Hunde og høns
Fra : Heidi

Dato : 20-05-02 16:59

Hejsa alle

Jeg har et problem med min schæfertæve.
Hun er 3 år gammel og vi har haft hende i ca. 2 år.
Indtil nu har hun gået løs rundt på vores gård og faktisk ligget og solet
sig sammen med vores høns og ikke vist nogen som helst interesse for at jage
eller slå dem ihjel.

Indtil i dag!!!

Nu har hun fanget og slået en høne ihjel, gnasket i den og spist brystet på
den.
Intet i hendes fodder eller normale hverdag er ændret.

Nogen forslag til hvordan jeg kan vende hende af med det, så hun igen kan
leve med hønsene som før.??

Eller har jeg bare været heldig at hun ikke har gjort dem noget ondt de
sidste 2 år??

Kan det overhovedet lade sig gøre at vænne hende af med dennne dårlige vane
NU hvor hun har fået "smag" for høns??

MvH Heidi

Fra : Annemone

Dato : 22-05-02 06:01

Hej Heidi!

Jeg tror du må regne med aldrig at kunne stole på din pige, når der er høns
i nærheden.
Min gravhund, har "smag" for vores dværghøns, men forsøger aldrig at "tage"
en alm. høne.
En gang har hun haft en dværghøne i munden, den midstede en del fjer, men nu
forsøger hun at tage den, hvis hun kan komme til det. Hun er 6 md.

Hilsen
Ena..

Fra : Heidi

Dato : 22-05-02 06:29

Hej Ena

Tak for dit svar.
Ja jeg er også kommet frem til den konklusion efterhånden at jeg ikke kan
stole på hend emed det mere.
Jeg må bare holde ekstra øje med hende fremover *S*

Mvh Heidi

--

http://www.drosholmgaard.infoside.dk/