
filer, såvidt jeg ved, men det kan være jeg tager fejl?

-Jørgen