Jydsk kattemøde i snestorm.....
Fra : Ulla

Dato : 07-02-01 19:47

Hej i gruppen.

det var i søndags, i snestorm, vi holdt kattemøde i Jylland. Dvs. ret meget
kattemøde blev det ikke til, da vejret var så grimt at ingen turde køre ud.
Vi var mig og min mand, Rosin og vores nabo, Rikke, som er ny i gruppen. Vi
havde
det vældig hyggeligt og åd os tykke og fede i hjemmebagte boller og
ananaskage med creme fraishe..... -synes i skulle vide hvad i gik glip
af..... Men kattesnak var der ikke så meget af, det var mere vejret der
optog os.
Jeg synes bestemt vi skal forsøge os med et nyt møde, måske lidt senere på
året så vejret ikke er nogen hindring. Hvad siger i jyder?

--
Med Venlig Hilsen Ulla -og Rosin der er glad for at sneen er væk,- nu
slipper hun for at gå på bakken men kan gøre stort og småt udenfor igen.

"Alt hvad jeg behøver at vide har jeg lært af min kat"
Af: Suzy Becker

Fra : Kate

Dato : 07-02-01 22:04

Ulla wrote:
> [...]
> Med Venlig Hilsen Ulla -og Rosin der er glad for at sneen er væk,- nu
> slipper hun for at gå på bakken men kan gøre stort og småt udenfor igen.

Ej, hvor strengt to store fejl i denne post. Jeg elsker ananas i
alle afskygninger og bor lige udenfor København. Æv...heller ingen
ananaskage til mig.
Nå, men jeg håber da i kan stimle sammen en gang hvor vejret er med jer.
De gange jeg har været med her i Kbn har det været rigtigt hyggeligt.
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk

Fra : Fie & Christian

Dato : 08-02-01 09:34

Hej Ulla

Meget off topic!

Må jeg ikke få din opskrift på ananaskage? Jeg er aldrig stødt på en sådan
opskrift, og jeg eeeelsker ananas!

Hilsen
Fie (og Tilde og Tulle, som stener 100%!)

Fra : Ulla

Dato : 11-02-01 16:10

Fie & Christian <dovenlas@hotmail.com> skrev i en
> [...]
> opskrift, og jeg eeeelsker ananas!
>
> Hilsen
> Fie (og Tilde og Tulle, som stener 100%!)

Jo, og nu hvor jeg har fået rettet fejlen med Re: & Sv:, skulle jeg nok lige
poste den igen:

Ananaskage med citron.

1 ds. ananas - 650 g
200 g margarine
170 g sukker
3 æg
180 g hvedemel
½ tsk vanillesukker
1 - 2 spk citronsaft
1 tsk reven citronskal (kan udelades)
1 tsk bagepulver

Ananasen drypper af i en sigte og skæres i små stykker.
Margarinene smeltes og piskes med sukker.
Æggene røres i et ad gangen.
De øvrige ingredienser vendes i.
Dejen kommes i en smurt tærteform.
Halve, smuttede mandler drysses over, eller lægges i et mønster.

Bagetid: ca. 45 minutter ved 175 grader på nederste rille.
Tilbehør: Creme fraishe eller flødeskum.

Det er vigtigt at ingredienserne blandes i den rækkefølge der står i
opskriften, ellers kan kagen blive underlig...

God appetit!

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Gidde

Dato : 11-02-01 16:30

....så skal der bages...igen!!! Alt det, der kan spises creme fraice til er værd
at bage, og ananas er heller ikke til at kimse ad! yum yum
- Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 11-02-01 17:04

Jeg elsker simpelthen denne gruppe *S*

Rar snak om katte og nu også opskrifter

Ja jeg er også i stor stil til ananas og creme fraice *S*

Gitte hvor bor du? *GG*

Hilsen
Joan

Fra : Gidde

Dato : 11-02-01 17:07

Ved verdens ende...Aalborg. Og jeg sidder i øjeblikket og overvejer om
jeg skal trodse vejret, for at købe ind til kagesmovseri.....kæresten
ligger med maveforgiftning og influensa....og jeg er også syg: så lidt
kage ville være på sin plads *G*
- Gitte

Fra : Ulla

Dato : 14-02-01 20:24

Var kagen god?.....smiler.......

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Gidde

Dato : 15-02-01 18:54

Snøft, det blev ikke til noget bage kage den dag, for kæresten var
rigtig, rigtig skidt...havde fået dårlige østers på en
restaurant....(bvadr)
Men....opskriften hænger på køleskabet klar til brug
- Gitte